Megfelelő mennyiség esetében a csokoládé igen hasznos | Egészséges életmód

Megfelelő mennyiség esetében a csokoládé igen hasznos

CsokoládéGyermekkorunkban az édes ízekhez szokik hozzá szervezetünk.Az anyatejet követően is leginkább ezzel az ízhatással találkozunk, mindenki kedveli. Később tudatosan nevelhetjük gyermekünket, hogy ne legyenek csokoládéfüggők, de fantasztikus ízkombinációkkal találkozhatunk, ami rabul ejt. Ráadásul lelkünkre is pozitívan hat, a depresszió elűzésének is jó eszköze.

Persze nem kell teljesen megvonni szervezetünktől csupán azzal a felkiáltással, hogy vigyázz, hízlal! Persze figyelnünk kell, milyen csokoládét fogyasztunk, mert igen sok esetben, például a mikulások és a nyulak időszakában is gyakran találunk kakaós bevonó masszából készülteket, amiket inkább meg se vegyünk. Nem mindegy az összetevő. Inkább vegyünk kevesebbet, de márkás csokoládét.

A csokoládét akár terápiás céllal is lehet fogyasztani.

A kakaótartalom igen lényeges kérdés az összetevők között. Ne tartalmazzon fehér cukrot és más vegyi anyagot, tartósítószert. Persze legjobb a házilag készített, de erre nem mindenkinek van ideje, hogy felhajtsa az ideális összetevőket a boltokban és aprólékos munka a látványos bonbonszemek elkészítése is. Persze eben az esetben a töltelékeket is mi választhatjuk meg és a díszítést is.

A számos egészségügyi problémára nyújthat segítséget a kakaóbab, mert a szív-és érrendszeri betegségek, az agy és az idegrendszer , fokozott inzulin-érzékenység esetében is lassítja a problémák súlyosbodási folyamatát. A kakaó esetében az epikatechin és a resveratrol is erős antioxidáns, tehát a szabadgyökök megkötésében is jelentős szerepet vállal.

A kakaóban lévő rezveratrol a vörösborban is megtalálható. Közismert, hogy segít megvédeni az idegrendszert. A Szí-, és érrendszeri betegségek és a stroke kialakulásának kockázatát is csökkenti a kutatások szerint. További eredmények igazolják, hogy a kakaó és a csokoládé csökkenti a vérnyomást, fokozza a véredények rugalmasságát, és csökkenti a koleszterinszintet.  Emellett gyulladáscsökkentő, javítja a gyomor-, és bélflórát. Ha evést követően nehéznek érezzük emésztésünket, érdemes két kis kocka csokoládét megennünk, hogy megszabaduljunk gyomorgondjainktól. Májműködésünket is javítja.

Serkenti az agyműködést, vigyük nyugodtan magunkkal a vizsgákhoz. Javítja a testmozgási gyakorlatok során a kitartásunkat. A stresszhormonok számát is csökkenti, a depresszív hatások ellenszereként is használható.

Az agyműködésre való hatása az Alzheimer-kór kockázatának csökkentésében is megjelenik, de az életünk meghosszabbításához is hozzájárulhat.

Minél közelebb van a kakaó eredeti természetes nyers állapotához, annál magasabb a tápértéke . Ideális esetben a csokoládé helyett kakaót kellene fogyasztani nyersen. A csokoládé kiválasztásánál akkor optimalizáljuk a táplálkozási tulajdonságokat, ha magasabb kakaótartalomhoz alacsony cukortartalom társul. Általánosságban minél sötétebb a csokoládé, annál nagyobb a kakaótartalma. Érdemes 70%, vagy a feletti értékekkel rendelkező csokoládét választanunk. Azonban a kakaó meglehetősen keserű, ezért minél nagyobb a kakaótartalom, annál keserűbb.

A keserű íz ellensúlyozására a legtöbb csokoládé édesített. Bár a nyers kakaó a leginkább tápláló forma, a csokoládékban nem a nyers kakaóval találkozhatunk. A csokoládét azonban továbbra is ajánlhatjuk, mert megmarad a feldolgozás után is a kakaó előnyös tulajdonságainak nagy része.

Tehát mindenképpen érdemes a cimkéket alaposan elolvasnunk. Sose válasszunk olyan csokoládét, amely mesterséges édesítőszereket tartalmaz. Alacsony cukortartalomra összpontosítsunk, és részesítsük előnyben a mézet, a nádcukrot vagy a fruktózzal édesített csokoládékat.

Kókusz olaj lenne a következő legjobb zsír csokoládé készítéséhez. Győződjünk meg róla, hogy a szójaolaj (és bármilyen más szójaszármazék) vagy más növényi olaj és a transz zsírok se legyenek a csokoládéban.

Mennyi csokoládét együnk és milyen gyakran?
Tanulmányok azt mutatják, hogy az emberek akkor érezhetik legjobb hatását, ha hetente több, mint öt alkalommal fogyasztják pici adagokban (3.5- 7 dkg). Ezzel jótékony hatásukat kifejtik, de a testtömegindexünket nem befolyásolják. Így vércukorszintünk és derékbőségünk is rendben lesz.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, táplálkozás és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás