Az étel, amitől éhes maradsz | Egészséges életmód

Az étel, amitől éhes maradsz

Az étel, amitől éhes maradszA táplálkozás egyik legkritikusabb pontja az éhség érzet elmulasztása úgy, hogy sokáig ne is térjen vissza. Evidens, ha az ember éhes, akkor eszik valamit – természetesen először iszik, és ha 10 perccel később még mindig éhes, akkor eszik. Végülis a táplálék mennyisége is fontos, de az talán még fontosabb, hogy olyan ételt együnk, ami a testünk számára tápláló.

Ha a test megkapja a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot, akkor egy jó időre nem lesz éhes. A nehézsége a dolognak, hogy mi az az étel, vagy ételek, melyekre a testünknek éppen szüksége van? Ez sok mindentől függ, ezért nehéz ismeretlenül a legmegfelelőbb ajánlást tenni. Viszont kiindulhatunk abból, hogy mindenből adunk egy keveset a testünknek. Ez főként akkor lehet hasznos, ha már régóta nem ettünk – például a nap első étkezésekor.

Mi kell a testnek?

A testnek az egészséges működéshez csupán néhány dologra van szüksége. Ezek a vitaminok, a nyomelemek és az ásványi anyagok, a szénhidrát, a fehérje és a zsírok. Ezekből kellene a testünkbe bevinni a napi első étkezéskor egy keveset. Ezzel egy óriási energia löketet adunk a testünknek. Ezt természetesen egészséges élelmiszerekkel kellene megoldani. És még egy kritérium: ne legyen túlságosan nehéz étel, mert akkor elálmosodunk az emésztés miatt. A megoldás egyszerűbb mind gondolnánk.

Miért leszünk hamar éhesek?

Ha a testünkbe ételt viszünk, akkor az éhség érzet elmúlik egy idő után (ez a bizonyos 20 perc körüli idő). Viszont a testet nem ehet becsapni könnyen. Ha észreveszi, hogy valamire szüksége van, és nem kapta meg, akkor ismét éhséget generál. Most ne beszéljünk arról, ha valamilyen függőségnek vagyunk az áldozatai, az egészséges alapállapotot vegyük figyelembe. Ha hamar éhesek leszünk, akkor két dolog történhetett: keveset ettünk, vagy kimaradt valami az étkezésből. Érdemes ilyenkor egy keveset enni, de valami teljesen mást. Általában az a baj, hogy valami kimaradt az ételből, amire szükségünk lenne.

Bevásárló lista a teljes értékű ételekhez

Egy teljes értékű étkezéshez csupán néhány dologra lesz szükségünk:

  • Gyümölcs – lehetőleg idény gyümölcs, de mindenképp olyat válasszunk, amit szeretünk
  • Zöldség – azért, hogy a végeredmény finom legyen, olyat válasszunk, minek nincs karakteres íze, például répa, cukkini
  • Mag – bármilyen mag megfelelő, de ne legyen túl sok, egy evőkanálnyi elég, például dióból két-három teljes dió
  • Növényi olaj – lehetőleg olyan, ami hidegen sajtolt, hogy benne legyen a tápanyag is
  • Növényi tej – a zsírtartalma miatt, és az ízesítés miatt érdekes lehet, de elhagyható
  • Citrom – csak azért, hogy ízletesebb legyen a végeredmény
  • Víz – ízlés szerinti mennyiség

Ha ezek benne vannak, például egy turmixban, akkor nem maradunk éhesek – ez garantált! Természetesen ízlés szerint fűszerezhetjük – de a cukor hozzáadását mellőzzük, ha lehet. Ha mindenképp szükséges az édesítés, akkor legalább édesítőszert válasszunk és ne fehér cukrot.

Ezekkel a hozzávalókkal minden szükséges dolgot megkaphat a test, de a legkevesebbet a fehérjéből – akár semennyit sem. Érdemes mégis kipróbálni, mert általában első étkezéskor nem fog hiányozni a fehérje a testünknek. Ha ezt is szeretnénk bevinni, akkor érdemes valamilyen hüvelyest is beletenni a turmixba.

Tippek turmixhoz

A banán nagyon krémessé teszi a turmixot. A víz könnyebbé teszi a pépesítést a turmixgép számára. A túl sok víz viszont nem ad finom végeredményt, érdemes kisebb mennyiségekben adagolni. A zöldség víztartalmát is vegyük figyelembe, például a cukkini kifejezetten sok vizet tartalmaz, míg a répa keveset. Az apró magvas jellegű gyümölcsök – például málna – nem ad igazán komfortos végeredményt a sok apró magocska miatt.

Ha nem szeretjük a répát, de szeretnénk használni, akkor keveset tegyünk bele, a gyümölcs el fogja nyomni az ízét. Ha a zöldség 1/3 arányban van a 2/3 gyümölccsel, akkor a gyümölcs általában elnyomja a zöldség ízét. Ez alól a nagyon intenzív ízű zöldségek – például cékla – kivétel, ezért válasszunk inkább kevésbé markáns ízű zöldséget.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Tippek és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás