Felkészülés a télre | Egészséges életmód

Felkészülés a télre

MegelőzésA fertőzés veszélye a nedves, hideg időszakokban sokkal gyakoribb, ezért koncentráljunk a megelőzésre.Védekeznünk kell, hogy elkerülhessük a betegségeket, a megelőzés az igazi megoldás, ne az utólagos kezelést válasszuk.

Az idős emberek és a legyengült fizikai állapotban lévők számára kerülni érdemes a levegőtlen, oxigénhiányos helységeket vagy a tömegközlekedést. Ha nem kerülhetjük el, akkor szappannal alaposan mossunk kezet. Mikor hazaérkezünk az utcán viselt kabátunkat, cipőnket hagyjuk az előszobában vagy távol a hálószobától, és nem csak kényelmi okokból érdemes otthoni ruhába is átöltözni.

Érdemes minden nap fogyasztani fokhagymát vagy hagymát, ha lehet nyersen, akár csak a szendvicsünket ízesíteni vele, mert immunerősítő, fertőtlenítő hatása mellett a légutakat is tisztán tartja, különösen jótékony a vírusok ellen. Folytassuk tovább a szabadban történő testmozgást. Ilyenkor a levelek összeseprését is választhatjuk, vagy menjünk el egy kellemes kirándulásra, sétáljunk egy nagyot. Ezzel hozzászoktatjuk szervezetünket a hideghez, nő a hideggel szembeni ellenálló képességünk. A hideg nem szabad, hogy elrettentsen minket vagy lebeszéljen a sportolásról.

Figyeljünk oda otthonunkra is, lakásunk hőmérséklete 20-22 C esetén ideális 70%-os páratartalom mellett, ekkor ugyanis a kórokozók fertőzőképessége jelentősen lecsökken. A száraz levegő elkerülendő, ezért párologtatókat tegyünk a különböző helységekbe, gyógynövények illóolajait is cseppentsünk a vízbe, hogy hatásukat kifejthessék. Leginkább a csillagánizs olaja, a fahéj, a citrom olaja hatásos.

Az alvásra is oda kell figyelnünk. Mind a mennyisége, mind a minősége nagyon fontos. Hogy jobban aludjunk, érdemes egy pohár meleg tejet meginnunk és lábunkai beáztathatjuk meleg vízbe. Szervezetünk a legjobban este 10 óra és hajnal 1 óra közötti alvástól töltődik fel. Kutatók azt is kimutatták, hogy aki csak 4 óra alvással próbálja meg beérni, annak kb. fele annyi antitest van a szervezetében, mint aki 7,5 -8 órát pihen. Ez azt jelenti, hogy testünk természetes védekezőmechanizmusa lecsökken.

A méz fogyasztása kifejezetten ajánlott immunerősítésre, fogyasszunk hát mézes gyömbérteát vagy a mézet keverjük össze őrölt fahéjjal és kenjük a reggeli kenyerünkre.

Köhögésre ginkgo biloba magokat főzzük meg vízben egy felaprított körtével és adjunk hozzá két evőkanálnyi mézet. Ez egy kellemes ízű kompótszerű édesség, melyet minden generáció szívesen fogyaszt.

A C-vitamin napi adagját emelhetjük is, akár napi 4000 mg is fogyasztható. Túladagolni nem tudjuk, de sajnos vízben oldódó és kiürül a szervezetből, ezért minden napi adagunkról gondoskodjunk sok gyümölcs fogyasztásával, a citrom, a grapefruit, az acai berry, a homoktövis, mind-mind jó választás lehet.

Mivel a téli hónapokban hazánkban is eléggé visszafogott a napos  órák száma, ezért csontjaink egészségéért a D3-vitamin  pótlására is szükségünk van.

Végül egy recept a légutak védelme érdekében:

3 dkg jégcsap retket és 1,5 dkg újhagymát összeaprítást követően főzzünk 20 percig egy liternyi gyömbérteában, majd szűrjük le és langyosan fogyasszuk el. Ez egy napi adag, osszuk be és egyenletesen elosztva kortyolgassuk el.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Gyógynövények és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás