Nincs időd az egészségre? | Egészséges életmód

Nincs időd az egészségre?

Nincs időd az egészségre?Manapság mindenki elfoglalt. Rohanó világban élünk. Viszont az egészségünket nem érdekli, hogy mennyi időnk van. Ha arra gondolsz, hogy minden este meg kellene főznöd a másnapi ebédedet, és még rendszeresen kellene látogatnod az edzőtermet is, akkor azonnal el is veted az egészséges életmód gondolatát.

Azonban az egészséges életmód eléréséhez nem biztos, hogy csodákra van szükség. Két dologra kell összpontosítani: kevesebb és egészségesebb ételeket kell fogyasztani, és többet mozogni. Ha ezt betartjuk, akkor jó úton járunk. Ugyanakkor ennek van még egy hozadéka: több energiánk is lesz. Tehát ez egy öngerjesztő folyamat. Szerintem érdemes elindulni rajta!

Mindent vagy semmit!

A “mindent vagy semmit” mentalitás általában nem járható út az egészséges életmód kialakításában. Bármilyen kis lépés javulást okoz – még akkor is ha nem érezzük azonnal. A kulcs az, hogy bármilyen döntést is hozunk egy nap, az legyen egy egészség szempontjából helyes döntés. Ha például nem érünk rá sétálni egy órát, az még nem jogosít fel arra, hogy féktelenül süteményeket együnk.

A cél az, hogy helyes úton legyünk folyamatosan. Ha az úton csak tyúklépésben haladunk az nem baj. A rossz úton viszont mindegy, hogy milyen tempóval megyünk, sosem érünk célba. Ahogy azt mástól hallottam: nem bölcs döntés mérgezni magadat, még akkor sem, ha azt titokban csinálod.

Tartsd be az ököl szabályt!

Sokszor nem is az a baj, hogy mit eszünk, hanem az, hogy mennyit. Amikor az ember éhes, akkor nagyon falánk. Aztán utólag megbánja, hogy annyit evett. Ennek elejét vehetjük, ha betartjuk az alábbi egyszerű szabályokat:

  • Ha reggeli müzli félét eszel, akkor az maximum az öklöd méretének fele legyen az adagod.
  • Ha zöldséget vagy gyümölcsöt eszel, akkor a teljes öklöd nagysága legyen a megevett mennyiséged.
  • Burgonyát eszel? Annyit egyél, ami megfelel az öklöd méretének.
  • Ha húst (vagy halat) eszel, akkor egy pakli kártya méretű legyen.

A legtöbb embernek 1200-1500 kalória elfogyasztása bőven elég egy napra. Én nem vagyok kalória számláló. Ha te képes vagy a kalóriákat számolgatni egész nap, akkor csináld. Ha nem, akkor viszont tartsd be az ököl szabályt – ahogy azt feljebb írtam.

Cserélj ételt!

Az egyik legegyszerűbb apró dolog, amit megtehetsz az egészséged érdekében, hogy néhány ételt lecserélsz. Például kávé helyett tea, fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű, fehér cukor helyett barna cukor vagy stevia, esetleg méz. Zsír helyett olíva olaj, zsíros hús helyett kevésbé zsíros és még sorolhatnám.

Nem kell lecserélni mindent, csak egy kicsit jobban odafigyelni. Apró lépések, apró módosítások, ennyi az egész. A család többi tagja sem fogja bánni a dolgot, hisz alapvetően nem sok dolog fog változni, az ízek hasonlóak maradnak. Az ételek is ugyanúgy néznek ki, csak egészségesebbek.

Ne ülj, ha állhatsz is!

Általános népbetegség az ülés. A buszra való felszálláskor szinte egymást tapossák az emberek, hogy ülőhelyhez jussanak. Akinek van valamilyen betegsége, baja, vagy egyszerűen már nagyon idős, akkor üljön le. Ha gyermekkel van, akkor is üljön le. De az utazók 90%-ának semmi oka arra, hogy üljön.

A többségünk ülő munkát végez. Legalább a közlekedés ideje alatt álljunk! Ha autóval utazunk, akkor más a helyzet. Ilyen esetben parkoljunk le két utcával messzebb és sétáljunk haza. 10 perc séta nem fog megártani! Ha telefonálunk: álljunk fel. Például ezt a cikket is állva írom. Amikor csak tehetjük álljunk fel.

Nyerj időt, a fagyasztóval!

Kétség nem fér hozzá, a legjobb választás a friss zöldség. Ugyanakkor, ha nagyon elfoglaltak vagyunk, nem biztos hogy van időnk a zöldségek pucolására és beszerzésére. Ilyenkor nagyon jó megoldás a gyorsfagyasztott zöldség. Legyen otthon mindig, hogy “vészhelyzetben” is legyen valamilyen egészséges étel a konyhában.

Én is fogyasztok rendszeresen gyors fagyasztott zöldségeket, mert én is sokszor idő szűkében vagyok. Nézzük meg, hogy milyen összetevőkből áll a készítmény, és ha tényleg nincs más benne, csak a zöldségek, akkor bátran vegyük meg. Ha nincs más megoldás, akkor előveszek egy adag zöldséget a fagyasztóból és 20-30 perc alatt megfőzőm. Adok hozzá sót, borsot és valamilyen olajat – például mogyoró vagy tökmag olajat – és máris kész a friss, egészséges vacsora.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Diéta, életmód, táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás