Az élelmiszeripar így téveszt meg | Egészséges életmód

Az élelmiszeripar így téveszt meg Téged

Az élelmiszeripar így téveszt meg TégedLehet kapni a boltokban „sovány” vagy csökkentett zsírtartalmú ételeket. Tudni kell, ha kiveszed a zsírt egy ételből, annak íze borzalmas lesz – mintha gipszkartont ennél. Erre hamar rájött az élelmiszeripar is. Mit csinált? Teletömte cukorral a termékeit, hogy az emberek szeressék az ételeiket. Így aztán 1977 és 2000 között az Egyesült Államokban az egy ember által elfogyasztott cukormennyiség megduplázódott.

Magyarországon egy fő kb. 30kg cukrot eszik meg egy év alatt (KSH). Az ajánlás egy évre 18kg lenne! Arról nem is beszélve, hogy kb. 3000 kcal-t fogyasztunk átlagban naponta mi magyarok (KSH), míg az ajánlott 2300 kcal lenne. Mindez mit jelent? Brutálisan hízunk, és az egészségünk rohamosan romlik. De hát hogyan lehetséges ez? És, aki „odafigyel”, az miért nem egészségesebb?

Miért baj a túlzott cukorfogyasztás?

„A cukor egy méreg. Egy krónikus (nem akut, hanem krónikus), dózisfüggő – mert attól függ, hogy mennyit eszel belőle, természetesen van egy biztonságos mennyiségi határ – „hepato” vagyis máj-méreg (szebben nevezve toxin).” – Dr. Robert Lustig. A krónikus (vagy idült) azt jelent, hogy tartós, elhúzódó, mely lassan vagy egyáltalán nem gyógyuló dologra utal. Az akut (vagy heveny) jelentése gyorsan lezajló. Vagyis a cukor egy olyan méreg, ami a testből nagyon nehezen távolítható el.

Milyen betegségek függenek össze az elhízással:

  • Cukorbetegség
  • Szívbetegség
  • Lipid rendellenességek
  • Agyvérzés
  • Rák

Ezen betegségek kialakulását a túlzott cukorfogyasztás nagyban elősegíti. A rák például tudod mivel táplálható? Cukorral. Ha nem akarsz rákos lenni, ne egyél évente 30kg cukrot. Ha már rákkal küzdesz, azonnal szüntesd be a cukorfogyasztást – napi 25g-nál ne többet!

A fruktóz, avagy a gyümölcscukor másszemmel!

A fruktóz, vagyis a cukor édes összetevője (vagy más néven gyümölcscukor) csak a májban tud lebomlani. Amikor a májat a maximumon dolgoztatjuk, a hasnyálmirigy a segítségére siet egy inzulin nevű hormon túltermelésével. Tulajdonképpen az inzulin egy energiatároló hormon, mely átalakítja a cukrot zsírrá, hogy el tudja raktározni a test.

A magas inzulinszint képes blokkolni az agyban a jóllakottság érzését. Tehát az agy azt fogja hinni, hogy éhezel. Hogyan érzed magad, amikor éhezel? Fáradtan, lustán, csak ülsz és nincs kedved semmihez és természetesen éhes vagy! Minden elhízott ember megfelel ennek a leírásnak. Ezek a tünetek következmények és nem pedig az elhízás okozói. Ez egy ördögi kör, amit egy módon lehet megszakítani: helyes étrend.

Miben van cukor, avagy mit ne vegyél meg!

A probléma ott rejtőzik, és ez az átverés, hogy cukor nem csak a süteményekben és desszertekben van. Egy nagy bevásárló központban akár több százezer terméket is találhatunk. Ennek 80%-ában hozzáadott cukor található! Hogyan tudsz cukormentes terméket venni? Megnézed az összetevőket minden terméken, mielőtt megvennéd! A másik módszer, hogy csak olyan terméket veszel, ami nincs előre csomagolva, előre pácolva, feldolgozva. Ilyen a nyers zöldség, nyers gyümölcs, nyers hús a hentes pultból. A kolbásszal, szalámival mi a helyzet? Feldolgozott ételek, nem javaslom. Ha ilyet szeretnél enni, akkor keress valakit, aki házilag készít ilyet és biztosan nem pancsolja össze káros anyagokkal – én is így vásárolok kolbászt.

A cukor sokszor megbújik az összetevők között, mert sokféle néven emlegetik: árpamaláta, Barbados cukor, répacukor, barnacukor, vajas szirup, cukornád, nádcukor, karamell, kukoricaszirup, cukrász cukor, szentjánoskenyér szirup, porcukor, datolyacukor, dehidratált cukornád lé, Demerara cukor, dextrán, dextróz, diasztatikus maláta, etil-maltóz, szabadon folyó barnacukor, fruktóz, gyümölcscukor, gyümölcscukor koncentrátum, finomítatlan nádcukor, maltóz, invert cukor, glükóz, glükóz-fruktóz szirup, méz, laktóz, maltodextrin, maláta, maláta szirup, nyers cukor… folytassam?

Mi a tanulság ebből?

Ne vegyél ipari szemetet, még akkor sem, ha ételként csomagolják! Kérlek! Nyers ételeket vegyél és készíts el otthon az ételeidet. Ez a Te és a családod érdeke – nekem tulajdonképpen mindegy, de azért szeretném, ha egészségben élnél. Gondolkozz vásárlás előtt: ha már be van csomagolva valami, esélyes, hogy nem egészséges.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Tudomány és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás