Gabonapelyhek reggelire – a vitalitás forrása | Egészséges életmód

Gabonapelyhek reggelire – a vitalitás forrása

Gabonapehely

Gabonapehely


Az édesítés nélküli gabonafélék kitűnő, kevés zsírt és sok szénhidrátot tartalmazó energiaforrások. Ha reggelire fogyasztjuk ó, javítják a szellemi és fizikai teljesítőképességünket, az érzelmi egyensúlyunkat a nap folyamán. Nemcsak kitartóbbak leszünk tőle, de kisebb valószínűséggel csüggedünk el, nem nyomasztanak annyira a feladatok, mintha kevésbé energetizáló reggelit fogyasztunk.

Az egyik oka,  amiért olyan kedvező, ha reggelire gabonapelyhet fogyasztunk, hogy biztosítja az agy számára létfontosságú fűtőanyagot, a glükózt a nap kulcsfontosságú időszakában – hosszú éjszakai éhezés után. Többnyire kukoricából, búzából vagy zabból készül.

Számos kutatás bizonyította már, hogy a reggelire fogyasztott gabonapehely javítja a memóriát, az új információk felidézését, az összpontosító képességet, és általában a szellemi képességeket.

A gabonafélét reggeliző iskolás gyerekek jobban teljesítenek, mint akik nem reggeliznek. Kreatívabbak, nagyobb a munkakedvük, jobb a problémamegoldó képességük, jobban képesek befogadni az új információkat és fizikailag kitartóbbak. A vizsgaeredményét befolyásolja, hogy a diák reggelizett-e aznap vagy sem. Egyik vizsgálat során a tízéves gyerekek kevesebb hibát vétettek és gyorsabban oldották meg a matematika feladatokat, ha szénhidrátban gazdag reggelit fogyasztottak, mint akik nem.

A 60 évesnél idősebb felnőttek körében azt tapasztalták, hogy a reggelire rendszeresen gabonapelyhet fogyasztók jobban teljesítenek a felnőttek számára kidolgozott olvasási tesztben, mint akik nem. Még vitatott, hogy ennek vajon az az oka, hogy az intelligensebb emberek  szívesebben esznek reggelire gabonapelyhet, vagy az, hogy a reggeli gabonapehely javítja az intelligenciát.

Akkor is fontos a sok szénhidrátot tartalmazó reggeli, ha munkánk testi igénybevételt jelent vagy sportolunk. Különösen fontos ez tartós igénybevétel, például hosszútávfutás, kerékpározás és triatlonverseny idején, illetve bizonyos csapatsportok űzésekor.

A korpát is tartalmazó reggeli pelyhek a legjobb koncentrációban tartalmazzák az élelmi rostokat – 40g rost van 100g gabonában.

Tápláljuk hangulatunkat!

Úgy tűnik, hogy bonyolult összefüggés áll fenn az elfogyasztott reggeli és a bioritmusunk között. Ez azt jelenti, hogy a szénhidrátok csak reggel befolyásolják a hangulatunkat, később nem. A gabonafélék sok B1-vitamint (tiamint – erről bővebben korábbi cikkünkben olvashatsz ) tartalmaznak, ami kedvezően hat a hangulatra, nyugodtabbak, megértőbbek, tisztánlátók, emelkedettebbek és energetikusabbak leszünk tőle. Azok, akiknek a szervezetében alacsony a tiaminszint, kevésbé bíznak önmagukban, nagyobb valószínűséggel szenvednek érzelmi stressztől vagy depressziótól, mint akiknek a vérében magasabb  ennek a fontos vitaminnak a koncentrációja.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Diéta, életmód, Gabonafélék és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás