Az egészség 4 legfontosabb pillére – 1. rész | Egészséges életmód

Az egészség 4 legfontosabb pillére – 1. rész

Az egészség 4 legfontosabb pillére – 1. részCikk sorozatot indítok az egészséges életmód 4 legfontosabb területéről. Az egyes területeket kivesézzük, megnézzük miért fontos és hogyan kellene alkalmazni a gyakorlatban. A pillérek egymáshoz kapcsolódnak és egy nagy egységet alkotnak. A 4 pillér alkalmazásával elérhetjük azt az egyensúlyt, amit egészségnek hívunk. Ez igaz bárkire, akármilyen problémával küzd.

Fontos szem előtt tartani, hogy a mai civilizáció negatív hatásai mindenkit érint. Ha nem figyelünk erre a 4 pillérre, csak idő kérdése és megbetegszünk. Ezért ennek a 4 pillérnek nem csak a javulásban, de a megelőzésben is fontos szerepe van. És még fontosabb, hogy a gyermekeink, unokáink egy helyes példát lássanak tőlünk. Az ő jövőjüket mi nagyban befolyásolhatjuk, és ezzel nagy esélyt kapnak egy teljesen egészséges életre.

Hazugság: „Fontos a napi folyadék pótlás”

Miért nem igaz, hogy „fontos a napi folyadék pótlás”? Vissza kérdezek, hogy megvilágítsam a kijelentés pontatlansága miatti félreértéseket. Ha napi két liter benzin iszom meg, vagy szennyvizet, akkor a folyadékot (mert ezek folyadékok) pótoltam is. Igen, csak tönkretettem az egészségemet – adott esetben akár meg is haltam…

Mert NEM FOLYADÉKOT kell pótolni, HANEM VIZET!!! A test dehidratáltságát csak és kizárólag vízzel lehet helyreállítani. Más mód erre nincs. Aki bármilyen más módszert javasol Neked, azt mindenképp gyanakvással fogadd.

Mivel hidratálhatom a testem?

Megbeszéltük, hogy csak vízzel hidratálhatod a testedet. A vizet két alapvető módon vihetjük be a szervezetünkbe: víz ivással vagy étkezéssel. A víz ivás nagyon fontos. Ugyanis a szükséges napi vízmennyiséget leginkább ebből fedezhetjük. Egy átlagos felnőtt számára a 2 liter víz elfogyasztását szokták javasolni. (Az egyének víz igénye változó, de a 2 liter nagyon jó viszonyszám.)

Van lehetőség élelemmel is pótolni a vizet. Mivel az élelmekben kevés víz van, ezért csak élelemből nagy eséllyel nem fogod tudni elérni a napi vízszükségletedet. Természetes formában a zöldségek és a gyümölcsök tartalmaznak jelentősebb mennyiségű vizet.

Csapvíz vagy palackozott ásványvíz?

A csapvíz Magyarországon egészen jó minőségű, de sajnos még így is toxikus anyagokkal terhelt. Ennek ellenére a legolcsóbb és az egyik legjobb megoldása a víz ivásnak. Ha nincs más lehetőséged, akkor nyugodtan igyad – én is ezt teszem.

Ha a csapvíznél jobb megoldást szeretnél, akkor szerezz be egy víztisztítót és igyál tisztított vizet. A jelenlegi tudásunk szerint a fordított ozmózisos tisztítási eljárással előállított víz a legegészségesebb. Egy ilyen készülék beszerzése és fenntartása költséges lehet, de az egészségre maximálisan jó hatással lehet.

A palackozott ásványvizek rendszeres fogyasztását nem javaslom. Ezek nem arra valók, hogy ezt igyuk állandóan. Két hetente egy pohárnyi nem lehet probléma, de minden nap ezt fogyasztani nem jó választás. Ennél a lehetőségnél a csapvíz jobb megoldásnak bizonyul (és olcsóbb is). Miért? A palackozott víznek a palackja eleve kockázatot jelent. Ugyanis erős napfény hatására képes feloldódni, amit aztán megiszol. A másik probléma az ásványvíz nehézfém tartalmával lehet. A nehézfémek nehezen ürülnek ki a szervezetből. Ha túl sok a nehézfém a szervezetben, akkor annyira leterheled a kiválasztást, hogy megbetegedhetsz (például emésztési problémák, allergia stb.).

Mit igyak?

Négy javaslatot teszek az ivási szokásokra vonatkozóan. Első és legfontosabb, hogy igyál vizet. A vizet – akár szereted, akár nem – nem tudhatod kikerülni. Szokj hozzá. Ha a víznek valamilyen más hatást vagy ízt szeretnél kölcsönözni, akkor igyál teát. Javaslom, hogy sokféle teát igyál és ne csak egy-két félét. Tudnod kell, hogy a teáknak erős hatása lehet a szervezetre, ha csak egyféle teát iszol, akkor a tested egyensúlya felborul és beteggé válhatsz. Ha 14 féle teát iszol, akkor két hetente tudsz egy-egy fajtából inni. Így csekély az esélye annak, hogy a tea miatt egészségügyi problémád lehet (pl.: hasmenés, székrekedés, keringési problémák stb.).

A harmadik javaslatom a zöldség levek. Ennek legjobb módja, ha a zöldséget konyhai aprítógépen ledarálod (nem centrifugálod!), majd vizet adsz hozzá és úgy iszod. Így a zöldség minden hasznos tápanyaga a lében lesz. És végül a 100%-so gyümölcs leveket ajánlom. Hasonlóan a zöldség léhez itt is le kell darálni a zöldséget, vizet adni hozzá és lehet inni.

Ha a zöldségeket nem szereted, akkor keverheted ízlésednek megfelelően a zöldség és gyümölcs leveket. Ne feledd, hogy vizet is tegyél a léhez! A víz fog hidratálni, minden más „trükk” csak azért van, hogy élvezetesebb legyen a víz ivás.

Miért fontos a víz számunkra?

A víz szervezetünk egyik legfontosabb alkotóeleme. Az emberi test legnagyobb részét a víz teszi ki. Az életkor előrehaladtával testünk víz aránya csökken. A csecsemő szervezete 80%, a felnőtté már csak 60%, az idős szervezet pedig mindössze 50%-ban tartalmaz vizet.

Napi 1,4 liter víz folyik át agyunkon és 2 liter víz mossa át vesénket. Azonban a szervezet takarékoskodik a vízzel, hiszen naponta mindössze kb. 2,4 litert választ ki. Ezt táplálék- és folyadékfelvétel útján pótolnunk kell. Erről már írtam feljebb a cikkben.

A víz élettani szerepe nagyon sokrétű. Biztosítja a vérkeringést, szabályozza a vérnyomást, lehetővé teszi a tápanyagok oldását, felszívódását és szállítását; befolyásolja a vér összetételét; hőszabályzó szerepével biztosítja a szervezet állandó belső hőmérsékletét.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Víz és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás