Súlycsökkentő trükkök azok számára, akik nem tudnak főzni | Egészséges életmód

Súlycsökkentő trükkök azok számára, akik nem tudnak főzni

SushiA leggyakoribb (és leghatékonyabb) fogyási stratégia az, hogy kevesebbet egyenek, és dolgozzanak, sportoljanak többet. Sajnos azok számára, akik nem tudnak főzni, sajnálják rá az időt vagy egyszerűen nem mutatnak érdeklődést a főzés iránt, rohamosan nő. Ennek hátránya, hogy ők hajlamosabbak valami készételt csak futólag bekapni, rendelni valamit vagy beugrani egy gyorsétterembe. Ezek a megoldások több problémát is hordoznak magukban, ami nem feltétlenül jelentkezik hamar, inkább csak későbbi egészségi problémákkal szembesülünk. Ne használjunk mikrohullámú sütőt, ha csak lehet, kerüljük el. De ha mégis elkerülhetetlen, legalább üveg vagy porcelán eszközöket használjunk benne.

Lássuk, mit érdemes választani azoknak, akik nem kifejezetten konyhatündérek:
Tegyünk sok zöldséget és gyümölcsöt az étrendünkbe és az sem árt, ha nyersen fogyasztjuk őket, sőt. Sokkal több vitaminhoz és ásványi anyaghoz jut szervezetünk a nyers fogyasztás által és nem elhanyagolható, hogy a diéta is eredményesebb lesz általuk. Aki most kezdi csak beépíteni az étrendjébe a nyers zöldséget, gyümölcsöt, jól látható helyre szép ki gyümölcskosárba halmozza fel a beszerzett étkeket hogy mindig megakadjon rajta szeme és ne maradjon ki, mert nem gondolt rá a korábbi megszokások miatt. Érdemes vonzóvá tenni a tálat, olyan díszítéssel, ami magára vonzza a tekintetünket, így nagyobb valószínűséggel kapunk le róla valamit és esszük meg a snack-ek helyett.

Olyan ételeket válasszunk, amelyek szénhidrát csökkentett termékek. Nem kell, hogy az összes szénhidrátos ételt egyszerre lerakjuk, ha nem engedi az akaraterőnk, a fogyás már akkor elkezdődik, ha a szénhidrát-csökkentett péksütikért nyúljunk a boltban. Helyezzük fókuszunkba a teljes kiőrlésű szénhidrátokat és a teljes kiőrlésű lisztekből készült termékeket. Szerencsére ezt egyre könnyebb megtennünk a boltok választékait elnézve, de ma már könnyebb ilyen éttermeket vagy szendvicsüzleteket is találni. A barna rizs helyett választhatjuk az ázsiai ételeket, a halakat, sushit, vagy a mediterrán vidékek termékeit.
Mielőtt odalépnénk egy ételautomatához, először találjuk ki, mihez lenne leginkább kedvünk. Ha lehet, inkább egy müzli szelet vagy egy gyümölcs mellett döntsünk, de lehet diákcsemege is a helyes választás, de kerüljük a kólákat, energiaitalokat, a kalóriabomba csokoládékat, cukrokat.

Mivel úgy vagyunk szocializálva, hogy nem hagyunk semmit a tányéron, válasszuk azt a megoldást, hogy kisebb tányérra kérjük az ételt vagy az étlapról a gyerekmenüből válasszunk magunknak. Ezzel a megoldással csökkentjük a kísértést, mielőtt meglátnánk és végül behabzsolnánk mindet vagy kérnénk a pincért, hogy csomagolja be, hogy elvihessük még a későbbi falatozáshoz. A legjobb döntés pedig, ha előételnek egy salátát választunk és utána egy főételt, amit esetleg meg is oszthatunk társunkkal közös megkóstolás céljával. Ekkor az új gasztronómiai élmény nem társul gyomorproblémákkal, hasfájással, puffadással, és még sorolhatnám.

Van egy mondás, miszerint „nem azért élünk, hogy együnk, hanem azért együnk, hogy éljünk!” Ezt érdemes megjegyeznünk és gyakran emlékeztessük rá magunkat. Nagy igazságot hordoz magában ez a mondás.
Ne vegyünk fel rossz étkezési szokásokat. Sajnos sokan nagyobb valószínűséggel választják az egészségtelen élelmiszereket, főleg akkor, amikor kimerültek, másnaposak, vagy stresszes életet élnek. Néhányan pszichológiai, érzelmi okokra visszavezethetően a túlevéssel küzdenek. Oda kell figyelni, mert utána nehéz megszabadulni a felelőtlenül felkapkodott plusz kilóktól.

Ha nem tudsz főzni, akkor gyakran választod a rendezést. Azonban ebben az esetben is gondos odafigyeléssel válasszunk. Ne válasszunk állandóan cukros édességet, inkább egy salátát vagy levest, mert így kevesebb kalóriát fogyasztunk egy étkezés alatt.
Apró lépésekkel nem is vesszük észre, hogy változtatunk, mégis csökken a bevitt kalóriák száma. Válasszunk például vékony tésztájú pizzát a vastag helyett. Vagy egy kis ecetet a salátára a krémes, bolti öntet helyett. Ne tegyünk még egy szelet sajtot a szendvicsre,… és sorolhatnánk, milyen sok kis apró trükkel lehet itt-ott lecsípni száz kalóriákat észrevétlenül és szinte erőfeszítés nélkül.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, táplálkozás és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás