Ünnepi felhozatal egészségesebben | Egészséges életmód

Ünnepi felhozatal egészségesebben

Ünnepi felhozatal egészségesebben - KarácsonyHalászlé, rántott hal, káposzta, burgonya saláta, majonézes saláta, bejgli, zserbó, fatörzs torta, szaloncukor vagyis a karácsonyi „nagy zabálás” okozói. Ezek nagyon finomak, ezért extrán sokat eszünk belőlük. Majd négy-öt napig küzdünk az emésztésünkkel, és energia hiányunk van. Ezen nem is kell csodálkozni.

A ráadás az, amikor influenzát kapunk az ünnepek alatt vagy januárban. Ezen is csodálkozunk, pedig ennek is megvan a magyarázata. Ennek oka is az étkezésben keresendő. Hogyan lehet sokat enni, könnyednek, energikusnak érezni magunkat és az influenzát elkerülni? Ez sem lehetetlen, mindenképp változtatni kellene a szokásainkon. Mit tehetünk, hogy ne legyen fájdalmas a változtatás? Erről írok most:

Előétel

Hogyan lehet a nehezen emészthetőből kevesebbet enni – és ezáltal elkerülni a rossz emésztést, másnapi „betegséget”? A legegyszerűbb módja az, ha eszünk előtte. Ha éhgyomorra kezdünk neki a nehéz ételnek, biztosan többet eszünk belőle, mintha már ettünk előtte. Erre való az előétel. Olyan előételt kell találni, ami mindenki számára elfogadható – tehát a család összes tagja szívesen eszik belőle. (Ugye az természetes, hogy maga az étel egészséges – a kérdés csak, hogy megeszi-e a család?)

Ehhez az egyik kedvencem a „mártogatós”. Javaslom, hogy készíts hozzá házi kenyeret teljes kiőrlésű lisztből. Ehhez itt találod a receptemet, amit most kolbász NÉLKÜL készíts: Élesztőmentes kolbászos kenyér

Így a mártogatáshoz van olyan kenyér, ami laktató, finom és egészséges. Most már csak mártásra lesz szükség. A mártásokhoz Gitta receptjeit tudom ajánlani: Egészséges mártások

Számítsunk rá, hogy nem sokáig fognak mártogatni, mert nagyon laktató! Jó étvágyat hozzá – és nézzük a következő fogást.

Leves

Karácsonykor a leves általában halászlét jelent. A halászlé alapvetően egészséges, de azért figyeljünk arra, hogy minőségi alapanyagokat tegyünk bele. A fűszerek ne tartalmazzanak adalékanyagokat, a hal maga is a lehető legjobb minőségű legyen. Biztos vagyok benne, hogy ezt szeretni fogja mindenki. Így a hallal és a lével egészen jól telítődik a gyomor. Ugyanakkor maga az étel nem nehéz.

Ha valaki kenyeret fogyasztana hozzá, akkor az előételhez felszolgált kenyeret javaslom. A tésztások pedig olyan tésztát egyenek, ami szintén teljes kiőrlésű lisztből készült. Így laktatóbb lesz az étel és mégis könnyebben emészthető, mint a „hagyományos” változatok.

Főétel

Itt már elválik a tematika az egyes családokban. Sokaknál káposzta a főétel. Jó választás, főként ha a töltelék is egészséges(ebb) lesz idén. Például a töltelékbe lehet picivel kevesebb húst tenni és apróra reszelt répával vagy aprítógéppel feldolgozott cukkinival helyettesíteni. A tapasztalat az, hogy ha nem szólunk a turpisságról, észre sem veszik. Illetve azt is megtehetjük, hogy a húst teljesen elhagyjuk a töltelékből. Ezzel az a gond, hogy így elképzelhető, hogy nem mindenki fogja megenni.

Főétel lehet még a burgonya saláta és/vagy majonézes saláta a rántott hallal. A salátákkal nincs sok probléma, jó választás. Arra azért figyeljünk, hogy a majonézes saláta esetén a majonéz házi készítésű legyen. A rántott hal viszont már más kérdés. Ha egészséges változatot szeretnénk, akkor a panírozásnál a következőket használjuk: teljes kiőrlésű liszt, tojás, darált dió és apró pelyhű zab a hagyományos zsemlemorzsa helyett. Figyelni kell, mert máshogyan sül ez a fajta panír, ne égessük meg!

Desszert

Nem régen közzétettem egy fantasztikus desszert receptjét. Ezt tudom javasolni: Karácsonyi egészséges desszert.

Aki mindenáron bejglit szeretne látogassa meg a receptemet itt: Egészséges és finom házi bejgli

Nassolni való

Ha a fenti menü nem lenne elég valakinek és még szeretne valamit nassolni, erre is van megoldás. Mostanában írtam cikket a zabról és mellékeltem egy igazán egyszerű, finom nassolni valót is: Egészséges zab receptek

Jó étvágyat az ünnepekhez!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás