Hogyan segíthetünk a gyulladásokon? | Egészséges életmód

Hogyan segíthetünk a gyulladásokon?

Hogyan segíthetünk a gyulladásokon?A betegségek zöménél megfigyelhető, hogy a testben valamilyen gyulladás van. Ezért lehet jó, ha valamilyen egészségügyi probléma esetén kezeljük a szervezetben lévő gyulladást – még akkor is, ha esetleg maga a gyulladás a háttérben húzódik meg, fel sem tűnik számunkra. Természetesen a házi kezelés nem helyettesítheti az orvosi előírásokat, de az előírt kezeléseket segítheti.

Sokszor előfordul, hogy ha figyelünk a gyulladások kezelésére otthon, akkor az orvosi kezelések jobban hatnak, gyorsabban gyógyulunk vagy enyhülnek a tünetek. Talán már gondolsz is valamilyen megoldásra, mely enyhítheti a tűneteket – például fokhagyma, lenmag, sárgarépa, spirulina vagy sütőtök. Most két olyan élelmiszert mutatok, melyek talán minden háztartásban előfordulnak. Így lehet a mindennapi étkezésünket az egészségünk szolgálatába állítani:

Gyulladások elleni gyümölcs

Talán itthon is az egyik legnépszerűbb gyümölcs a narancs. Igaz, hogy idény gyümölcs, de a gyulladásokra nagyon jól használható. Értékes lehet a gyulladásos, rendkívül elsavasodott embereknél, például ízületi gyulladás esetén. Ezenkívül csillapíthatja a magas lázat is. C-vitamin és bioflavonoid-tartalma használ a gyenge fognak és fogínynek.

Hája – hasonlóan a grapefruit-hoz – javítja az emésztést és oldja a nyálkát. Ha a héját a belső, fehér felével a szemünkre helyezzük, akkor még a szemben lévő ciszták eloszlatásában is segíthet. A narancsot a tengerin mandarinfajtával lehet helyettesíteni, mert hatása jórészt megegyezik a narancséval.

Biztosan burgonyát is szoktál használni

Kétféle ember létezik: aki szereti a burgonyát és aki nem. Nos, aki nem szereti az használja fel valamilyen alapanyagként valamilyen ételben. Így a burgonya “eltűnik”, de a jótékony hatása megmaradhat – például Burgonyás Pogácsa. Mire jó a burgonya?

A burgonya enyhe vízhajtó, erősíti a lép-hasnyálmirigyet, harmóniát teremt a májban, síkosítja a beleket, kész cukor formájában sok szénhidrátot tartalmaz. Így akik nem jól rágják meg az ételeket, könnyen juthatnak azonnal felhasználható cukorhoz.

Ezenkívül a burgonya semlegesíti a test savait, mellyel enyhítheti az ízületi gyulladásokat és a reumát. Gazdag kálium tartalma azoknak segítheti, akik sok sót használnak, sok sós ételt fogyasztanak vagy sok húst esznek. Tulajdonképpen minden gyulladást csillapít.

Leve külsőleg égési sérüléseket gyógyíthat, belsőleg segíthet a magas vérnyomás enyhítésében, jótékony hatással lehet a gyomor- és bélfekélyre is. A burgonyalé elkészítésére legjobb a gyümölcsprés vagy a lereszelt burgonyát egy konyharuhán is átcsavarhatjuk. A friss burgonyalevet antibiotikumnak tartja a népi gyógyászat.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái ízület, táplálkozás és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás