Megtévesztve – az ételek valódi arca | Egészséges életmód

Megtévesztve – az ételek valódi arca

Megtévesztve – az ételek valódi arcaPélda: hallottál már a zsírszegény chips-ekről? Tudod, mi van bennük? Szintetikus zsírpótló. Már az elnevezése is vészjósló, igaz? Megvizsgálták a hatását, és arra jutottak (Purdue Egyetem – Indiana, USA), hogy jobban hizlal, mint a hagyományos zsír. Szinte minden, egészségre és a testsúlyodra negatív hatással bíró ételből van „egészségesebb” változat – ne dőlj be ezeknek!

Sokan válaszolják azt, hogy a kész ételek gyorsak és olcsók. A gyorsasággal egyet értek, valóban sokkal gyorsabban teszik tönkre az egészséget, mint a „hagyományos”, tápláló étel. Viszont az olcsóságot már nehezebb elhinnem. Keress fel egy piacot, vásárolj ott és meglátod, hogy a kész ételek nem olcsók. Ne hagyd magad megtéveszteni!

Az egészségtelen étkezés elrettentő tényei

Mit jelent a kettestípusú cukorbetegség? Kezdjük inkább az egyes típussal. Az egyes típus az, amikor valamilyen szervi oka van annak, hogy a test képtelen a vérben megjelenő cukrot feldolgozni. Ez elég ritka probléma, a cukorbeteg talán 2%-a szenved ilyentől. Ez már régóta ismert dolog, előfordul sajnos, és egyelőre nem tudják gyógyítani.

És akkor mit jelent a kettes típus? Már az elnevezés is mutatja, hogy ez valamilyen új dolog, hiszen volt az egyes, és lett egy másik fajta, amit leneveztek kettesnek. 1980-ban az Egyesült Államokban 0 ember volt diagnosztizálva kettestípusú cukorbetegként. Vagyis nem is ismertük ezt a kifejezést. 2010-ben 57638 kettestípusú cukorbetegről tudtak.

A KSH publikus adatai szerint (http://www.ksh.hu/thm/2/indi2_8_1.html) 2015-ben Magyarországon tízezer gyerekből 25 volt cukorbeteg, míg ugyanennyi felnőttből már 1243. Egyszerűsítsünk: 10 felnőttből 1 cukorbeteg – ez a mai statisztika, itt, Magyarországon.

Szóval mi is ez a kettestípusú cukorbetegség? Ez a cukorbetegségnek az a fajtája, ami akkor alakul ki, ha helytelenül táplálkozol. Egy ideig ez a probléma még visszafordítható azzal, ha áttérsz a helyes táplálkozásra, de egy idő után menthetetlen a helyzet, és a beteg, élete végéig cukorbeteg marad. A cukorbetegség elvezethet vaksághoz vagy akár valamilyen végtag amputálásához is. Szerintem nem éri meg egészségtelenül táplálkozni, még akkor sem, ha a chips, a gyors kaja, a készétel, a pizza és az üdítők finomak. Tudom, hogy finomak én is ettem őket, de azok az idők már elmúltak. Már egyiket sem eszem. Elkészítem a saját, házi, egészséges változatukat – ezek is finomak!

A nagyösszefogás – nem az egészséget szolgálja

1977-ben az USA-ban megjelent a McGovern jelentés (George McGovern Szenátor). Ez a jelentés arról szólt, hogy a lakosságnak hogyan kellene egészségesebben táplálkoznia. Megjósolták a szakértők, ha a táplálkozási szokások nem változnak, akkor az elhízás járványként fog terjedni és óriási problémákat fog okozni. Ennek kapcsán kiadták az első nyilatkozatot arról, miként kellene táplálkozni:

  • Túl sok lett a zsíros hús
  • Túl sok lett a telített zsír és a koleszterin
  • Túl sok lett a cukor

Ezeket csökkenteni kell az étrendben. Erre összefogtak a tojás, cukor, tejtermék és marhahús gyártók, mert attól féltek, hogy termékeiket kevesebben fogják vásárolni. Vagyis féltek attól, hogy a cégük rosszabb helyzetbe kerül. Visszautasították a McGovern jelentést, és követelték az újraírását. Ezek után a „bevitt mennyiség csökkentendő” kifejezést kivették az előírásokból. És ekkor indult el a „vegyél sovány terméket” kampány. Vagyis ehetsz, amennyit akarsz, csak a sovány terméket válaszd.

Ennek eredménye lett a mára kialakult helyzet: minden feldolgozott (egyébként teljes mértékben egészségtelen) terméknek van „egészségesebb” változata (mely általában sokkal egészségtelenebb, a szintén egészségtelen testvérénél).

Összegzés

Ha olyan betegséget akarsz 10-20 év múlva, amiből nincs kiút, akkor nyugodtan egyél meg bármit. Ha viszont inkább egészséges szeretnél maradni, akkor csak nyers összetevőket vásárolj és készítsd el az ételeidet önmagadaz egészség otthon, a konyhában kezdődik! Ne vegyél chipset, csokit, cukorkát, édességet, előre fagyasztott készételt, előre elkészített szendvicset stb. Tehát csak olyan alapanyagokat vegyél, mint nyers hús (pácolatlan!), nyers zöldség, nyers burgonya, rizs stb. Aztán irány a konyha és készítsd el az ételeidet.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái fogyókúra, Tippek, Tudomány és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás