A kókuszliszttel való sütés előnyei | Egészséges életmód

A kókuszliszttel való sütés előnyei

KókuszlisztKókusz liszt a kókusz fehér belsejéből készül, amikor már szilárd lesz, jól kiszárad, nagyon finom porrá őrlik. Egy enyhe kókusz illattal bíró port képzeljünk el, és egy pici ízt is érezhetünk. Ez a por állag alkalmassá teszi a liszt alapú receptek elkészítését, de csak olyan süteményeket válasszunk, amelyek rendelkeznek más, erősen ízesített összetevőkkel is, mint például a kakaópor , vagy fűszeres kekszeknél a gyömbér. Szép világos és szellős (nem tömör) tésztát kapunk belőle, ​​így különösen alkalmas a muffin, palacsinta és sütemények készítéséhez.

A kókusz liszt használata egyre inkább növekszik Európában is, mivel  jelentős egészségügyi előnyökkel jár fogyasztása, messze meghaladják a feldolgozott gabonalisztek jótékony hatásait.

Lássunk most 5 egészséges okot arra, miért érdemes az egészségtudatos háziasszonyoknak a kókusz lisztet is beépíteni a család étrendjébe. Manapság egyre több szakácskönyv is szerepeltet kókusz lisztet felhasználó recepteket a palettán.

Lássuk a kókuszliszt kiemelkedő előnyeit, miért is cseréljük le erre hagyományos lisztjeinket:

1 . Gluténmentes
Vitathatatlanul kókusz liszt legerősebb sajátossága, hogy gluténmentes, ami azt jelenti, hogy nem tartalmaz semmilyen glutén fehérjemolekulát, amely fellelhető az olyan gabonaszemekben, mint a búza , rozs és árpa. A glutén erősen allergén és akár halálos is lehet azok számára, akik lisztérzékenyek (olyan állapot, amikor a glutén károsítja a vékonybelet és megakadályozza, hogy a tápanyagok felszívódjanak az élelmiszerekből) . Egyre több a bizonyíték, hogy a glutén egészségtelen mindenki számára, és elvezethet az olyan betegségekhez, mint  például a letargia, a puffadás és az agyi köd. Szerencsére a gluténmentes étrendet egyre könnyebb betartani, köszönhetően annak, hogy egyre több gluténmentes liszt válik hozzáférhetővé, mint a kókusz liszt is.

2 . Gazdag élelmi rostokban

Egy kutatás szerint a kókusz liszt jelentősen csökkenti a szívbetegségek kockázatát, csökkenti a koleszterinszintet, és védelmet nyújt a rák és a cukorbetegség ellen. Ezek az előnyök abból adódnak, hogy a  kókusz lisztnek szokatlanul magas élelmi rosttartalma van (a 100 grammos adag kb. 39 gramm rostot tartalmaz, ez az érték csaknem kétszerese a búzakorpáénak ). A felnőtt lakosság általában nem fogyasztja el az ajánlott mennyiséget rostokból, ezért érdemes kókusz lisztet használni mártások, habarások, sütemények, húsos ételek és turmixok készítéséhez is, napi 1-2 evőkanál fogyasztása már közelít az ajánlott értékhez.

3.  Magas A jótékony zsírok

Mivel a kókuszliszt a kókuszdióból származó szilárd anyagok porított változata, ezért a kókuszliszt megtartja a gyümölcs nagymértékű zsírtartalmát, amelyek miatt a kókuszdió az egészséges életmód kedvelőinek kincs. 100 gramm kókusz liszt 8,7 gramm zsírt tartalmaz, ebből 8 g telített zsír. A ilyen zsírok legtöbbje közepes láncú triglicerid ( MCT) – olyan esszenciális zsírok, amelyek antivirális, antibakteriális és gombaellenes tulajdonságokkal rendelkeznek. Az MCT-kről azt is kimutatták, hogy fokozza az anyagcserét , így a kókusz liszt alkalmas a fogyást elősegítő diétára is.

4.  Biztonságos a cukorbetegek számára is

Ugyan magas a rosttartalma, mégis viszonylag alacsony az emészthető szénhidrát benne, – nem úgy, mint a feldolgozott lisztekben – így a kókusz liszt enyhe hatással bír a vércukorszintre. Ezáltal kiváló liszt a cukorbetegek számára és bárki másnak, aki el akarja kerülni a vércukorszint hirtelen megemelkedéseit.

5.  Tele van proteinnel

Bár a kókuszliszt nem tartalmaz glutén alapú fehérjét, számos más, rendkívül hasznos fehérje található benne. Tény, hogy a 100 gramm kókusz liszt 19,3 g fehérjét tartalmaz, ami a napi ajánlott mennyiség 38 százaléka – sokkal több fehérjét tartalmaz , mint a fehérliszt, a kukoricaliszt vagy a rozsliszt. Következésképpen a kókuszliszt értékes összetevője a vegán vagy vegetáriánus konyhának és emellett a testépítőknek is, mivel a benne lévő fehérje szükséges a sejt növekedéséhez és a sejtregenerációhoz is.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, táplálkozás és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás