Táplálkozás – de hogyan? | Egészséges életmód

Táplálkozás – de hogyan?

Vesézzük tovább a táplálkozást. Múltkor megnéztük, hogy mi a két alapelv (lásd Táplálkozás című bejegyzés). Most részletezzük az alapelveket:

1. Válassz mindig friss nyersanyagot az erősen feldolgozott helyett.

 Az erősen feldolgozott élelmiszerek gyakran hizlalnak… A nyers, teljes értékű alapanyagokból készült ételek kevesebb kalóriát tartalmaznak, mégis a jóllakottság érzése tovább megmarad. Mik ezek az erősen feldolgozott élelmiszerek? Ezek azok, amiket nagyon szeretsz, így nehezen mondanál le róluk teljesen, pl.: csokoládé, hamburger, sült krumpli, chips stb.

Úgy lehet megállapítani, hogy valami erősen feldolgozott-e, hogy ránézel és megkérdezed: „Vajon a természetben terem ilyen élelmiszer?” Ha a válasz nem, akkor nagy eséllyel erősen feldolgozott dologról beszélünk. Nem mondom, hogy ne egyél ilyeneket, de tudd, hogy nem egészséges, ráadásul hizlal. Ha nem tudsz lemondani ezekről az élelmiszerekről, akkor úgy alakítsd az étrendedet, hogy beleférjen ez is.

 2. Kombináld egymással a teljes értékű tápanyagokat, hogy mindenből megfelelő mennyiségű jusson a szervezetedbe.

 Az élelmiszereket csoportokba lehet szedni. Az egészséges táplálkozás eléréséhez minden nap, minden csoportból kell ennie az embernek, legalább egy valamit. A csoportok:

  • gyümölcsök
  • szénhidrátok
  • fehérjék
  • tejtermékek
  • olajok, zsírok és olajos magvak
  • zöldségek
  • italok

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás