Az egészséges étkezés – 2. rész | Egészséges életmód

Az egészséges étkezés – 2. rész

Az egészséges étkezés - 2. részAz első részben elkezdtük az alapozást. Megbeszéltük, hogy legtöbbünk számára nem megfelelő, ha egyik napról a másikra teljes mértékben megváltoztatjuk az étkezésünket. Ennél sokkal gyümölcsözőbb lehet, ha apránként haladunk – igaz, hogy több idő, de könnyebben tudunk kitartani mellette, amíg végül természetessé válik.

Ezután megbeszéltük, hogy a mértékletesség az egyik kulcsa az egészségesebb étkezésnek. Erre az alapra építkezünk most. Egy nagyon fontos lépéshez érkeztünk, amiről nem lehet eleget beszélni. Ez pedig a hozzáadott cukor kérdése. Lehet, hogy nem hiszed el, de sajnos igaz, hogy úgy eszel cukrot, hogy nem is tudsz róla. Lássuk miként lehet egészséges mederbe terelni a cukor fogyasztást:

A cukor visszafogása

Az elfogyasztott ételmennyiségek mellett a másik nagy probléma a nyugati étkezési szokásokban a hozzáadott cukor mennyiség. Ez nem csak súlygyarapodást okoz, hanem depressziót, cukorbetegséget, és a fiataloknál növeli az öngyilkosság kockázatát is. A cukorkák és édességek csökkentése mellett egy sor dologra oda kell még figyelni, hogy a cukor mennyiséget csökkentsük.

Az alábbi készítményekben általában találunk hozzáadott cukrot (ezért kerüljük el ezeket): kenyér és más péksütemények, konzerves kész ételek, zöldségek és gyümölcsök, különböző szószok, margarin, instant krumplipüré, fagyasztott kész ételek, gyors éttermek ételei, ketchup, mustár, felvágottak. A tested megkapja a szükséges cukormennyiséget természetes úton az ételekből, nincs szüksége mesterségesen cukrozott ételekre.

Tippek a cukormennyiség csökkentésére

A cukormennyiség drasztikus csökkentésének hatásáról már írtam egy cikket, érdemes elolvasni: 5 nap cukor nélkül .

  • Apránként csökkentsd a cukormennyiséget! A cukor függőséget okoz, ezért a drasztikus csökkentése elvonási tüneteket fog okozni. Ezenkívül a cukorhoz az ízlésünk is alkalmazkodik, nem fog ízleni a cukrozatlan étel. Ha a cukrot apránként csökkentjük, akkor a test kap elég időt, hogy leszokjon a felesleges cukormennyiségről.
  • Ne igyál cukrozott italt! Inkább igyál enyhén citromos vizet, vagy szimpla, tiszta vizet.
  • A telített zsírokat ne cukorra cseréld! Sok ételen láthatjuk, hogy csökkentett zsírtartalmú (főként tejtermékekre igaz ez). Ne dőljünk be ennek! Sokszor a zsírt cukorra cserélik ezekben a termékekben. A cukor ártalmasabb!
  • Kerüld el az előre elkészített ételeket! Mindegy, hogy hol vásárolod a szendvicset, nem számít, melyik gyors étkezdében eszel, az sem számít, hogy fagyasztott vagy nem az elkészített étel – egyszerűen ne vedd meg!
  • Vigyázz az éttermekben! Ha étteremben eszel, szinte biztos lehetsz benne, hogy valamilyen egészségtelen hozzávalót is fogsz enni – bár mostanában már lehet egy-két valóban egészséges éttermet találni. Rendelhetsz salátát dresszing nélkül, párolt rizst, és valamilyen húst. Így tudod a legjobban elkerülni a káros összetevőket.
  • Egyél egészségesebb nassolni valókat! A nassolás sokak számára káros. Egyrészt feleslegesen sok kalória, másrészt egészségtelen az étel, amit megeszünk. Ha a kalóriát beleszámítjuk az étkezéseinkbe és egészségesebb nassolni valókat eszünk, akkor viszont rendben van. (Találhatsz a weboldalunkon a receptek között egészséges nassolni valókat!)
  • Olvasd el az élelmiszerek apró betűs részeit! Ha kell, vigyél szemüveget és nagyítót! Kritikus, hogy miből áll az, amit a bevásárló kosárba teszel!

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás