A 10 legrosszabb étel, amit lefekvés előtt ehetsz | Egészséges életmód

A 10 legrosszabb étel, amit lefekvés előtt ehetsz

FagylaltOlyan sok mindentől aludhatunk rosszul, de mégis a késő esti elcsábulás lehet az egyik legrosszabb. Mindenki szeret este nassolni valamit. Azonban arra nem figyelünk, hogy amit megeszünk, óriási hatással lehet arra, hogy miként alszunk éjjel. Bizonyos ételek segítenek álomba merülni, míg mások fogyasztása megbosszulja magát. Ha nyugodalmas, jó éjszakát szeretnél magadnak, akkor lefekvés előtt semmiképp se edd az alábbi 10 ételt.

Ha ezt megszeged, akkor másnap nagyon fáradt leszel a rossz alvás miatt. Arról nem is beszélve, hogy esetleg éjszaka forgolódni fogsz, amivel felébreszted a melletted alvót. Így aztán egyikőtök sem piheni ki magát. Inkább tartsd magad távol ezektől az ételektől esténként. És vedd rá a családodat, partneredet és barátaidat is arra, hogy ezeket ne egyék. Íme a 10-es lista:

Top 10 – Jégkrém

A fagylaltok tele vannak olyan zsírokkal, amit a szervezeted képtelen lebontani rövid idő alatt. A sok cukor pedig felpumpálja a testedet energiával, pontosan azelőtt, hogy pihenni szeretnél. Természetesen a cukor miatt még zsír is lerakódhat a testedben. És ha ez nem lenne elég, akkor még azt is elmondom, hogy felfedezték azt is, az elalvás előtt megevett sok cukor rémálmokat okozhat.

Top 9 – Zeller

Meglep, hogy a zeller is ezen a listán van? Az ok pedig az, hogy a zeller egy természetes vízhajtó. Vagyis, ha zellert eszel, utána a normálisnál többször kell a WC-re menned. Ha elalvás előtt túl sok zellert eszel, akkor a legszebb álmodból fogsz felébredni, hogy ki kell menned. Igaz, hogy a legtöbb tápanyagot a zöldség félékből kaphatja meg a szervezet, de a “zeller-féléket” kerüld el az esti étkezéskor.

Top 8 – Tészta

A tészta egy gyors és egyszerű megoldás vacsorára, de ez sem ideális éjszakai nassolni való. A tészták a legnagyobb szénhidrát bombák, amit ha alvás előtt eszel, akkor álmodban zsírrá alakulnak. Ráadásul a tészták többsége magas glikémiás indexű, ami azt jelenti, hogy nehezebben tudsz elaludni, ha ilyet eszel és valószínűleg ébren fogsz forgolódni az ágyban az éjszaka közepén.

Top 7 – Pizza

A gyomornak egy igazán jó edzés, ha egy sós, zsíros pizzát eszünk meg. A gyomor szeret pihenni a többi testrészeddel együtt éjszakánként. Az ilyen nehéz ételektől viszont biztosan nem fog tudni pihenni. A paradicsomszósz a tetején jó sok savat csinál a gyomrodban, ami refluxhoz vezethet. Úgy általában az is elmondható, hogy a nehéz, zsíros ételek – különösen a magas zsírtartalmú húsok és a sajtok – is megnövelik a gyomorsav mennyiséget. Nem a legjobb ébresztő savasságra kelni éjszaka.

Top 6 – Édes nassolni valók

Például a snickers, Kit-kat, Mars, M&M cukorka, Twix stb. Ezeket érdemes elkerülni, ha csak nem akarunk rosszat álmodni. Egy mostanában végzett felmérés szerint 10 emberből 7-nek rémálmai vannak, ha valamilyen vacak ételt eszik este, lefekvés előtt – például ilyen édességek. Valószínűleg az étel magas cukor tartalma miatt lesznek rémálmai az embernek.

Top 5 – Gabona-pelyhek

A gabona-pelyhek gyakran tartalmaznak finomított cukrot és csordultig vannak szénhidráttal. A vércukor szinted nagyon mélyre zuhanhat, ami nem ideális elalvás előtt. Az alacsony cukortartalmú, teljes kiőrlésű gabonából készült fajták jobb választások lehetnek, de inkább kerüljük el ezt az étket esténként.

Top 4 – Fokhagyma

Ha a párod mellett alszol, akkor a rossz lehet miatt kerülheted a fokhagymát, de van más ok is, hogy este ne egyél fokhagymát. A fokhagyma ugyanis egy “forró gyógynövény”, ami magas gyomor savat okoz. Ha érzékeny vagy az erős fűszerekre, akkor bajba kerülhetsz. Ha a gyomrod érzékeny, esetleg refluxos vagy, inkább ne egyél fokhagymát, csak olaj lenne a tűzre.

Top 3 – Fekete csokoládé

Ki ne szeretne egy kocka csokit enni elalvás előtt és érezni belülről azt a melegséget? Ez jól hangzik, a fekete csokoládét mégsem javaslom. Szinte minden csokoládé tartalmaz valamennyi koffeint, de a fekete csokoládé lég sokat. Ezenkívül más stimulánsok is vannak benne, amitől a szíved gyorsabban fog verni. Inkább válassz fehér csokoládét, abban sokkal kevesebb a stimuláns és koffeint is csak elhanyagolható mértékben tartalmaz.

Top 2 – Alkohol

Általános meggyőződés, hogy az alkohol egy idő után elálmosít, és nagyon mélyen lehet tőle aludni. Ez nem teljesen így igaz. Az alkoholtól valóban el lehet álmosodni, de ez nem egy hosszú és pihentető alvás lesz. Az alkohol megzavarja az alvás közben természetes kikapcsolást és pihenést, ezért nem lesz mély álmod és nem is fogsz rendesen pihenni. Ráadásul, aki rászokik az elalvás előtti ivásra, az nehezen fog tudni leszokni róla.

Top 1 – Vörös húsok

Egy nagy adag vörös hústól általában hamar elálmosodunk. A probléma az, hogy a vörös húsokban sok a fehérje és a zsír, aminek a feldolgozásához kemény munkát kell végeznie a testednek. A mély álom eléréséhez arra van szükséged, hogy a tested minden része pihenjen – és a húst hosszabb ideig tart megemészteni, mint bármi mást. Tehát vörös húst se egyél lefekvés előtt közvetlenül.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Diéta, táplálkozás és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás