Betegre eszem magamat | Egészséges életmód

Betegre eszem magamat

Betegre eszem magamatRengeteget írtam már a megfelelő étkezés szükségességéről, most szeretném egy kicsit más megvilágításba helyezni. A jelenlegi étkezési lehetőségek sajnos nem támogatják az egészségedet. A trend a gyorsétel, és az egészség figyelmen kívül hagyása. Ha az egészség megromlik, akkor gyorssegélyek alkalmazása következik.

Ha már semmi sem segít, akkor a lassú és igen fájdalmas elmúlás következik. Ez fájdalmas az egyénnek és a környezetének is (testileg és lelkileg is). Ez az egész úgy kerülhető el, hogy a lehető legegészségesebben táplálkozunk. Figyelmen kívül kell hagyni, hogy a szomszéd mit eszik, hogy a reklámokban mit látunk. Tudatosan kell az egészséges étkezést választanunk, mert aki nincs elhízva az sem biztos egészséges:

Aki nincs elhízva az egészséges – vagy mégsem?

Nem feltétlenül igaz, hogy aki nincs elhízva az egészséges. Lehet valaki úgy elhízva, hogy ez kívül nem látszik. Ezt „metabolikusan elhízott, normál testsúlynak” hívják. Ez pontosan ugyanolyan következményekkel jár, mint a „normális” elhízás – viszont veszélyesebb, mert „nincs” külső jele a problémának. Ezeknek az embereknek a többsége a cukorbetegség szélén áll. A rossz táplálkozás lehet, hogy nem tesz kövérré, de mindenképp beteggé válsz.

Egy MRI gép segítségével könnyen észrevehető a szervezeten belül zsír (testsűrűség mérésnek hívják). Ezzel az eljárással pontosan láthatod, hol rakódott le a szervezetben a zsír. Egy normális súlyú gyermeknél a hasi zsír, a teljes zsírmennyiség 10-20% lehetne. A hasi zsír egy nagyon kockázatos zsírtípus, mondhatjuk azt is, hogy életveszélyes.

Ha összeadjuk az elhízottak és a látszólag nem elhízottak, de valójában betegek számát, akkor a népesség kb. fele (az USA-ban 51%!!) beteg. Vagyis a társadalom egyre gyorsuló ütemben betegszik meg azért, mert helytelenül étkezik!

Vigyázz a gyermekeidre!

Tudtad, hogy a gyermekeknek szóló reklámok szabályozására kisebb a jogköre az állami szerveknek, mint a felnőtteknek szólóakra? Azt gondolnád, hogy ez fordítva van, de a valóság mást mutat. Számos tanulmány kimutatta, hogy azok a gyermekek, akik többet nézik a tévét, többet is esznek. Ha a műsorban étel reklám is van, akkor még 45%-al megnő az ételfogyasztásuk. Vagyis túl sokat esznek, melynek elhízás, a felnőtt korra pedig már súlyos betegségek lesznek a következményei.

A gyermekek idegpályái nagyon könnyen alkalmazkodnak a külső ingerekhez. Ezeket az idegpályákat a reklámok, és a hirdetések minden fajtája befolyásolja. Idegrendszeri szinten fogják megtanulni, mit kell enni – sajnos a reklámok egy tekintélyes része nem egészséges ételeket hirdetnek. Így a következő generációk nem fogják tudni, mit kell enniük, és nem is akarnak majd egészségesebb ételeket enni. Egy reményük van: a szülőktől megtanulni a helyes étkezési mintákat.

Iparágak, melyek kihasználhatnak

Több olyan iparág is van, akik pontosan azokat célozzák meg, akik a legtehetetlenebbek a súlyukkal kapcsolatban. Ilyen például a gyomorszűkítő műtét vagy a gyűrű beültetése is. Pedig „csak” életmódot kellene váltani. Sokszor ezeknek az embereknek nincs is annyi pénzük, hogy az eljárást megfizessék, és kölcsönből vagy állami támogatással kapják meg a lehetőséget – vagyis mások fizetik meg. 2001 óta a gyomorszűkítő műtétek száma az ötszörösére nőtt.

Természetesen vannak más iparágak is, például a fitness vagy a biztosító cégek. Arra építik az üzletüket vagy az üzletük egy részét, hogy az emberek elhízottak és betegek lesznek. És nem is érdekük, hogy egészségesebbé tegyék az embereket, hiszen ebből származik a pénzük. Neked kell dönteni, neked kell máskép gondolkodni és másképp cselekedni!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Tudomány és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás