4 dolog, amire minden férfinak szüksége lenne | Egészséges életmód

4 dolog, amire minden férfinak szüksége lenne

4 dolog, amire minden férfinak szüksége lenneHa őszinték vagyunk, akkor tudjuk, hogy a férfiak többsége nem foglalkozik az egészségével. Általában a boltokban is a nőket szólítják meg a termékek. Ennek nem kellene így lennie, hiszen a férfiak egészsége is ugyanolyan fontos, mint a hölgyeké. Valószínűleg ehhez az is hozzájárul, hogy amikor a nő „újítani” próbál, a férfi minden lehetséges módszerrel ellenáll a változtatásnak.

Sok férfi nem hajlandó elegendő (vagy semennyi) zöldséget és gyümölcsöt enni. Hallani sem akarnak a „reform” ételekről és nem hajlandóak táplálékkiegészítőket sem szedni. Mégis mit lehetne tenni annak érdekében, hogy mindezek ellenére a férfiak is egészségesebbé váljanak…

Omega 3 zsírsavak

Nagyon sok tanulmány igazolta, hogy a férfiaknak (is) nagy szüksége van az Omega-3 zsírsavakra ahhoz, hogy a szívük és az agyuk megfelelően tudjon működni. Megvédi az artériákat és nélkülözhetetlen a sejtműködéshez. Leginkább zsíros halakban található meg, de javasolt külön étrend-kiegészítőt is fogyasztani. Ha ez utóbbira a férfi nem hajlandó, akkor marad a hal fogyasztás. (Figyeljünk arra, hogy DHA és EPA is legyen a táplálékkiegészítőben.)

D-vitamin

Azt már régóta tudjuk, hogy fontos szerepet játszik a kalcium felszívódásában és a csontok egészségének megőrzésében a D-vitamin. Ugyanakkor egy mostanában készült tanulmány szerint, a hasnyálmirigy és vastagbélrákban szenvedők D-vitamin szintje extrém alacsony. Sőt a megfelelő mennyiségű napfény vitamin segíthet megelőzni a szívinfarktust és az agyvérzést is. Két lehetőség áll előttünk: kimegyünk a napra (vagy kivisszük a férfit a napra) vagy D-vitamint eszünk. A D-vitamin kapszulák nem olyan hatásosak, mint a napfény. (Nagyon vigyázzunk: ne égjünk le, mert az nagyon-nagyon káros a szervezetnek!)

Likopin

A likopin egy antioxidáns. Sok növényben, gyümölcsben, bogyóban előfordul, a paradicsom mellett első helyen a görögdinnye és a csipkebogyó emelhető ki. Egy tanulmány szerint a sok likopin segíthet megelőzni a prosztatarák kialakulását. Ezenkívül a koleszterin szintre is jótékony hatással lehet. A paradicsom lé, a házi készítésű ketchup, vagy akár a lecsó is nagyon jó megoldás arra, hogy a férfiak is hozzájussanak a likopinhoz.

Q10 koenzim

A Q10 koenzim egy természetes antioxidáns, ami segít megtartani a szívizomzat erejét, csökkenti a gyulladásokat és lelassíthatja a Parkinson-kór folyamatát is. A szervezetünk 25-30 éves korunkig képes önmaga is előállítani. Ezt nehéz beépíteni az étrendbe mint táplálékkiegészítőt, mert különböző gyógyszerekkel nem megfelelő hatásba léphet. Ezért javasolt a természetes formájában fogyasztani. A húsok és a halak (marhaszív, sertésmáj, szardínia, makréla) tartalmazzák a legtöbb Q10-et. Zöldségek közül a brokkoli, karfiol, spenót és a kínai kel is tartalmazza ezt a koenzimet.

Összegzés

A következőket tartsuk be (vagy tartassuk be) és sokkal egészségesebbek leszünk – mi férfiak ennyit tegyünk meg az egészségünkért:

  • Együnk halat – például halészlé formájában, egy nyári bográcsolás nem is rossz ötlet!
  • Kicsit legyünk a napon, de ne égjünk le – a leégés nem férfias, hanem meggondolatlan dolog!
  • Együnk paradicsomot és paprikát – a lecsó ideális megoldás, de ihatunk paradicsom levet is vagy olaszos szósszal ízesített tésztát.
  • Fogyasszunk belsőségeket is (például sertés máj) vagy együnk több zöldséget (például brokkoli, karfiol és spenót).

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás