6 természetes fogfehérítő | Egészséges életmód

6 természetes fogfehérítő

Fehér fogakEgy brit felmérés szerint a férfiak , a nők és a fogorvosok csoportját külön vizsgálva, úgy találta, hogy a fehér mosoly  öt évvel fiatalabb kinézetet kölcsönöz az embernek, 20 százalékkal vonzóbb, gazdagabb és jobb képzettséget valamint jobb közérzetet biztosítanak az embereknek.

Az amerikaiak úgy vélik, hogy a fehér fogak döntő szerepet játszik abban, hogy jó első benyomást szerezzünk, 60 százalékos hátrányt jelentenek az elszíneződött vagy a foltos fogak egy állásinterjún, és fontosabb szerepet játszanak a megítélésben, mint a pattanásos bőr vagy a manikűrözés nélküli körmök.

Persze nem csak állásinterjún, egy potenciális partner kiválasztásakor is fontos szerepe van a fogaknak.

Mi okozhatja a fogak elszíneződését, foltosságát ?

A dohányzás az első számú ellensége a fehér fogaknak, de a tea és kávé is a fő bűnösök közé tartozik. A szájban maradt baktériumok lepedékben problémákat, foltosodást okozhatnak. A korai fogszuvasodás és a a fogak elszíneződése megelőzhető a megfelelő szájápolással, elengedhetetlen ahhoz, hogy a fogak fehér és egészséges kinézetűek legyenek. A betegségek , amelyek befolyásolják a fogzománcot, a gyógyszerek, a túlzott fluorid a környezeti forrásokból, vagy az öblögetés az életkor előrehaladtával is mind hozzájárulhatnak a problémákhoz.

Mely ételek segítenek fehéríti a fogakat?

Vannak olyan élelmiszerek, amelyek valóban segítenek megőrizni a fogak egészségét és színét. Igaz nem fogják eltörölni a sok évnyi foltokat, de ha egyszer már fehérek a fogaink, akkor segít megőrizni őket tovább ilyen állapotban.

1.  A zöld tea

Ez egy világosabb árnyalatú tea, ami így kevésbé valószínű, hogy folt hagy fogainkon és ráadásul egy kis egészségügyi ellátást biztosít a fogak és az ínyünk számára . Egy 2009-es tanulmányban elemezték 940 férfi fogágyának egészségét. Azt tapasztalták, hogy azok, akik rendszeresen ittak zöld teát, egészségesebbek voltak a fogaik és az ínyük, mint azoké, akik nem. Tény, hogy mindenkinél, aki  egy csésze zöld teát fogyasztott naponta, csökkent a fog-és ínybetegségek mértéke.

2. Gyümölcsök

Egy másik tanulmány szerint aki naponta eszik gyümölcsöt, ez a legjobb módja annak, hogy fehérítse természetes úton a fogaik. A kutatók különféle módszereket próbáltak ki három hónapig , és megállapították, hogy az eper, a narancs halványította, és a citromlevet fogyasztóknak voltak a leghatékonyabb fehérítési eredményei. Mindegyik enzimeket és savakat tartalmaz, amelyek segítenek lebontani foltokat. Csak legyünk óvatosak, mert a túl sok sav által kopik a zománc, ezért mindig kövesse egy pohár víz is a gyümölcsöket.
Az almasav, amely jelen van az almában, növeli a nyáltermelést, amely segít a tiszta fogak megőrzésében és a foltok eltávolításában.

3 . Ananász

Érdemes külön kiemelnünk még egy gyümölcsöt foltok eltávolítására. Az ananász azért különleges, mert tartalmaz “bromelain”-t, ami olyan természetes enzimek keveréke, amelyek általában segítenek megemészteni a fehérjéket.Egy tanulmány úgy találta, hogy a bromelain kivonatot tartalmazó fogkrémek jelentős folteltávolító hatással bírnak, összehasonlítva másokkal.

4.  Shiitake gomba

Ezek tartalmazzák ” ientinán”-t, ami egy természetes cukor antibakteriális tulajdonságokkal ellátva. Ezen gomba kivonata segíthet megszünteti a baktériumokat a szájban, ami csökkenti a plakk – alapú foltok kialakulásának kockázatát.

5. Brokkoli

Ez a zöldség gazdag vasban , ami segít abban, hogy megerősítse a fogakat, megakadályozza a foltokat okozó baktérium elszaporodását és a fogak romlását. A kutatók végeztek egy elemzést a brokkoli zománcvédő hatásával kapcsolatban, és megállapították, hogy tényleg segít ebben. Feltételezték, hogy a vas létrehozott egy vékony, saválló bevonatot a fogak felszínén, csökkentve ezzel a közvetlen kapcsolatot az olyan anyagokkal, amelyek kopást eredményezhetnek. kopás.

6.  Szezámmagolaj

Egy régi ayurvédikus gyakorlat szerint szezámmag olajat a szájban tartva 15-20 percig, nem csak csökkenti a baktériumok számát, hanem segít fehéríteni a fogakat. Indiai kutatók szerint ez a gyakorlat csökkentette plakk képződést a fogakon és hozzájárult az íny egészségéhez.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás