5 étel, ami garantáltan boldogabbá tesz | Egészséges életmód

5 étel, ami garantáltan boldogabbá tesz

A spenót

Hangulatunkat igen sok dolog befolyásolhatja. Egyik legjobb példa erre, hogy tavasszal mennyire áhítozunk a napsütésre. Egyesek már depressziós jeleket is tapasztalhatnak a napfényben egyáltalán nem bővelkedő évszak végén. De természetesen ásványi anyagok és vitaminok is szükségesek egészségünkhöz, melyek egyben hangulatjavítóként is megjelennek, ha nem is vagyunk tudatában “mellékhatásuknak”. Lássunk hát erre néhány példát, mivel is dobhatjuk fel családunk hangulatát észrevétlenül.

Az egyik ilyen étel a spenót.
Spenót kiemelkedően sok ásványi anyagot és azok közül is magnéziumot tartalmaz – amit a kutatók becslése szerint az emberek mintegy harmada nem pótol megfelelő mennyiségben a szervezetében. Fontos, hogy a spenótot étrendünk  részévé tegyük, mert a magnézium fontos szerepet játszik a szerotonin előállításában és a hiánya depresszióhoz, szorongáshoz, álmatlansághoz és fáradtsághoz, kimerültséghez vezethet. Természetesen más forrásokból is hozzájuthat szervezetünk magnéziumhoz, például a mandula is jó választás.

A brokkoli szintén ebbe a kategóriába sorolható.
Ez a zöldség sok krómot tartalmaz, amely amellett, hogy segít lebontani az élelmiszereket szervezetünkben (ezzel fogyókúránkat is előmozdítja), növeli az agy szerotonin szintjét, és a benne lévő melatonin  szabályozza a hangulatunkat. Kutatások igazolták, hogy ezáltal csökkenti az atípusos depresszió tüneteit, mint például a túlzott evést és az alvási rendellenességeket.Krómhoz juttathatjuk még a szervezetünket szőlőlé vagy burgonya fogyasztásával is.

A kesudió tele van cinkkel, amelyről már megállapították, hogy csökkenti a depresszív tüneteket és még az antidepresszánsok okozta eredményeken is javítani tud. A cink hiánya az A-vitamin hiányát is okozhatja, amely  étvágytalansághoz vezethet, depresszív tünetek alakulhatnak ki, és az immunrendszer is legyengülhet. A pirított tökmag és a sertés karaj is jó forrása a cink pótlásának.

A lazac tele van a D-vitaminnal, más néven a “napfény vitaminjával” . A D-vitamin “beszerzésének” legegyszerűbb módja, hogy hetente néhányszor legalább 15 perces időszakokat kell eltölteni a napon. Mivel azonban ez a téli időszakban nehezen kivitelezhető a borongós rövid időszakokban, ezért a hangulatunkat szabályozó vitamint más forrásból is érdemes pótolni. A D-vitaminnak kiváló forrása a lazac, de emellett  a tej és a tojás sárgája is jó választás.

A csicseriborsó szintén egy hasznos vitaminról, a B6-vitaminról gondoskodik, mely abban segíti a szervezetünket, hogy szerotonint termeljen, és ezáltal befolyásolja hangulatunkat pozitív irányba. Egy súlyosabb B6-vitamin-hiány  ingerlékenységet, idegességet és a depressziót okozhat. A B6-vitamin forrásaként csirkemellet és sárga tonhalat is érdemes fogyasztanunk, ezzel pótolva szervezetünkben a szükséges vitaminokat.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás