Hogyan kerülhetjük el a cukrot? | Egészséges életmód

Hogyan kerülhetjük el a cukrot?

Hogyan kerülhetjük el a cukrot?Tudtad, hogy egy ember átlagosan naponta 22 teáskanál cukrot eszik meg? Ez rengeteg! Fehér cukrot egyáltalán nem kellene fogyasztanunk, de naponta 22 teáskanálnyit főleg nem! Mérd ki ezt a mennyiséget, és jól nézd meg. Ez egy nagy kupac cukor, amit minden nap megeszel anélkül, hogy erről tudnál. Ezek után nem csoda, hogy az elhízás és a cukorbetegség ennyire “népszerű”.

A cukortól megválni nemcsak azért nehéz mert függőséget okoz, hanem azért is mert észrevétlenül képes az ételeinkbe kerülni. Ha másra nem figyelünk csak arra, hogy ne vegyünk meg olyan ételeket, alapanyagokat vagy termékeket, amikben hozzáadott cukor van, akkor máris nagyot léptünk előre az egészséges életmódunk kialakításában.

Az édességek veszélye

Egy teáskanálnyi cukorban 16 kalória található. Ez nem hangzik soknak. A gond az, hogy ezek a kalóriák nem tartalmaznak a test számára semmilyen értékes tápanyagot. Ezért nevezik “üres kalóriának”. Olyan ez, mintha a táskádba beletennél egy téglát, és hiába lenne nehéz, mindig magaddal cipelnéd.

Egy felmérés szerint 150 kalóriányi cukor – egy 3dl üdítőnek megfelelő mennyiség – 1,1%-al növeli a cukorbetegség kialakulásának esélyét. Egy másik felmérés pedig kimutatta, hogy minél több cukrot eszel, annál nagyobb esélyed lesz a szívrohamra. És arról még nem is beszéltem, hogy a vércukorszint ingadozás milyen negatív hatással van a közérzetedre és a teljesítményedre.

Észrevétlenül kerül bele “mindenbe”

A cukor szinte mindenhol megtalálható. Például a kávét cukorral iszod? Süteményt vagy édességet ettél ma – esetleg tegnap? És számtalan olyan helyen üti fel a fejét, ahol nem is gondolnád. Megtalálható a ketchup-ban, a mustárokban, péksüteményekben, felvágottakban, gyorsfagyasztott készítményekben, fűszerkeverékekben, zacskós levesekben, konzervekben és még néhány olajban is!

Sokszor a csomagoláson más néven tüntetik fel, például glukóz-fruktóz szirup – ezek az ismeretlen elnevezések könnyen elrejthetik az avatatlanok elől a cukrot. Ugyanakkor van természetes cukortartalom is. Például a gyümölcsökben van cukor – ettől lesz édes a gyümölcs. A különbség az, hogy a gyümölcsben található egyéb tápanyagok természetes módon csökkentik a gyümölcscukor káros hatásait. Ráadásul a gyümölcsben nincs olyan koncentrált formában jelen a cukor, mint amit az emberek mesterségesen tudnak előállítani. Ezért érezzük kevésbé édesnek a gyümölcsöket, mint a kockacukrot.

Ne akarj cukormentesen élni!

Mivel a testünk természetes módon kívánja az édeset, ezért nem javaslom, hogy teljesen szüntesd meg. A cukor kerülésének vannak olyan módjai, amik könnyen bevezethetők a mindennapi életedbe. Például ne igyál több üdítőt. A kávét édesítőszerrel fogyaszd. Ne vegyél kész ételeket. Egyél kevesebb pékárut és olyat válassz, ami nem édes.

Nincs más esélyed az egészségre, mint a tudatosság. Oda kell figyelned arra, hogy milyen élelmiszereket vásárolsz és mit eszel meg. Erre csak Te tudsz odafigyelni. Ha figyelsz egy kicsit az egészségedre, akkor a tested meg fogja hálálni azt. Ellenállóbb lesz, és egy sor 21. századi betegségből kimaradhatsz. Ennyit meg, igaz?

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás