11 étel az egészséges csontokért | Egészséges életmód

11 étel az egészséges csontokért

Az erős csontok építéséhez két tápanyagra van szükségünk: kalciumra és D-vitaminra. A kalcium a csontok és fogak felépítését erősíti, míg a D-vitamin a csontok növekedéséért és a kalcium felszívódásáért felelős. És ezekre nem csak fiatalkorunkban van szükségünk.

A két szükséges tápanyagot az alábbi 11 ételből tudjuk magunkhoz venni:

1. Joghurt

Joghurt

Természetesen a D-vitamint a napsugarainak segítségével is „be tudjuk szerezni”, de akár joghurttal is. Egy pohár joghurt a napi kalcium adagot is tartalmazhatja. Meg kell nézni, hogy milyen összetevői vannak a terméknek, amit vásárolunk.

2. Tej

A napi kalcium mennyiség akár 30%-át is tartalmazhatja a tej. Sőt, léteznek olyan tejek is, amiben D-vitamin van!

3. Sajt

Sajt

A sajtban sok a kalcium, ennek ellenére mértékletesen fogyasszuk. 45 gramm angol Cheddar sajt több kalciumot tartalmaz, mint a napi szükséglet, tehát csak mértékkel fogyasszuk. Ezenkívül a legtöbb sajt tartalmaz D-vitamint is, bár elég keveset.

4. Szardínia

Leginkább konzervben találhatjuk meg, és meglepően sok d-vitamin és kalcium van benne. Ha önmagában nem kedveljük, akkor készíthetünk salátát is vele.

5. Tojás

A tojás sárgája a napi d-vitamin adag 6%-át tartalmazza. Sokféleképpen el lehet készíteni, és sok féle ételbe bele lehet keverni.

6. Lazac

A lazac leginkább az omega-3 zsírsavról ismert, ám azt már kevesebben tudják, hogy a vörös lazac több d-vitamint tartalmaz, mint amennyire egy nap szükségünk lehet.

7. Spenót

Rengeteg kalciumot tartalmaz. Sőt még vas, rost és a-vitamin is található benne. Nagyon egészséges zöldségféle.

8. Gabonapehely

Hát nem a legjobb választás, de ha minden kötél szakad akkor ezekben a termékekben is van d-vitamin. Azért érdemes jól megnézni, hogy melyiket vesszük meg.

9. Tonhal

Tonhal

Ebben is viszonylag sok d-vitamin található. Akár salátába is keverhetjük, de ha van kedvünk, önmagában is fogyaszthatjuk.

10.   Karalábé

Rengeteg kalcium van benne. Nekem speciel nem a kedvencem, de aki szereti annak nagyon jó választást jelent.

11.  Narancslé

És természetesen a narancs vagy narancslé. Persze, ha a narancslé mellett döntünk, akkor nagyon meg kell nézni, melyiket vásároljuk meg. Én inkább a gyümölcsre szavazok.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái táplálkozás és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás