Természetes antibiotikumok | Egészséges életmód

30 étel és gyógynövény, melyeknek antibiotikus hatása van

30 étel és gyógynövény, melyeknek antibiotikus hatása vanAz anti- (ellen) és biotikum (élet) szó olyan gyógyászati mikrobális szerekre utal, melyek a káros baktériumok megölését szolgálják. A szintetikus formáikkal (gyógyszerekkel) az a probléma, hogy a jó és rossz baktériumokat is megölik. Így a szervezet fontos immunrendszeri funkciói gyengülnek. Ennek ellenére a gyógyszerek nagyon fontosak, de csak akkor használjuk, ha tényleg szükséges – és utána regeneráljuk megfelelően a testünket.

Például egy egyszerű megfázás esetén forduljunk a természetes megoldásokhoz. Nagyon könnyen támogathatjuk a testünk immunrendszerét a normális étkezésünkkel. Egyszerűen csak egy kicsit tudatosabban kell figyelni arra, hogy betegség esetén mit eszünk (akár szedünk gyógyszert, akár nem). Például a candida elszaporodása is megfékezhető természetes antibiotikumokkal.

Ételek

Általában két közkedvelt dolgot szoktak említeni, ha természetesen ható és hatékony ételekről van szó. Ezek a méz és a fokhagyma. Ezekről már nagyon sokat tudunk és már írtunk mi is ezekről. Én például, ha érzem, hogy kerülget a nátha, akkor napi két kanál mézben elkeverek 2-3 gerezd, összetört fokhagymát és a nap folyamán elfogyasztom. Ehhez szoktam még 1 liter kamillateát is fogyasztani, így sokszor mások észre sem veszik, hogy éppen „náthás” vagyok.

Talán még a hagymaféléket is sokszor megemlítik, melyek szintén közkedveltekés ha megfigyeljük a magyaros ételek alapja a hagyma és a fokhagyma! Viszont azt már kevesebben tudjuk, hogy a fejes káposzta is antibiotikus hatású. A- és C-vitaminban gazdag, de viszonylag nagy mennyiségben tartalmaz még káliumot, jódot, kalciumot, vasat és nátriumot is. Kiváló hatással van az emésztőrendszerre, segít helyreállítani a bélflórát. A nyers káposztalé gyorsítja a gyomor- és nyombélfekély gyógyulását, védi a gyomor-nyálkahártyát.

És nem szabad elfeledkezni a fermentált ételekről sem. A fermentáció olyan kémiai folyamat, amelyben enzim hatására szerves anyag bomlik le. Sokféle erjedés van, melyekből a legismertebb talán az alkoholos erjedés, például a bor készítésénél. De azért ismerhetjük a tejsavas, vajsavas vagy ecetes erjedést is. Fontos, hogy a fermentáció során keletkezett végtermék ehető és tápláló, míg a bomlással keletkezett termék nem ehető, sőt kimondottan káros a fogyasztása! Akinek emésztési gondjai vannak, kifejezetten ajánlott a fermentált termékek fogyasztása. Itt nem csak a kefirre és a joghurtra gondolok, hanem inkább a fermentált zöldségekre. A fermentált zöldségekben sokkal nagyobb számban vannak jelen a bélflórára jótékonyan ható baktériumok, mint az említett tejtermékekben.

A fermentált ételeket szoktuk savanyúságoknak nevezni. Jobb, ha nem a bolti változatokat esszük, hanem készítünk magunknak. Például nagyon jól fermentálható a jégretek, piros retek, káposzta, sárgarépa és a zeller is.

Gyógynövények

Gyógynövények terén bőven találunk antibiotikus hatásút. Most inkább azokra hívnám fel a figyelmet, melyek a mindennapi életünk részeit képezik már most is. Ezek nem egzotikus fűszerek, megtalálhatók a hagyományos ételeinkben, így már részei lehetnek a mindennapjainknak. Mostantól tudatosabban is használhatjuk őket, például betegség esetén tudatosan készíthetünk olyan ételt, melyekben ezeket használjuk:

  • Szegfűbors
  • Kakukkfű
  • Menta
  • Bazsalikom
  • Fahéj
  • Zsálya
  • Turbolya
  • Rozmaring
  • Citromfű
  • Oregánó
  • Kömény
  • Tárkony
  • Szegfűszeg
  • Babérlevél
  • Chili paprika
  • Majoránna
  • Köménymag
  • Koriander
  • Kapor
  • Szerecsendió
  • Kardamon
  • Bors
  • Gyömbér
  • Ánizs
  • Édeskömény
  • Mustár
  • Petrezselyem

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Méregtelenítés és kulcsszavai , , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás