Ne egyél feldolgozott húsokat! | Egészséges életmód

Ne egyél feldolgozott húsokat!

Ne egyél feldolgozott húsokat!Azt szoktam javasolni, hogy nyers ételeket vásárolj és készítsd el magad az ételeidet. Igaz, hogy ez időigényes, de ha az egészségedre nincs időd, akkor egy idő múlva semmire sem lesz időd, csak a betegségeidre. És miért érdekes az, hogy nyers hozzávalókat vegyél? Ez alatt a nyers zöldséget és a feldolgozatlan, nyers húst – illetve más feldolgozatlan növényeket – értem.

Közel 50 éves tanulmányok és a jelenlegi legújabb megfigyelések is azt mutatják, hogy a feldolgozott húskészítmények nem szolgálják az egészséget. Kifejezetten a cukorbetegség kialakulásával kapcsolatban vizsgálták a feldolgozott húsokat. Azt találták, hogy kifejezetten elősegíti a cukorbetegség és a rák (illetve más degeneratív betegségek) kialakulását is. (Európa 10%-a cukorbeteg és az arány romlik, mit tehetnénk?)

World Health Organization (Egészségügyi Világszervezet) jelentése

A WHO oldalán megtalálhatjuk a hivatalos jelentést a cukorbetegek arányáról Európában (http://www.euro.who.int/en/health-topics/noncommunicable-diseases/diabetes/data-and-statistics). Nagyjából a felnőtt lakosság (25 év felettiek) 10%-át teszik ki. Vagyis 10-ből 1 ember cukorbeteg Európában. A cukorbetegségből adódó halálesetek száma pedig növekszik, és az előrejelzések szerint növekedni is fog. A cukorbetegség pedig azért tud így terjedni, mert olyan életmódot folytatunk, amely ezt okozza. Vagyis életmódváltással megfékezhetjük, elkerülhetjük.

A boltban kapható ételek csapdája

Az emberek azt gondolják – teljesen jogosan -, hogy a boltokban kapható ételek mindegyike egészséges és nyugodtan meg lehet enni. A valóságban sajnos ez nem így van. A feldolgozott ételeket nem szabadna megvenni. Ha csak ezt az egy dolgot betartjuk, akkor mi az, amit nem vehetünk meg:

  • Felvágott, pácolt húsok, darált húsok
  • Tej- és tejtermékek (mert a boltok többségében csak feldolgozott tejet kaphatunk, ami nem jó)
  • Fagyasztott termékek – kivéve a nyers zöldségek vagy húsfélék
  • Édességek, nassolni valók, csokoládék
  • Mindenféle ital, beleértve a vizet, gyümölcsleveket és alkoholos italokat is
  • Pékáruk, kenyerek
  • Konzervek
  • Cukor

Ha jobban végig gondoljuk, akkor ez kiteszi a boltok áruválasztékának 90%-át. És, akkor mit vehetünk meg? Nyers zöldséget, nyers húst és a köretnek való burgonyát, rizst. Ezenkívül gabonákat és magokat, melyek nyersek, feldolgozatlanok. Egy kivételt tudok említeni, a lisztet – ez ugye feldolgozottnak számít, de megvehető, csak arra kell figyelni, hogy mennyi glutént fogyasztunk. A mindennapi glutén fogyasztás szintén nem jó, ezért jobb, ha eleve olyan liszteket választunk, melyeknek nincs gluténtartalma.

Az életmódváltás fejben kezdődik

Tudom, hogy a kész pizza nagyon finom és gyorsan elkészíthető étel. Tudom, hogy a pékáru kényelmes, finom és nagyon vonzó étel. Tudom, hogy a joghurtok finomak. Tudom, hogy az emberek legalább 90%-a ezeket megveszi és megeszi. El kellene jutni fejben arra a pontra, hogy az egészségünk fontosabb legyen, mint a megszokásaink. Ne azt mondjuk, hogy „de hát a szomszéd is ezt eszi” – nevetséges, ha kútba ugrik, akkor Te is? A helytelen életmódtól megszabadulni nehéz, de ha nem teszed, akkor egyre nehezebb lesz az életed.

Sokan mondják, hogy „de hát az XY olyan egészségesen élt és mégis beteg lett” – az egészséges életmód nem garancia arra, hogy semmit sem fogsz elkapni. Az egészséges életmóddal az elkapható betegségek kialakulásának esélyeit csökkented. Tudom, hogy finom a szaloncukor és a bejgli. Én is eszem ilyeneket, a különbség az, hogy amit én eszem, azt én készítem el. Így pont annyira „egészséges”, amennyire én szeretném, hogy az legyen.

El kellene komolyan gondolkozni azon, hogy miről szeretnénk lemondani az életben – mert ha valamire igent mondasz, akkor valami másra automatikusan nemet. Az egészséges életmód is lemondásokkal jár, le kell mondani a cukorbetegségről, a szívbetegségekről, a rákról és még jó néhány komolyabb problémáról. Ezzel viszont automatikusan igent mondasz, a kicsattanó egészségre, melyet az élet élvezeteire felhasználhatsz (például család, barátok, vagy ami neked épp tetszik).

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Diéta, életmód és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás