A hibás gének "altatása" | Egészséges életmód

A hibás gének “altatása”

A hibás gének "altatása"A gének fontos szerepet játszanak életünkben, de alapvetően nem határozzák meg, hogy megbetegszünk-e vagy sem. Mégis sokszor hallani, hogy a gének mennyi minden “rossz” dologért “felelősek”. Mi az igazság? Mindjárt megválaszolom, de először nézzük meg, hogy miként kell elképzelni ezt az egész “gén témát”.

A gének a sejtekben találhatók. Feladatuk, hogy a szervezetben lévő fehérjék növekedését, előállítását és működését. A fehérjék pedig alapvető elemei a szervezetünknek. “Valójában ritka, hogy egy gén önmaga határoz meg egy tulajdonságot. A legtöbb esetben a gén (illetve több gén) és a környezeti hatások közötti szoros összhang játszik ebben szerepet.” – Wikipédia. Ha ez igaz, akkor a nem a gének a rosszak, hanem a környezet?

Mitől lesz jó vagy rossz egy gén?

A gének minden információt rögzítenek, ami a testünkkel kapcsolatos. Mindezt speciálisan kódolva. A minden azt jelenti, hogy minden jót és rosszat egyaránt. Viszont nem minden gén “aktív”. A negatív vagy rossz információt hordozó gének “alszanak”. Addig alszanak ezek a gének, amíg fel nem ébresztik őket valamivel. Ha viszont egyszer felébrednek, akkor igazi ellenséggé válnak számunkra, az egészségünk számára.

Mivel ébreszthetők fel a hibás vagy rossz gének? A környezetünk hatására felébredhetnek, de különösen az étrenddel lehet őket felébreszteni. Így válhatnak például rákkeltő “génekké” egyes alvó gének. Ehhez kapcsolódik T. C. Campbell, China Study-ban leírt megállapítása, melyben állatkísérleteket végzett. Az állatoknak 6-20% közötti állati eredetű táplálékot adott naponta. Az állatok 0-100%-a elpusztult rákban, attól függően, hogy az étkezésében mennyi százalék volt az állati eredetű táplálék. Röviden: ha napi 6%-nál több állati eredetű ételt (tej, tojás, hús stb.) fogyasztasz, akkor nagy eséllyel rákos (vagy más degeneratív betegséged) leszel.

Hogyan étkezzek, hogy a génjeim jók legyenek?

Mint az láttuk, nem kell teljesen megválni az állati eredetű ételektől. Napi 6%-át kiteheti az étkezésünknek az állati eredetű táplálék és nem leszünk betegek, nem lesznek rosszak a génjeink. Tehát táplálékunk alapját a gabonáknak, zöldségeknek, gyümölcsöknek és magoknak kellene képeznie. Egy ilyen étrendre áttérni sokaknak nehézséget jelent.

Az áttérés megkönnyíthető, ha kis lépésekben tesszük. Legyen például az első lépés az, hogy a nap folyamán mindig ugyanabban az időben étkezünk. Kezdetben mindegy, hogy mikor van ez az időpont, de legyünk következetesek. Ha 7-kor ideális számunkra az étkezés, akkor legyen 7, ha a 8 óra a jobb, akkor legyen 8, de mindenképp legyünk következetesek.

Ezután jöhet a nehezebb feladat: kezdjük az ételeinket átalakítani. Néhány példa a fokozatos átalakításra: használjunk fehér cukor helyett édesítőszert. Állati tej helyett növényi tejet fogyasszunk. Minden étkezéskor együnk valamilyen zöldséget. Ha gabonafélét eszünk, akkor a gabona legyen teljes kiőrlésű gabona. Apránként, fokozatosan növeljük az étkezésenkénti zöldség mennyiséget. Ha kevés zöldséget szeretünk, rendszeresen kóstoljunk meg olyat, amit nem szeretünk – fontos, hogy a kóstoló tényleg kóstoló legyen, például egy falat.

Én is fokozatosan állok át

Amikor kiderült, hogy milyen ételekre vagyok allergiás, akkor egyik napról a másikra hagytam el nagyon sok olyan élelmiszert és ételt, melyeket nagyon is kedveltem. Nem volt könnyű, például a sajt még évekig hiányzott. Szerencsére ezek a vágyak megszűntek. Természetesen összefut a nyál a számban, de nem vágyom rá, nem hiányzik és nem is érdekel.

Nagyon sok számomra kedves íz megszűnt és lett helyette más, amit viszont eleinte nem kedveltem annyira. Ma már nagyon is kedvelem azokat az ízeket, amelyekhez olyan nehezen szoktam hozzá. És itt a lényeg: a szokás. A testünk, a tudatunk és az ízlésünk hozzá tud szokni bármihez. Szoktassuk hozzá az egészséges ételekhez.

Azt vettem észre, hogy minél egészségesebben étkezem annál kevésbé kedvelem az egészségtelen ételeket. Régebben minden nap ettem húst, ma már korántsem eszem ennyi húst. Most nagyjából 8% az állati eredetű élelmiszer fogyasztásom átlagban. El fogom érni a 6%-ot és meg is fogom tartani. Ez a fokozatosság, a testem számára egészséges és kívánatos eredmény felé való haladás, ami számít. Kezdj el Te is az egészség irányába haladni!

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás, Zöldség és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás