Miért veszítjük el az étvágyunkat, ha betegek vagyunk? | Egészséges életmód

Miért veszítjük el az étvágyunkat, ha betegek vagyunk?

ÉtvágytalanságÉrdekes, ha betegek vagyunk akkor nem nagyon kívánjuk az ételt. Természetesen a betegségtől függ, hogy milyen az étvágyunk. De miért is van ez így? Ez rossz, vagy jó? Ennek jártunk a végére.
Ahogy az angol házi bölcsesség is mondja: “Etesd a meghűlést, éheztesd a lázat”. Bár a szakértők szerint sem a diéta, sem a túl nagy evések nem segítik a gyógyulást, az igaz, hogy amikor betegek vagyunk, akkor nem kívánjuk a szokásos étkezési rendet.

Az is tény, hogy az étvágytalanság egy jól dokumentált tünete számos betegségnek. Többek között ez az, ami megkülönböztet egy kisebb megfázást és egy komolyabb meghűlést. De miért történik ez – és honnan tudhatjuk, hogy eleget ettünk annak érdekében, hogy regenerálódni tudjon a szervezet?

Amikor megbetegszünk, a testünk egy komplex gyulladásos reakcióval válaszol. Ennek kapcsán a szervezet citokin nevű vegyi anyagot termel. Ezeknek sok féle hatása van, és részben felelősek az étvágy csökkenésében is. A betegségtől függően, a hormonális változások is szerepet játszhatnak az étvágy alakulásában.

Az élelem megemésztése is energiát igényel, ahogy a betegség elleni védekezés is. Ha nem eszünk, akkor nem kell a testnek energiát felhasználnia az emésztéshez. Így több energia marad a betegség legyőzésére. Rövid távon segíthet az étvágytalanság a betegség legyőzésében, de egy hosszabb betegség esetén káros fogyáshoz és legyengüléshez vezethet.

Az is igaz, hogy a betegség alatt a rosszabb ízlés és szaglás miatt nem is érezzük annyira étvágygerjesztőnek a legjobb ételeket sem. Ezért aztán nem is leszünk annyira izgatottak az étkezés kapcsán.

A csökkent étvágy a vírusok növekedési kedvét is elveheti. A kevesebb evés csökkentheti azokat az anyagokat a szervezetben, amikből a vírusok “táplálkoznak”. Vannak olyan vírusok, amik baktériumokból táplálkoznak. A baktériumok pedig a táplálékkal bevitt vasból és glükózból, ami a kevesebb evéssel jelentősen csökkenhet. Ez mind rövid távon segíti a gyógyulást, de hosszútávon nem vezet kívánatos eredményhez.

Tehát a betegség nem azt jelenti, hogy nem szabad enni semmit. Ugyanis az immunrendszernek is szüksége van “üzemanyagra” a védekezéshez. Ha ez nincs meg, akkor nehezebben tudja a szervezet legyőzni a betegséget. A legjobb tanács még mindig az, hogy annyit egyél, amennyit kívánsz, pihenj sokat és igyál sok vizet!

A legjobb ételek a betegség alatt:

  •  fokhagyma – gyulladás csökkentő hatása miatt (bővebben: fokhagyma)
  •  búzacsíra – cinkben gazdag, ami az immunrendszernek szükséges
  •  paradió – nagyon jó antioxidáns forrás
  •  nyers kelkáposzta saláta – az egyik legjobb c-vitamin forrás

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái megfázás, táplálkozás és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás