Együnk lúgos ételeket! | Egészséges életmód

Együnk lúgos ételeket!

LúgosítsunkManapság rohanó világunkban nem nagyon figyelünk oda, mit eszünk. Csak gyorsan kutyafuttában bekapunk valamit és futunk tovább. Kevesen adjuk meg az étkezésnek, hogy élményként éljük meg, és a gondosan összeválogatott összetevők határozzák meg, mit is fogyasztunk. Sok savképző élelmiszert fogyasztunk, mint például a feldolgozott cukrok, mesterséges édesítőszerek, finomított gabonák, hagyományosan előállított hús-és tejtermékek , valamint a rejtett géntechnológiával módosított összetevők.

Mindezek mellett sok kihívással kell szembenéznünk, mint például a  pihenés hiánya, a lelki terhek és a gyógyszerek, melyeknek eredményeképpen nem csoda, hogy egyre több embert diagnosztizálnak krónikus, vagy degeneratív betegségek hordozójaként.

A testünknek egyensúlyban kell lennie és a vér pH- szintjének enyhén lúgosnak, 7,365 PH értéken tartása a cél a túlélés érdekében. A túl sok savképző élelmiszer végzetes következményekkel járhat az egészségre nézve. A vitaminok és ásványi anyagok optimális felszívódásához, beépüléséhez is enyhén lúgos környezet szükséges.

Mivel is érhetjük el a vér PH értékének megfelelő egyensúlyát? A következő ételek fogyasztása hozzásegíthet.

1. Gyökérzöldségek
Gyökérzöldségeknek nevezzük a következőeket: a retek , különösen ( fekete, piros vagy fehér) , valamint a cékla, sárgarépa, a fehérrépa, a torma és a svéd karórépa. A gyökérzöldségek elkészítéséhez elegendő 15-20 perc főzés, és a gyökérzöldségek fogyasztása után jóllakottnak érezzük magunkat. A gyökérzöldségek gazdagabbak ásványi anyagokban, mint sok más zöldség, emellett nyugodtan mondhatjuk, hogy nem lehet betelni velük.

2. Levélzöldségek

Ezek közé tartozik a kelkáposzta, a mángold, a fehérrépa zöldje, a sóska és a spenót – ebből spenót talán a legértékesebb. Ugyanis különösen a gazdag K-vitaminban és magas a folsav tartalma. A levélzöldségek sok vitamint tartalmaznak, ásványi anyagokban gazdagok, antioxidáns hatásúak és rostosak, így javítsák az emésztést és még a látást is.

3. A fokhagyma
Egy igazi csoda a fokhagyma, annyi értékes anyagot tartalmaz és számos kedvező hatással bír, ezért ösztönzi az általános egészséget. Többek között a következő tulajdonságok teszik igen népszerűvé: támogatja a szív-és érrendszeri problémák elkerülését, erősíti az immunrendszer egészségét, csökkenti a vérnyomást, megtisztítja a májat, és még számos pozitív hatást könyvelhetünk el neki.

4 . A keresztes virágú zöldségek

Ebbe a csoportba tartozik a brokkoli, a káposzta, a karfiol, a kelbimbó és hasonló zöldségek. Ezeket a zöldségeket mindannyian ismerünk és szeretünk, minden héten legalább kétszer kéne fogyasztanunk.

5. Citrom

A citrom az egyik leginkább lúgosító étel. A természetes fertőtlenítő hatása mellett gyógyítja a sebeket és emellett hatékony és azonnali segítséget nyújt a savtúltengés esetében és a vírusfertőzések esetén is jótékonyan hat mind a köhögés, a megfázás, az influenza és a gyomorégés tüneteinél. A citrom stimulálja a májat és a méregtelenítést is elősegíti.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, Lúgosítás, táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás