Minden az egészség ellen irányul | Egészséges életmód

Minden az egészség ellen irányul

Minden az egészség ellen irányulBár azt látjuk a környezetünkben, hogy minden az egészség ellen szól, azért ne adjuk fel. Tudunk tenni a saját és környezetünk egészségéért. Azt érezhetjük, ha egészségesen akarunk étkezni, hogy szembe úszunk az árral. Biztos lehetsz abban, hogy csak tudatos választással teheted jobbá az életedet és tarthatod fent az egészségedet.

Ne foglalkoztasson az, hogy az ismerőseid és a környezeted mit fog enni. Te ragaszkodj a saját elképzeléseidhez. Igenis lógj ki a sorból! Akár hiszed, akár nem, az egészségedre szükséged lesz még! Válaszd tudatosan azokat az ételeket, melyek támogatják a tested egészségét. És tanítsd meg a gyermekeidnek is hogyan élhetnek egészségesen.

Vásárlás előtt tessék gondolkozni!

Mielőtt megvásárolnál valamit, gondolkozz el, hogy mit veszel meg. Valójában nagyon egyszerű, mert csak olyan ételt és italt vehetsz meg, amit a maga nyers formájában árulnak:

  • Nyers hús, tojás
  • Nyers, feldolgozatlan zöldség – a konzerv már nem jó, és a gyorsfagyasztottból is csak az, ami nem tartalmaz adalékanyagokat, ízesítőket stb.
  • Nyers, feldolgozatlan gyümölcs – a konzerv már nem jó, és a gyorsfagyasztottból is csak az, ami nem tartalmaz adalékanyagokat, ízesítőket stb.
  • Liszt, adalékmentes fűszerek

Természetesen találhatsz néhány kivételt, például az olajok, magvak stb. – vagyis a lista nem teljes. De hallgass a józan eszedre, hiszen egészséged csak egy van. Ha nem vagy egészséges nem tudsz pénzt sem keresni, nem tudod az életet élvezni. Ne azzal foglalkozz, hogy a másik mit eszik vagy iszik. Te igyál és egyél egészségesen. Legyél felelősségteljes a saját és a családod egészségével kapcsolatban.

Mi lenne, ha…?

Képzeld el, mi lenne, ha mindenki úgy döntene, hogy hiába reklámozzák a cégek az üdítőket, az édességeket, a kész ételeket, a hamburgert vagy a pizzát – és senki sem vásárolná meg őket többé. Szerinted mi történne? A cégek vagy csődbe mennének, vagy más árukat készítenének a számunkra. Jelenleg ez az egyetlen megoldás: ne vedd meg!

Nem könnyű elhagyni a már megszokott és megszeretett ízeket, de meg lehet csinálni. Ahogy mondani szoktam lemondással jár a 21. századi élet. Le kell mondani a rákról, a szívbetegségekről, a cukorbetegségről, az elhízásról és más egyéb hibás étkezésből adódó betegségről. Te döntöd el, hogy mit fogsz enni és inni. Te döntöd el, hogy a gyermekednek milyen ételt adsz, és milyen étkezésre szoktatod rá.

Miért nem működnek a diéták?

A diéták nem működnek, mert csak 20-30-90 vagy valamennyi napra szólnak. Egy diétának egy egész életre kell szólnia (amit természetesen a korunkhoz és a fizikai aktivitásunkhoz igazítunk folyamatosan)! Az étkezési szokásaidat kell megváltoztatni egyszer és mindenkorra – és akkor többet nem kell diétáznod, hisz egy nagy diéta lesz a teljes életed. Eleinte lesznek nehézségeid, de ez nem azt jelenti, hogy nem fogod élvezni az új életedet.

Gondolkozz el azon, hogy mennyi olyan dolog volt az életedben, ami elsőre ment minden gond nélkül. Valószínűleg nem sok ilyen van, mégis van jó néhány dolog, aminek az eleje nehézkes volt és most mégis szereted. Ez is ilyen: az eleje lehet, hogy nehéz, de emlékezz, miről kell lemondani!

Kihívás Neked: 10 cukormentes nap

Próbálj meg 10 napig hozzáadott cukor nélkül enni és inni. Ez azt jelenti, hogy semmilyen ételt vagy italt nem fogyaszthatsz el, aminek az összetevőiben szerepel a cukor. Természetesen a természetes cukortartalom nem probléma, csak a hozzáadott cukor. Egy kis ízelítő, hogy mit nem ehetsz:

  • Cukorka, csokoládé és minden más édesség
  • Kenyér és péksütemények – igen, a kenyérben cukor van az élesztő használat miatt! Pedig lehet cukor nélkül is élesztőt használni…
  • Konzervek, gyorsfagyasztott készítmények többsége
  • Egyes felvágottak – mindig nézd meg, hogy a felvágottban van-e cukor, mert van cukrozott!
  • Minden feldolgozott étel: gabonapelyhek, joghurtok, kefirek, előre pácol húsok, szendvicsek, pizzák stb.
  • A boltban kapható italok 95%-a – kivéve a víz. Még az alkoholok is hozzáadott cukrot tartalmaznak sokszor, ezért ezek nagyobbik része is tabu. Kávék, energiaitalok, üdítők stb. kizárva.
  • Fűszerek, mustár, ketchup és más szószok, tartárok stb. Bár mustárból találni néha cukormenteset, 98%-uk cukros!
  • Minden félkész vagy előre elkészített étel – mert többségük cukros.
  • Lekvárok, szirupok, kenyérre kenhető édes dolgok, például mogyorókrém stb.

Akkor mit egyek?

Röviden: vedd meg a nyers hozzávalókat a piacon és készítsd el a saját ételeidet. Régebben ez normális volt, ma már inkább az a normális, hogy készen veszünk ételeket. Ezzel együtt a betegségeink száma is növekedett. Egyre betegebbek vagyunk, és nem értjük miért. Az egészség alapja a helyes táplálkozás! Táplálkozz helyesen!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás