Új év, új lehetőség a vitaminokra | Egészséges életmód

Új év, új lehetőség a vitaminokra

Új év, új lehetőség a vitaminokraA vitaminok szedésével kapcsolatban nagyon sok vélemény alakult ki. Talán az egyik legjobb megközelítés az, ha a szervezetnek van valamilyen problémája, akkor mint egy hasznos kiegészítő alkalmazható. Természetesen most sem javaslom, hogy önkéntesen állapítsuk, meg mire lenne szüksége a testünknek. Mindig forduljunk szakemberhez!

Sajnos sok tévhit van a vitaminok felszívódásával kapcsolatban. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen ételeket eszünk, merthogy a vitamin CSAK kiegészítés. Az alapvető egészséget a megfelelő mennyiségű és minőségű táplálék fogja biztosítani. Ehhez lehet adagolni egy kevés segítséget, ami nagyon hasznos lehet a megfelelő mennyiségben. Lássuk miként is lehet ezt jól csinálni.

C-vitamint „mindenki” szed…

Sokan rutinszerűen szedik a C-vitamint, ami egyébként egyáltalán nem baj – csak éppen nem tudják miképpen működik jól… Szóval nyugodtan szedjél C-vitamint, és figyelj arra, hogy ne csak önmagában szedd, mert úgy nem fog jól (vagy egyáltalán) felszívódni. Tehát a C-vitamin tabletta mellé együnk olyan ételeket, melyekben sok C-vitamin van. Ezekben az ételekben megvan az a sok kiegészítő tápanyag is, ami segíti a felszívódást – a tabletta CSAK kiegészítés!

Ne fogyasszunk olyan dolgokat, melyek csökkentik a felszívódás hatékonyságát! Ezek a következők:

  • Alkohol
  • Fájdalomcsillapítók (pl. aszpirin is)
  • Fogamzásgátló tabletta
  • Dohányzás
  • Szteroidok
  • Fertőzések kezelésére alkalmazott teraciklint tartalmazó készítmények
  • Reumás ízületi gyulladásra felírt kortikoszteroidok

Viszont nyugodtan fogyasszunk olyan kiegészítőket, melyek segítik a felszívódást. Ilyenek a gyümölcsök (főként azok melyekben természetes módon is sok C-vitamin található), és a zöldségek. Ezekben bioflavonoidok találhatók, melyek nélkülözhetetlenek a C-vitamin felszívódáshoz – és ezt elsőként Szent-Györgyi Albert bizonyította! Tehát az alapot a megfelelő táplálkozás adja!

Ezenkívül segíti a felszívódást a Kalcium és a magnézium is:

Kalcium és magnézium

Rögtön kezdjük egy paradoxonnal: étrendünkben minél több a kalcium, annál kevesebb magnézium tud felszívódni. Ezért megint a megfelelő egyensúly a lényeg és nem az értelmetlenül magas bevitel! Ezenkívül a túlzottan magas állati eredetű zsírral készült ételek és a túlzottan magas fehérje bevitel is gátolja a magnézium felszívódását. A kutatások szerint az E-vitamin segíti a magnézium felszívódást, viszont a D-vitamin segít is és nem is. Az állítások szerint a D-vitamin fokozza a magnézium sejtekbe való bejutását, ugyanakkor fokozza a vizelettel való kiürítését is.

A kalcium nagyon hasznos, de a túlzott fogyasztása nagyon sok problémát okozhat. Például meszesedést, szív problémákat és akár a csontok gyengülését is. A meszesedést el lehet kerülni, ha megfelelő mennyiségű magnéziumot is szedünk – ki van ez találva! 🙂

A kutatások bebizonyították, hogy a túl sok tejtermék inkább káros hatással van a szervezetünkre. Aki sok tejterméket fogyaszt, fogyasszon mellé sok magnéziumot is, különben a kalcium túl súlyba kerül és a fent említett negatív hatásokat érhetjük el. És ne feledjük el a D-vitamint se, mely szintén segíti a kalcium felszívódását – de ne essünk vele túlzásba sem, mert akkor a magnézium felszívódás nem lesz jó… egyensúly a lényeg!

Viszont a kalcium csökkentheti a cink felvételt. A cink hozzájárul a haj, a bőr és a köröm egészségének megőrzéséhezés az immunrendszer normál működéséhez. Ezért ha szedünk kalciumot, érdemes a cinkpótlásra is figyelni.

Összegezve

Elsődlegesen táplálkozz megfelelően – ez a legfontosabb. És csak ezután gondolkozz el valamilyen kiegészítő szedésén. Ha C-vitamin kiegészítésre van szükséged, akkor magnéziumot, D-vitamint, kalciumot és cinket is szedj a megfelelő arányban. Én a HERBioticum Ca-Mg-Zn étrendkiegészítőjét és C-vitaminját szedtem és egészítettem ki D-vitaminnal. Mivel az arányokat nehéz megfelelően eltalálni, ezért a legjobb, ha olyan kiegészítőt választunk, mely alapvetően jól van összeállítva, ezért választottam én is egy több összetevős kiegészítőt.

Mindez ne tévesszen meg, a táplálkozásom alapját – még a sátoros ünnepek alatt is – a zöldségek, teljes gabonák, gyümölcsök jelentik. És természetesen a napi 2-3 liter tiszta víz, melyet eddig nem említettem, de szintén nélkülözhetetlen. Ehhez szedtem egy ideig kiegészítésként a HERBioticum termékeit, melyek segítenek az egyensúly helyreállításában.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái vitamin és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás