Serkentő hatású ételek | Egészséges életmód

Serkentő hatású ételek

Gyümölcskoktél

Gyümölcskoktél

Fogyasszunk olyan típusú ételeket, amelyek biztosítják az energia természetes fokozását. A legerősebb energiafokozók legtöbbször éppen az általános jó egészségi állapot fenntartására javasolt ételek.

Jó ételek

  • Teljes kiőrlésű gabonafélék: zab, rizs, tészta, kenyér és gabonapelyhek
  • Teljes kiőrlésű gabonából készült kenyerek, főleg a magokat tartalmazóak
  • Gyökérzöldségek, például sárgarépa, paszternák, fehérrépa, karórépa, és burgonya
  • A keresztesvirágúak családjába tartozó növények, például brokkoli, káposzta és kínai kel
  • Hüvelyesek, például lencse, bab és szója
  • Friss gyümölcsök, például avokádó, banán, dinnye, szilva, szőlő, narancs és ananász
  • Rögtön fogyasztható félig aszalt gyümölcsök, például sárgabarack, datolya, füge, és szilva
  • Olajos halak
  • Szűz olivaolaj
  • Csonthéjas termések magjai – főleg dió – és egyéb magok
  • Méz, de csak mértékkel

Energia a gyümölcsökből

A friss gyümölcsök gyümölcscukrot tartalmaznak, ami állandó, de egészséges energiaforrást jelent, a hosszabb távú ellátás céljára pedig összetett szénhidrátokat. Ez utóbbiakból a cukrok fokozatosan kerülnek be a véráramba, stabil vércukorszintet biztosítva az optimális energiatermeléshez. Emellett a gyümölcsök rostokat is tartalmaznak – ami létfontosságú az egészséges emésztéshez -, valamint különféle különféle hasznos vitaminokat, ásványi anyagokat és nem tápanyagként fontos növényi hatóanyagokat. Például a gyümölcsökben sok a kálium, ami fontos ásványi anyag az idegek és az izmok működéséhez, a bioflavonoidok pedig létfontosságú antioxidáns, antivirális és antibakteriális hatásúak.

Az egészséges táplálkozás irányelvei alapján általában naponta öt alkalommal javasolják lehetőleg minél több gyümölcs vagy zöldség (a burgonya kivételével) fogyasztását. A legjobb választást az organikusan termelt gyümölcsök jelentik, mert a vegyszerek károsíthatják a szervezet immunrendszerét.

Reggelizzünk!

Legalább minden hatodik ember nem reggelizik rendszeresen, pedig ez az étkezés nagyon fontos az energiaszint helyreállításához. A legjobb indító reggeli a nem édesített gabonaféle, a gyümölcs, a fölözött vagy félzsíros tej. A maximális energia biztosítása érdekében egyenletesen osszuk el az étkezést a nap folyamán. Sokkal jobb, ha háromszor eszünk közepes mennyiséget, mintha sokszor csipegetünk és jól bevacsorázunk. Általában helytelenítik az étkezések közötti nassolást, pedig az segíthet fokozni az anyagcserét. De ha túl sokat eszünk a nem megfelelő ételekből, akkor felpuffadunk és lelassulunk. A zsíros reggeli csökkentheti a reggeli koncentrációt. Ha ebédre is zsírosat eszünk, egész nap alulteljesíthetünk.

Nem igazán jó ételek

  • Zsíros, cukros nassolni valók, például fánk vagy keksz
  • Zsíros, sós nassolni valók, például burgonyaszirom vagy szalámis pizza
  • Sütemények, kekszek és cukorkák
  • Vörös húsok
  • Alkohol – ne igyunk többet napi egy pohár, lehetőleg vörös bornál
  • Koffeintartalmú italok és ételek.

Jó és rossz zsírok

A zsírok a leggazdagabb energiaforrások, de sokan túl nagy mennyiséget fogyasztanak a “rossz” zsírokból – mint a transzzsírokból, amelyek a kemény margarinokban és a készételekben találhatók, és keveset a “jó” zsírokból, amelyek az olajos halakban, a csonthéjas termések magvaiban és más növényi magvakban , valamint az olajbogyóban találhatók. Az összes zsírfogyasztás csökkentése mellett növelni kell a “jó” zsírok arányát. Az energiaszint fokozása mellett ezek segítenek megszabadulni a fölös kilóktól is.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, fogyókúra, idegrendszer, táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás