Egyél több rostot – Egyszerűen | Egészséges életmód

Egyél több rostot – Egyszerűen

Egyél több rostot – EgyszerűenMindnyájan tudjuk, hogy a testünknek kalciumra van szüksége a csontok egészségéhez. C-vitaminra az immunrendszer erősségéhez. Csokoládéra a jó hangulathoz. Amikor fogyásról van szó, akkor viszont a táplálkozási információk már nem ennyire egyértelműek. A diéták legismertebb hármasa a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok. Most nem erről lesz szó, hanem a rejtett negyedik lábról: a rostokról. Tanulmányok bizonyítják egymás után, hogy a magas rosttartalmú ételek segítenek csökkenteni a szívroham, a magasvérnyomás és a rák kialakulásának kockázatát.

Mivel a rost segít a telítettség érzését kelteni, ezért fogyasztása esetén kevesebb ételt fogunk kívánni. Több rostot enni nagyon könnyen lehet – és még észre sem vesszük, hogy mennyivel többet ettünk belőlük, ha ügyesek vagyunk. Ehhez adok most tippeket.

Reggeli

Dobd fel a tojásokat! Ha a rántottához egy hagymát és egy gerezd fokhagymát teszel, akkor máris 1g-al több rostot eszel aznap. Esetleg dobj egy kevés brokkolit a rántotta mellé, amivel szintén plusz 1-2g-al növeled a bevitelt.

Házi, 100%-os gyümölcslevet igyál. A gyümölcsök tartalmaznak rostot, de a bolti gyümölcslevek nem. Ezért mindig otthon készítsünk gyümölcslevet, a nyers gyümölcsből. Ne csak a levét használd, konyhai robotgéppel aprítsd fel a teljes gyümölcsöt – ha szükséges higítsd egy kevés vízzel.

Zabpehely, helyett zabot egyél. Az amerikai tíusú zabpelyhes reggeli helyett inkább főzz egy kis zabot. Tehetsz hozzá mazsolát is, így nem csak a rosttartalom növekszik, hanem természetesen édesíted a reggelidet.

Ha a reggeli egy joghurt, akkor darált lenmagot keverjünk hozzá. Két evőkanálnyi darált lenmag nagyjából 2g rostot jelent. Ezek az adagok látszólag nem sokat jelentenek (hisz csak 1-2g), de a testünk meghálálja!

Ebéd

Ha szendvics, akkor rozs! Ha nem szereted a teljeskiörlésű gabonákat, akkor választhatod a rozs kenyeret. Kétszer annyi rost van benne, mint a fehér kenyérben.

Burrito, hússal és babbal. A gyors étkezések kapcsán jó választás lehet a burrito. A tortilla lisztje egészen sok rostot tartalmaz, de mégjobb, ha a burrito teljeskiőrlésű lisztből készül. Ehhez még hozzáadhatjuk a babban található rost mennyiséget is – ha babbal készítjük el.

A pizza nem a legjobb választás, de sok oregánóval és bazsalikommal jóval több rosthoz juthatunk, mint nélkülük. Ha még gombát is teszünk rá, akkor további értékes rost mennyiséghez juthatunk.

Vacsora

A főzött brokkoli, karfiol és sárgarépa több rostot tartalmaz, ha megfőzzük mintha nyersen fogyasztjuk. Aprítsuk fel a zöldségeket, eresszünk rá vizet, ízesítsük tetszét szerint és főzzük meg.

A vadrizs háromszor több rostot tartalmaz, mint fehér társa. A vadrizs elkészítése ugyanúgy történik, mint a fehéré, de tápértéke jobb.

Egyél a leveshez csicseriborsót! A csicseriborsó íze nagyon jól beleillik szinte bármelyik levesbe. Ezért könnyen készíthetünk tartalmas levest ezzel az apró trükkel.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás