Energiaszintünk fenntartása | Egészséges életmód

Energiaszintünk fenntartása

Zöldségmix

Zöldségmix

A szervezet annyira bonyolult kémiai reaktor, hogy inkább az a meglepő, hogy nem gyakoribb jelenség az alacsonyabb energiaszint. Az ember olyan jól alkalmazkodott a földi élethez, hogy az idő jó részében meg tudja őrizni energiatartalékait az étrend és az életmód szabályozásával. Az

  • egészséges táplálkozás,
  • a táplálék kiegészítők megfontolt alkalmazása,
  • a rendszeres testmozgás és lazítás,
  • a pozitív hozzáállás az élethez

mind segítenek abban, hogy optimális szinten tartsuk testi, szellemi, érzelmi és szexuális energiaszintünket.
Az egészséges táplálkozás azt jelenti, hogy elegendő energiát, vitamint, ásványi anyagot, fehérjét, esszenciális zsírsavat és más tápanyagot, például koenzim-Q10-et fogyasztunk ahhoz, hogy kielégítsük az anyagcsere igényeit.
Ha csak nem vagyunk biztosak abban, hogy étrendünkben minden megtalálható, a multivitamin-készítmények és az ásványi anyagok pótlása jó kiegészítést jelent. Más kiegészítőket is széles körben alkalmaznak az energiaszint fenntartására, idetartoznak azok a szerek, amelyek a mellékvese támogatásával segítik a szervezet alkalmazkodását a stresszhez (adaptogének). Ezek

  • fokozzák a szervezet sejtjeiben az energiatermelést,
  • optimalizálják az oxigénfelvételt és a salakanyagok kiürítését,
  • serkentik a sejtek növekedését,
  • s a laboratóriumi vizsgálatok szerint növelik a sejtek élettartamát.

Az adaptogének erősítik, normalizálják és szabályozzák a szervrendszereket, segítenek a vércukorszint szabályozásában, és ellensúlyozzák a stressz hatásait.
Paradox módon, bár a testmozgással energiát használunk fel, a rendszeres mozgás növeli az energiaszintet, javítja a szív és az erek állapotát, növelve az energiatermelő sejtszervecskék (mitokondriumok) számát és nagyságát, főleg az izomsejtekben.
A pozitív életszemlélet és a kellő ideig végzett lazítás és szabadidős tevékenység segít az energia fenntartásában.

Lássunk megint egy ötletet, hogyan juthatunk mindennapi energiánkhoz:
Vegyünk egy gyümölcscentrifugát, készítsük el magunknak az ízletes gyümölcs- és zöldségleveket, amelyek tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal és energiát adó természetes gyümölcscukrokkal. A frissen készült levek krémes állagúak, mézszínűek és komoly ízélményt nyújtanak. Kiemelkedően sok tápanyagot tartalmaznak: 100 ml sárgarépalében például annyi a béta-karotin, mint 225g nyers sárgarépában. Próbáljunk ki különböző kombinációkat, például:

  • narancsot eperrel,
  • dinnyét málnával,
  • szőlőt, barackot mangóval,
  • répát mandarinnal,
  • uborkát, céklát paradicsommal,
  • avokádót és répát naranccsal.

Tehát a kreativitás határtalan lehetőségeket biztosít. Már néhány recept segítségetekre van a korábbi cikkekben vagy az oldalon kiemelve, de bárkinek van egy kipróbált, jól bevált receptje, szívesen várjuk, csak gépelje be hozzászólásként. Váljék mindnyájunk egészségére.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, Étrend kiegészítő, táplálkozás és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás