A gabonafélékről se feledkezzünk meg – árpa | Egészséges életmód

A gabonafélékről se feledkezzünk meg – árpa

Hántolt árpa

Hántolt árpa

A gabonafélék is a fontos táplálékok közé tartoznak, sok rostot tartalmaznak és csökkentik az isémiás szívbetegség kialakulását. Fontos tehát róluk is említést tennünk, kezdjük hát a sort az árpával, amelyről elmondható, hogy a puffasztott árpa sokkal több rostot tartalmaz, mint az árpagyöngy vagy más néven a gersli.Ez a gabona nem csak a szív számára nagyszerű, hanem tele van antioxidánssal is, ami felveszi a harcot a szabadgyökökkel és az öregedés hatásaival szembenis.

Az árpa a legrégebbi termesztett gabonafélék közé tartozik, már a rómaiak is erősítő táplálékként használták, de manapság hanyagoljuk a mindennapi konyhában, pedig tápláló tulajdonságuk kiemelkedő, és mindemellett B-vitaminok, E-vitamin, szelén, tokotrienol, lignánok és rosttartalma is említésre méltó.

Az árpa egyik leggazdagabb forrása az antioxidáns tokotrienolnak, amely a kutatások szerint hatékonyabban védi a szívet, mint az E-vitamin különböző formái. Segít megállítani a szabadgyökök okozta oxidációt, amelynek során a koleszterin megtapad a verőerek falán, és mindemellett a májra is hat, így csökkenti a koleszterin termelést.

Az árpában lévő lignán pedig segít megelőzni a kisebb vérrögök kialakulását és csökkenti a szívbetegségek kockázatát.

Az árpának kivételesen nagy a szelén és az E-vitamin tartalma, melyek együttesen rákmegelőző hatásúak. Az E-vitamin fontos szerepet játszik a haj, és a bőr egészségének és fiatalságának megőrzésében, a szelén pedig hatékonyan veszi fel a harcot a vírusos fertőzésekkel szemben, megvédi a szívet az izomkárosodásoktól és a szemet a különböző betegségekkel szemben.

Az árpában ezeken elül még találunk káliumot, kalciumot, és B-vitaminokat, amelyek erősen tartják a csontokat, kontrollálják a vérnyomást és egészségesen tartják az idegrendszert és az agyat. Az árpa emellett tele van oldható rostokkal, amelyek az emésztést segítik.

Levesekben sűrítőként is megfőzhetjük, tartalmassá, gazdaggá téve ezáltal az ételt, felérnek akár egy fő fogással is.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, táplálkozás, vitamin és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás