Amit eddig nem is gondoltál a dinnyéről… | Egészséges életmód

Amit eddig nem is gondoltál a dinnyéről…

DinnyeA görögdinnye hónapja hazánkban az augusztus. Mindenféle dinnye ekkor jelenik meg a piacon és a teherautók tetején. De legjobb, ha a hűtőszekrényünk ajtaját kinyitva találunk rá. A görögdinnye termés csúcs időszaka is most zajlik, és a hűvös, frissítő szelet görögdinnye a megtestesítője. Eszünk és iszunk egyszerre.

Görögdinnye jelenleg a leginkább fogyasztott dinnye hazánkban és termesztéséhez is remek körülmények adottak. Ezt követi a sárgadinnye. A görögdinnye unokatestvére az uborka, a tök.

Ma mintegy 300 féle görögdinnye fajtát termesztenek szerte a különböző országokban.Néhány érdekességet kiemelünk  amit érdemes tudni erről a nyári gyümölcsről. Mert a görögdinnye több, mint finom: ez egy szuper-egészséges diétáknak is megfelelő étel persze csak mértékkel.

1. A görögdinnye több likopint tartalmaz, mint a nyers paradicsom
A likopin egy karotinoid, amely erős antioxidáns hatással rendelkezik, ez adja a gyümölcsök és zöldségek rózsaszín vagy piros színét. Ez leggyakrabban a paradicsommal társított hatóanyag,de valójában a görögdinnye is egy koncentrált forrása.

Összehasonlítva egy nagy friss paradicsom és egy csésze görögdinnye esetében a dinnye  1,5-szeres likopin-tartalommal bír, ez kb. 6 mg-t jelent.

2. Görögdinnye leve enyhítheti az izomfájdalmakat

Ideális eset a görögdinnye fogyasztása esetén, ha se előtte se utána 30 percig nem fogyasztunk más ételeket mert megterheli a gyomrot. Azonban érdemes edzés előtt inni egy friss gyümölcslevet úgy, hogy egyharmada a görögdinnye friss leve legyen, mert ez kb. egy gramm l-citrullint tartalmaz, amely egy olyan aminosav, amely  megvéd az izomfájdalomtól.

Egy tanulmány kimutatta, hogy azok a férfiak, akik természetes pasztörizálatlan görögdinnye levet ittak az erős edzés előtt már csökkent 24 órával később csökkent az izomlázuk azokhoz képest, akik nem fogyasztottak dinnyelevet.

3. A görögdinnye gyümölcs és zöldség is
A görögdinnye az uborka és a tök rokona magról ültethető és édes. Azonban ugyan kevesen tudjá, de a héja is teljes egészében elfogyasztható. Ugyan a legtöbb ember eldobja a görögdinnye héját, egyesek a magokat is, de a héj sok, a vér építéséhez szükséges klorofillt tartalmaz, és citrullin aminosavból is a héjban van több, mint a rózsaszín húsban.

A citrullin argininné alakul a vesében, és ez az aminosav fontos a szív egészségének és az immunrendszer erősségének fenntartásához. Bár sokan inkább a mag nélküli görögdinnye fajtákat részesítik előnyben, a fekete görögdinnye magja nemcsak ehető, de valójában nagyon egészséges is. Ezek tartalmaznak vasat, cinket, fehérjét és rostot is.

4. A görögdinnye többnyire víz
Talán nem meglepő, hogy a görögdinnye több, mint 91 százaléka víz. Ez azt jelenti, hogy egy forró nyári napon a görögdinnye evése ízletes módja annak, hogy segítsen szervezetünk hidratáltságának megőrzésében és a kiszáradást elkerülhessük. Ugyan nem helyettesíti a tiszta vizet de jó alternatíva a kiegészítésre.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás