Lúgosítás – táplálkozással | Egészséges életmód

Lúgosítás – táplálkozással

Sajnos az átlagos táplálkozási szokások többségében savasító ételeket tartalmaznak. A helyes arány az lenne, hogy az étkezés során 20% savasító és 80% lúgosító ételt fogyasztunk. Nézzük meg az ételek hatását a testünkre!

A gyümölcsök egészségesek, ám vannak közöttük savasító hatásúak, és lúgosító hatásúak. Nem mindegy, hogy ki milyen gyümölcsöt eszik. Például az alma, szőlő, barack, szilva és körte, savasító hatásúak, míg a citrom, meggy és a banán lúgosítanak. Ha nincs gondod a savval, akkor eheted bármelyiket az étkezések között.

A tejtermékek nagymennyiségű ásványi anyagot tartalmaznak, ám a magas cukortartalma miatt (laktóz) savasító hatásúak. A tejet minél frissebben iszod, annál inkább lúgosító a hatása. Magyarul, ha nem tudsz frissen fejt tejet inni, és el vagy savasodva, akkor lehetőleg ne igyál tejet. A közértben kapható tejek nem lesznek jók számodra.

A gabonafélékből a hajdina a legjobb, az lúgosít. Ez nem jelenti azt, hogy rizst, zabot vagy árpát nem ehetsz, sőt, a zöldségek mellé nagyon jók, ám ne ess túlzásba, mértékkel fogyaszd ezeket.

A pékárukat felejtsd el. A tortákat, süteményeket is. Ha mindenáron szeretnél kenyeret enni, akkor teljes kiőrlésű kenyeret válassz, lehetőleg olyat, ami nem tartalmaz élesztőt.

Az olajokra és zsírokra szüksége van a szervezetnek. Tehát ennyi kell ilyeneket is. Az viszont már nem mindegy, hogy ezekből melyiket fogyasztod. Általánosságban elmondható, hogy a szobahőmérsékleten szilárd zsírok (telített zsírok) nem jók. Ilyen a margarin és a vaj. Viszont a telítetlen zsírok nagyon fontosak: olívaolaj, lenmagolaj, halolaj stb.

A húsok és halételek savasító hatásúak. A máj, a lazac és a pisztráng kevésbé savasít, míg a marha és sertés húsok nagyon. Ezek helyett csirke vagy pulykahúst érdemes választani. Mindenképp mérsékelten kell fogyasztani ezeket. A fehérjékhez hozzá lehet jutni a zöldségekből is. Ha a test túlzottan elsavasodik, akkor érdemes időlegesen lemondani a húsról.

A gombák sajnos nem egészségesek. Nagyon finomak, ám mérgező a hatásuk a test számára. Sajnos ezeket én is szeretem. Lehetőleg kerülni kell a gombát. Ha nagyon savas a szervezet, akkor mindenképp le kell állni a gombával. Ha nincs gond a savasodással, akkor sem szabad sűrűn fogyasztani a gombát, és ha mégis szeretnénk enni, akkor ne tároljuk sokáig, együk meg minél hamarabb.

A csírák viszont egészségese. Ebből sokat lehet enni. Tápanyagban gazdagok, és ahogy növekszenek, egyre inkább lúgosítanak is. A boltokban lehet kapni búzacsírát és szójacsírát is.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Lúgosítás, táplálkozás és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás