Hogyan kerülheted el, hogy többet egyél a kelleténél? | Egészséges életmód

Hogyan kerülheted el, hogy többet egyél a kelleténél?

Hogyan kerülheted el, hogy többet egyél a kelleténélNagyon könnyű mondani, hogy ne együnk túl sokat. Legyünk tudatosak az étkezésben és akkor hagyjuk abba, amikor elég táplálékot vettünk magunkhoz és ne akkor, amikor már nem kívánjuk az ételt. Kevesebbet enni nehezebb lehet, mint azt elsőre gondolnánk.

Néhány apró trükkel könnyen elérhetjük, hogy ne együnk túl sokat. Ezeket az apró praktikákat bármikor és bárhol alkalmazhatjuk. Tehát nincs több kifogás: mostantól csak annyit fogunk enni, amennyi ételre valóban szükségünk van.

Az emberek nagyon kreatívak abban, hogyan lehet okokat felhozni az evésre. A plusz egy adag süteményre mondhatnak olyanokat, hogy nehéz napjuk volt, holnap kemény edzés lesz, vagy akár valamilyen speciális okot is felhozhatnak: nem illet volna visszautasítani. Az esetek többségében meg tudjuk magyarázni, hogy miért “érdemeljük” meg azt, amiről tudjuk, hogy nem kellene megenni – vagy legalábbis nem annyit.

A felesleges kalóriák elfogyasztásának első tippje, hogy igyunk megfelelő mennyiségű vizet a nap folyamán. Nagyon könnyű összetéveszteni az éhség érzetét a szomjúsággal. Ezenkívül, ha éhesnek érezzük magunkat, akkor először igyunk egy pohár vizet. Ha az éhség érzet nem múlik el 10 percen belül, akkor együnk. És ha lehet, akkor foglaljuk el magunkat, hogy ne azzal kelljen foglalkozni, hogy éhesnek érezzük magunkat.

Érdemes az étkezéseket zöldségfélékkel kezdeni. A zöldségek általában sok vizet tartalmaznak. Így tulajdonképpen “iszunk” és nem eszünk. A zöldségekben sok a rost anyag is, ami segít a telitettség érzés elérésében. És a zöldségekben kevés a szénhidrát, viszont sok a vitamin tartalma. Ezzel a diétánknak is hasznos kiegészítése lesz.

Érdemes azt is észben tartani, hogy a látvány felülbírálhatja a tudatalattinkat. Érezhetjük úgy, hogy többet ettünk, mint amennyit valójában. Például használjunk kisebb kanalat az étkezéshez és a felszolgáláshoz. A több szedési mozdulat illetve a több evési mozdulat miatt úgy érezhetjük többet ettünk – valójában nem ettünk többet, csak többet “dolgoztunk érte”.

Amikor csak lehet használjunk kis tányért az étkezéshez. A kisebb tányért akár meg is púpozhatjuk. Még így is kevesebbet fogunk enni, de mégis többnek tűnik. Kisebb valószínűséggel fogunk újra szedni és a látvány miatt a telítettség érzés is hamarabb érkezik meg. Így ténylegesen kevesebbet fogunk enni.

Édesszájú vagy? Ez bizony gondot okozhat a diéta betartásában, de azért van megoldás:

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Diéta, fogyókúra, táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás