Az egészség 4 legfontosabb pillére – 3. rész | Egészséges életmód

Az egészség 4 legfontosabb pillére – 3. rész

Az egészség 4 legfontosabb pillére – 3. részA cikk sorozatot az egészséges életmód 4 legfontosabb területéről szól. Mivel a mai civilizáció negatív hatásai mindenkit érint, ennek a 4 pillérnek nem csak a javulásban, de a megelőzésben is fontos szerepe van. A jó példánkat pedig remélhetőleg gyermekeink és unokáink tovább fogják vinni, így a társadalmak egyre egészségesebbé válhatnak.

Az első részben a víz fontosságáról és szerepéről írtam (első rész), a másodikban tovább léptünk és megvizsgáltuk a mozgás szerepét is (második rész). Ebben a cikkben pedig a táplálkozásról fogok szólni. Mivel a téma nagyon széleskörű, ezért fogok ajánlani ezen a cikken kívül más lehetőségeket is. És végül megnézzük, hogy az első három pillér miként kapcsolódik egymáshoz.

Az egészséges táplálkozás röviden

A táplálkozásunk akkor lesz egészséges, ha többségében növényi eredetű táplálékokat fogyasztunk. Ehhez lehet enni kevés húst és kevés fermentált tejterméket. A fermentált tejtermék azt jelenti, hogy baktériumok által „elő van emésztve”. Ez azért fontos, mert a szervezetünk a tejet nem tudja megemészteni. A fermentált tejtermékekkel viszont el tud boldogulni (ilyen például a joghurt).

Természetesen a sokszorosan feldolgozott élelmiszereket kerülni kell, például hagyományos sütemények (akár házi, akár készen vásárolt), cukorkák, csokoládék, péksütemények, gyorséttermi ételek stb. Szerintem mindenki tudja, hogy mi az, amit nem kellene megenni. Ezekről sem kell teljesen lemondani. Készíthetünk „nem hagyományos süteményt”, amiből szintén nem jó, ha sokat eszünk, de valamennyit ehetünk. Például használhatunk fehér cukor helyett xilitet, fehér liszt helyett teljeskiőrlésű tönkölyt és máris egy egészségesebb süteményt kapunk.

Egyensúly a tápanyagokban

A modern étkezés felborította a tápanyagbevitel egyensúlyát. A mai ételekben általában sok fehérje, szénhidrát és zsír található (ezek a makro-tápanyagok). Ezek biztosítják a test számára a kalóriát, vagyis az energiát a működéshez. Viszont a vannak mikro-tápanyagok is (vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek). Ezek biztosítják a szervezet egészséges működését.

Tehát a modern étkezés sok energiát biztosít, de hiányt mutat az egészséges működéshez szükséges tápanyagokban. Ha egészségesen táplálkozol, a szervezeted működése is optimális lesz, így helyre áll az egyensúly (vagyis az egészség). Általánosabban fogalmazva a szokásos ételekben (pékáruk, húsfélék, sütemények, édességek) nagyon sok az energia (makro-tápanyag). A zöldségekben (amiket sokkal ritkábban és kevesebbet eszünk) pedig sok a mikro-tápanyag, amire szükségünk lenne a bevitt energia feldolgozásához.

Mivel javíthatunk környezetünkön?

A környezetből nagyon sok vegyszer jut a testünkbe. Ezek a szervezet számára mérgek. A kiürítésükhöz nagyon sok munkára van szüksége a testnek. Ezzel jelentősen megterheljük magunkat. Ezeket a káros hatásokat érdemes lehet csökkenteni, például natúr kozmetikumokkal. De az sem mindegy, hogy milyen kozmetikumot választunk, mert sok olyan natúr kozmetikum van (sampon, fogkrém, arckrém stb.), ami nem káros, de nem is hasznos a szervezetünk számára.

A környezethez vehetjük az ételeink minőségét is. Bár a „bio” sem tökéletes, azért a bio-élelmiszerek nagyságrendekkel jobbak, mint hagyományos társaik. Érdemes lehet ilyen termékeket keresni és felhasználni.

Mit tegyek, ha a betegségek megelőzése a célom?

Elsőként azt javaslom, hogy a 4 pillér mindegyikét olvasd el és tartsd be (első rész, második rész). Ezenkívül jó ötlet lehet, ha tovább képzed magad egy kicsit. Például nagyon sokat írtam az egészséges étkezésről az alábbi könyvekben:

Sok-sok segítséget kaphatsz az oldalon ezzel kapcsolatban. Az oldalon több, mint 500 cikk olvasható szabadon, ami már önmagában elég tetemes. Érdemes lehet feliratkozni valamilyen ingyenes könyvért is a cikk mellett, mert a rendszer hírlevél is segíthet.

Betegségem van, hol kaphatok segítséget?

Alapvetően az orvosod fog tudni segíteni. Fordulj hozzá. Ha szeretnél további lehetőségeket is megnézni, akkor nyugodtan írj Nekem a Rólam oldalon keresztül, ha tudok segítek.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás