Mi az, amit eltitkolnak előled az élelmiszergyártók? | Egészséges életmód

Mi az, amit eltitkolnak előled az élelmiszergyártók?

Káros ételekA gyorsan elkészíthető, félkész élelmiszerek jellemzik a mai, rohanó világunkat, életmódunkat. Újabb és újabb divatok, reklámok özöne próbál meggyőzni minket arról, hogy máskor is ilyen ételeket vegyünk. Ezek a termékek valóban nagyon kényelmesek, de mi az ár, amit ezért a kényelemért fizetünk?

1. A feldolgozott élelmiszerek függőséget okoznak és túlevéshez vezethetnek

A teljes élelmiszereket szénhidrátok, fehérjék, zsírok, rost és víz egyensúlya alkotja. Az iparilag feldolgozott élelmiszerekben ezek az alkotó elemek módosulnak (például a rostok, a víz és a tápanyagok eltávolítása), illetve más esetekben az összetevők koncentrálódnak. Mindkét esetben a feldolgozás megváltoztatja ezek emészthetőségét és a szervezetbe való beépítését.

A sokszorosan feldolgozott vagy az erősen koncentrált élelmiszerek fogyasztása mesterségesen serkenti a dopamin termelést (a dopamin az öröm neurotranszmitter), amely jelentős szerepet játszik a függőség kialakulásában. Így olyan ételeket eszel, amiben kevés a tápanyag, ugyanakkor kellemes érzést okoz. A kellemes érzés miatt azt gondoljuk, hogy jobb az íze és ezzel máris elkezd kialakulni a függőség.

2. A feldolgozott élelmiszerek szoros összefüggésben vannak az elhízással

A feldolgozott élelmiszerek adalékanyagainak, mint a glükóz fruktóz szirup, a fruktóz tartalmú kukorica szirup vagy a fehér cukor és a nátrium-glutamát rendszeres fogyasztása mind súlygyarapodáshoz és elhízáshoz vezet.

Dr. Mercola mostanában számolt be arról, hogy a gyermekkori elhízást 18%-al lehetne csökkenti azzal az egyszerű megoldással, hogy a gyermek műsorok közbeni gyorsétel reklámokat kivágjuk a TV programjából. Az ausztrálok be is tiltották a gyermek műsorok közbeni gyorsétel reklámokat.

3. A feldolgozott élelmiszerek gyakran tartalmaznak olyan komponenseket, amik nem követik az élelmiszerek kombinálásának elvét

Ez alacsony energiaszinthez, rossz emésztéshez, különböző betegségekhez, elsavasodáshoz és súlygyarapodáshoz vezethet. Jó példa erre a fagyasztott hús és a sajtos pizza. A sajt (tejtermék), hús (állati fehérje) és a pizza tészta (gabona féle) nehezen emészthető masszát hoz létre a gyomorban.

4. A feldolgozott élelmiszerek hozzájárulnak a kiegyensúlyozatlan belső ökoszisztémához

Ez emésztési problémákhoz, sóvárgáshoz és betegséghez vezethet. A jótékony mikroflórák elpusztulnak az emésztőrendszerben, ha mérgezed őket. Hozzánk hasonlóan ezek is a természetes ételekből képesek megélni, nem az ipar által gyártott készítményekből.

5. A feldolgozott élelmiszerekben gazdag táplálkozás depresszióhoz, memória problémákhoz és hangulati ingadozásokhoz vezet

A feldolgozott élelmiszerek hozzávalói általában a legolcsóbbak és a legkevesebb tápanyagot tartalmazzák. Például a feldolgozott élelmiszerekben használt zsírok és olajok finomítottak, ami azt jelenti, hogy megfosztották őket az esszenciális zsírsavaktól, amik szükségesek az egészséges vércukor szint beállításához, a megfelelő hangulathoz és a memória megfelelő működéséhez. A szíved, a hormonjaid és az agyad egyszerűen szenvednek, amikor úgy döntesz, hogy ilyen ételt fogyasztasz. Inkább válaszd az organikus, finomítatlan vagy “szűz” zsírokat és olajokat.

És még folytathatnám…

A gyors ételek általában a “csak gyorsan eszem valamit és rohanok tovább” életmóddal állnak összefüggésben, ami szintén hozzájárul az elhízáshoz. A élelmiszereken sokszor szerepel, hogy cukor mentes. Ez nem azt jelenti, hogy nincs benne valamilyen más édesítőszer, ami legalább olyan ártalmas, mint a cukor.

A feldolgozott húsok kiváltó okai lehetnek rák kialakulásának. Ilyenek a felvágottak is. Ha a diétád feldolgozott ételekből áll, akkor elképzelhető, hogy megfelelő mennyiségű kalóriát eszel, mégis alultáplált vagy. Tehát kevés vitamint és ásványi anyagot eszel. Ráadásul a feldolgozott ételek nem azért készülnek, hogy hosszú életet biztosítsanak Neked, hanem azért, hogy sokáig elálljanak a hűtőben.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás