Az öregedésgátló növényekről | Egészséges életmód

Az öregedésgátló növényekről

Öregedésgátló élelmiszerekMindig érdekes olyan zöldségekről, csonthéjas magokról, gyümölcsökről olvasni, amelyek a sejtmegújításban komoly szerepet töltenek be. A külsőnk mindenképp fontos, gondoljunk csak az első látásból való “ítélkezésre”, de persze mozgásunk, frissességünk, agyi élénkségünk szintén nagyon érzékeny pontunk. Igen jó, ha csak kicsi odafigyeléssel kialakított étrendünk már biztosítja is a fiatalságunk megőrzését. Hisz az idő nem visszaforgatható, de testünk üdesége, fittségünk, mozgékonyságunk megőrzéséért igen sokat tehetünk. És ez érdekünk is, hisz nem mindegy, hogy milyen kondícióban ér bennünket a hétköznap. Ne legyen a mozgás komoly kihívás és a frissesség áradjon belőlünk és hassa át minden pillanatunkat. A megőrzésben segítő élelmiszerek között egzotikus is megtalálható, de évszakfüggő fogyasztásuk elérhető a világon bárhol.

Szerencsére, nem szükséges ehhez az önkínzás, csak egy kis odafigyelés és étrendünkbe gondosan el kell helyeznünk ezeket az élelmiszereket és élvezni az egészségügyi előnyeik mellett az öregedésgátló “mellékhatásaikat”.  Az alábbi ízletes alapanyagokról igazolják tanulmányok, hogy a fiatalságunk és a vitalitásunk megőrzésére kiválóan alkalmasak.

Mexikói kutatók tanulmányozták az avokádó olaj tulajdonságait, és a szabad gyökök megkötésében kiemelkedő szerepet tölt be, ezáltal bizonyos típusú betegségek kialakulását is megakadályozza. A tudósok arra a következtetésre jutottak, hogy az olaj ugyanazzal az öregedésgátló tulajdonságokkal rendelkezik, mint az olívaolaj, és potenciálisan abban is segít, hogy a rák vagy a szívbetegség kialakulását megakadályozza. Emellett az avokádó a diabetikus betegségekkel küzdőknek is segít a vérzsír szint egyensúlyban tartásában.

Egy tanulmány kimutatta, hogy a dió segít a cukorbetegek vérereinek megfelelő működésében. Emellett többek között a dió és a dióolaj beépítése az étrendbe lecsökkentheti mind a nyugalmi vérnyomást, mind a stresszhatások okozta vérnyomásproblémákat. A dió segít elpusztítani a káros szabad gyökökkel vegyi összefüggésbe hozható agyi demenciát, a szellemi képességek megőrzése mellett segíthet az Alzheimer-kór kialakulásának késleltetésében vagy lassításában.

Dán kutatók kimutatták, hogy a fokhagymakivonatot fogyasztók bőrsejtjei sokkal egészségesebbek, és tovább éltek, mint a fokhagymát nem fogyasztók esetében. Egy 2006-ban készült tanulmány alapján azt mutatták ki, hogy a fokhagyma  gazdag antioxidánsban és segít megelőzni az érrendszeri betegségek kockázatát, csökkentheti a demencia és az Alzheimer -kór kialakulását.

Az olyan zöldségek, mint a brokkoli és a fiatal kelbimbó segít megakadályozni a szabad gyökök öregítő hatását. Képes stimulálni az immunrendszer működését így a brokkoli védelmet nyújthat az immunrendszer számára és a tipikus öregedési tényezők, mint a szív-és érrendszeri betegség, degeneratív ízületi betegségek és a cukorbetegség ellen is hatékonyan fellép.

Az áfonya igen sok C-vitamint, káliumot, és rengeteg antioxidánst tartalmaz. Az áfonya javítja az öregkori rövid távú memóriát. Az áfonyában lévő flavonoidok felelősek az agyban lévő idegi kapcsolatok növeléséért és serkentik az idegi regenerációt.

A gránátalma nemcsak tápláló gyümölcs, de nagyszerű forrása az antocianinok és az ellagitanninoknak, mindkettő erős antioxidáns. A gránátalma fokozza a nitrogén-oxid termelését a sejtekben , amely segíthet a szívbetegségek kockázatának csökkentésében. Kutatások szerint a gránátalma segíthet megelőzni az emlőrák és a prosztatarák kialakulását, valamint késleltetheti a rákos daganatok növekedését. A gránátalma olaj segíti a bőrsejtek regenerálódását , csökkenti a bőr látható öregedés hatásait.

A legújabb tanulmányok azt igazolták, hogy a fahéj elősegíti a kollagén szintézisét a bőrben, így a fiatalító sejtekre jótékony hatással van és aktiválja a növekedési hormonokat. A fahéj kivonat emellett antioxidánsokat is tartalmaz, amely segíthet csökkenteni a cukorbetegség és a szívbetegség kockázatát.

A kakaó a fekete csokoládé fő összetevője, és tartalmaz ” epikatechin” nevű flavonoidot, amely közel kétszer annyi antioxidánst tartalmaz, mint a vörösbor. Tanulmányok kimutatták azt is, hogy az étcsokoládé segít megvédeni a szív egészségét , szabályozza a vérnyomást, csökkenti a szívroham okozta halálozás kockázatát és segít megelőzni a korral járó demenciát.

A Kidney bab (vesebab, amely nevét az alakjáról kapta) magas fehérje, rost, folsav, magnézium-, kálium-tartalma miatt számos egészségügyi előnyt nyújt. Már egy csésze főtt vörös bab biztosítja az ajánlott napi beviteli mennyiséget folsavból. Akik többet esznek hüvelyeseket, azoknál csökkentheti a szívroham kockázatát akár 80 százalékkal is. A vesebab is tele van antioxidánsokkal, különösen flavonoidokkal, amelyek öregedésgátló tulajdonságúak.

 

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Diéta, táplálkozás és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás