Segít a wasabi – még a brokkolin is | Egészséges életmód

Segít a wasabi – még a brokkolin is

Segít a wasabi – még a brokkolin isA káposztafélék közé tartozik az őszi-téli szezonnövény, mert keresztesvirágú a brokkoli. Haragoszöld hajtásain fejlődnek ki a virágrózsák, így a virágát fogyasztjuk, és a virágokat tartó szárakat is feldolgozhatjuk, de a virágzatot körülzáró levelek közül a zsenge, belső levelek is felhasználhatók étkezési célokra.

A brokkoli számos értékes tápanyagot hordoz, ráadásul könnyebben emészthető, mint a többi káposztaféle. Kalóriaszegény, káliumot, kalciumot, magnéziumot, nátriumot, vasat, cinket és foszfort tartalmaz. A-,B- és C-vitamin tartalma kiemelkedő. Növényi flavonoidokban is gazdag, amely segít megelőzni a rákos megbetegedések kialakulását. Azonban akár ha túl is főznénk az igazán gyorsan párolható, főzhető brokkolit, akkor is tormával vagy wasabival kiemelhető a rákmegelőző hatása.

A káposztaféléknek, és köztük a brokkolinak is jelentős szerepe van a rákos megbetegedések kialakulását megakadályozó étrendben. Olyan enzimeket, összetevőket tartalmaz, amelyek elősegítik a daganatos sejtek pusztítását és a méregtelenítésben is fontos szerepet töltenek be, hamarabb eltűnnek a szervezetből a rákkeltő anyagokés az öregedési folyamatok is lelassulnak.

Érdemes minél frissebb brokkolit választani és alaposan megmosni, hogy a virágzatban megbújó apró bogarak is kimenjenek belőle.

Sajnos hazánkban még nincs igazi kultúrája a brokkoli fogyasztásának, kevesen szeretik és ritkán fogyasztják. Azonban sokféleképpen elfogyasztható, vajon párolva köretet kapunk belőle, de zöldséglevesbe, krémlevesbe is használhatjuk, kiránthatjuk, tejszínes változatban mártásnak, vagy leveles tésztában finom zöldséges lepénynek is elkészíthetjük, csak a gondolataink szabnak határt.

Főzéskor a bimbók pillanatok alatt elkészülnek, a szárnak azonban több időre van szüksége a megpuhuláshoz.

A British Journal of Nutrition folyóiratban megjelent cikk szerint  fontos a mirozinázt tartalmazó ételek fogyasztása, hiszen segíti a lágyékban a szulforafán felszabadulását, így jót tesz az emésztésnek és a rákellenes küzdelem egyik fontos összetevője. A felszívódás olyan gyorsan végbemegy, hogy már 30 perc múlva észlelhető. A brokkolihoz tormát, mustárt vagy  a japán wasabi fűszert hozzáadva még túlfőzés esetén is tartalmazni fog mirozináz enzimet.

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Méregtelenítés és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás