A cukor mint drog | Egészséges életmód

Ártalmas finomságok

Ártalmas finomságokA túl sok cukor bármilyen formája veszélyes és káros az egészségre. De mi újság a feldolgozott élelmiszerekkel: fehér kenyér, fehér rizs, reggeliző pelyhek stb. Ezek az emésztéskor egy pillanat alatt cukorrá változnak. Vagyis ehetünk egy tál kukoricapelyhet hozzáadott cukor nélkül vagy egy tál cukrot, kukoricapehely nélkül (az ízük más lesz), de metabolikus szempontból azonosak.

Amikor a cukrot természetes formájában fogyasztjuk, például gyümölcsöt eszünk, akkor megkapjuk a cukorhoz szükséges rostokat is, melyek csökkentik a cukor negatív hatásait. Tehát a megevett gyümölcsök miatt nem kell aggódni – de a megivott gyümölcslevek miatt már igen, mert nincs benne elég rost (vagy semennyi sem). A Cola és a rostmentes gyümölcslé között nincs különbség, egyformán ártalmasak.

Cukor vagy édesítőszer?

Sokan azt gondolják, hogy a mesterséges édesítőszerek jobbak, mint a cukor (például szukralóz, aszpartám). Ezek valójában olyan hormon reakciót váltanak ki, melynek hatására több inzulint fogunk termelni. Ezért többet fogunk kívánni belőlük, és éhesebbnek érezzük magunkat. Azt fogja hinni az agy, hogy cukrot fogunk kapni, hiszen érezte az ízét – de a cukor mégsem jelenik meg a szervezetben. Tehát az „alacsony cukor” tartalmú, „diétás” vagy „alacsony zsírtartalmú” élelmiszerek veszélyesek és hasonló betegségek kialakulását okozhatják.

A legnagyobb átverés: nem egyből hat

Ezekkel az élelmiszerekkel az a legnagyobb baj, hogy nem egyből leszünk betegek tőle. Ha így lenne, akkor senki sem fogyasztaná őket. Ugyanakkor 5000 étkezés után már előjönnek a problémák. Ha napi három étkezéssel számolunk, akkor ez kb. 4,5 év. Hiszen minden étkezésünkben benne vannak a cukrok vagy az azt kiváltó, mégsem egészséges hozzávalók.

1 teáskanál cukor 4 gramm. A napi javasolt, hozzáadott cukormennyiség maximum 6-9 gramm lehet, ami maximum 2 teáskanálnyi és egy kicsi. Egy kis tál kukoricapehely és 2 dl gyümölcs lé kb. 8-9 teáskanálnyi cukrot tartalmaz. Máris túlléptük a megengedett mennyiséget! Tíz óraira Nutellás kenyér, ami újabb 5-6 teáskanálnyi cukor. Ebédre 3dl édesített tea, spagetti, cukros paradicsomos szósszal – újabb 7-9 teáskanálnyi. És aztán jön a délutáni nassolás és a vacsora – természetesen mindegy, hogy este 6 után vagy előtt ettünk utoljára, hisz a napi ajánlott mennyiséget 10-szeresen túllépjük átlagosan!

10 éven keresztül cukor reggelire, ebédre, vacsorára

Rosszul hangzik? Pedig ezt csinálod mindennap, legalább 20 éve! Sajnos a feldolgozott élelmiszereknek sokkal nagyobb romboló ereje van, mint gondolnánk. A tudomány már régóta tudja, hogy a drog képes átalakítani az idegpályákat. Ezért a drogos egyre többet és többet akar a szerből. Most már arra is van tudományos bizonyíték, hogy a feldolgozott élelmiszer is pontosan ilyen hatást vált ki. Vagyis a feldolgozott élelmiszerek és a tiltott drogok között nincs különbség ebben a tekintetben. Ugyanúgy egyre többet kívánunk belőlük és mindkettő káros az egészségre.

Ezért alakul ki az ételfüggőség, ami mára már „normális”. Kimutatták tudományos kutatások, hogy a cukor pontosan ugyanazokat az agyi területeket stimulálja, mint a kokain vagy a heroin. Tudod melyik az addiktívabb (melyik kelt égőbb szenvedélyt)? A cukor nyolcszor addiktívabb a kokainnál. Már a csecsemőknek adott tápok is hozzáadott cukrot tartalmaznak. Főként a laktózmentes tápszerekkel kell vigyázni! Így már gyerekkorban kialakul a függőség.

Összegzés

Nem tudom mennyiszer írtam már ezt a weboldalon, de legyen még egyszer: olvasd el az összetevőket mielőtt vásárolsz! Ne vegyél feldolgozott ételeket! Nyers összetevőket vegyél és készítsd magad az ételeidet. És most kiegészítem még valamivel: a gyermekeknél még jobban legyél észnél! Kérlek, legyél körültekintő! Ne egyél meg mindent, gondolkozz mielőtt szednél egy ételből.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, táplálkozás, Tudomány és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás