Egyszerű és egészséges étkezés | Egészséges életmód

Egyszerű és egészséges étkezés

Egyszerű és egészséges étkezésA modern kutatások egyre több részlettel gazdagítják életünket, de vannak olyan dolgok, melyek nem változnak – és valószínűleg nem is fognak. Az egyik ilyen alapkő az étel, amit a testünkbe beviszünk. Valószínűleg egyetlen kutatás sem fogja azt mondani, hogy bármit megehetsz, nem számít, nem lesz tőle semmi bajod – ellenkezőleg, a legújabb kutatások fontosnak tartják a táplálkozást.

Éppen ezért egy kicsit oda kell figyelni arra, hogy miként táplálkozunk. Érdemes megtanulnunk elkészíteni az ételeinket, mert a saját magunknak készített ételek lehetnek a legjobbak számunkra. Így mi választjuk meg, hogy miből és hogyan készül az étel. Valójában az egész nagyon egyszerű, csak néhány alapvető dolgot kell betartani:

#1 Együnk salátát

A legjobb, ha minden étkezést zöldségek fogyasztásával kezdjük. A nyers zöldségek sok ember számára nem ízletesek, de erre is van megoldás, amit salátának hívunk. Valójában a saláta nem más, mint nyers zöldségek felaprózva és valamilyen módon ízesítve. A saláta öntet eleinte lehet bármilyen, hiszen a legfőbb, hogy a zöldséget megegyük. Később aztán érdemes a minőségre is hangsúlyt fektetni és olyan öntetet készíteni, mely valóban egészséges. A készen kapható öntetek általában nem azok, ezért meg kell tanulni saját öntetet készíteni. Ennek a legegyszerűbb módja, ha veszünk hidegen sajtolt, adalékoktól mentes, növényi olajat, amit a salátára önthetünk. Illetve a salátához keverünk valamilyen fűszert – a legkézenfekvőbb a só és a bors, esetleg a mustár (de a mustár már lehet cukrozott vagy adalékokkal dúsított!).

#2 Minőségi alapanyagok

A kész ételeket úgy készítik, hogy maximálisan ízletes legyen. Ez a gyártó cég érdeke, hiszen csak akkor fogsz újra vásárolni tőlük, ha az étel, amit ettél finom volt. Ez általában odavezet, hogy bár az étel finom, nem feltétlenül egészséges – főként akkor nem, ha rendszeresen fogyasztod. Ezért rá kell szokni arra, hogy magunk készítjük ételeinket a lehető legtöbb esetben. Ha nyersen megvesszük a hozzávalókat és abból készítünk magunknak ételt, akkor máris nagy lépést tettünk az egészséges táplálkozás felé. Ezután pedig lehet a következő szintre lépni, például barnarizst enni, megpróbálkozni az édesburgonyával, megszeretni a spenótot, több halat enni stb.

A főzés önmagában véve nagyon egyszerű, de csak gyakorlással lehet elsajátítani. Tudjuk, hogy addig kell sütni vagy főzni az ételt, amíg puha lesz, de nem ég oda vagy nem lesz belőle egy túlfőtt, híg „lekvár”. Vannak tippek, hogy milyen ételt meddig kell sütni vagy főzni, de a gyakorlat teszi a mestert. Egyszerűen kezdjünk neki. Csináljunk kis adagot – legrosszabb esetben odaadjuk a szomszéd kutyának…

#3 Még több zöldség!

Ha már rászoktunk a salátákra, akkor szokjunk rá arra is, hogy a főételt is zöldséggel készítjük. Például a húsok zöldséggel való elkészítése nagyon finom ételkombinációt jelent. Egyszerűen a zöldséget felengedjük vízzel és mellé tesszük a húsz, amikor minden megpuhul készen is vagyunk. (Figyelem: a különböző összetevők elkészítésének ideje más és más. Nem mindig lehet mindent egyszerre a lábosba tenni!) Ezenfelül a körethez is lehet zöldséget társítani, lásd rizi-bizi vagy valamilyen töltött burgonya. Így lesz a napi étkezésünkben nyers és főtt zöldség is.

#4 Evés közben együnk

Sajnos a mai túlpörgetett életünkbe nehéz beletenni a minőségi étkezés idejét. Általában rohanás közben bekapunk valamit, de ez nem igazán jó. Szokjunk hozzá, hogy amikor eljön az étkezés ideje, akkor arra a néhány percre, amíg eszünk, csak az evéssel foglalkozunk – esetleg az asztaltársakkal beszélgetünk. Nincs újság olvasás, tv nézés, telefonnyomkodás, munka vagy bármi más evés közben. Gondoljunk rá úgy, mint egy kis nyugalom sziget a napunkban. Ezt nem szoktuk fontosnak tartani, pedig az. Gyermekkorunkban azt tanultuk, hogy üljünk nyugodtan és alaposan rágjuk meg az ételt. Erre emlékezzünk felnőtt korban is és tartsuk is be, mert óriási bölcsesség van benne!

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás