Hogyan fogyjunk stresszoldással? | Egészséges életmód

Hogyan fogyjunk stresszoldással?

Stressz nélkülTudtad, hogy a stressz miatt is elhízhatsz?

A testünk nem érti a modern kor stresszét. A testünk ősi programok szerint próbálja értelmezni a modern kori stresszt. A modern stresszt a primitív agy úgy értelmezi, mint valamilyen fizikai veszély, éhség vagy például fagyás veszély. Aztán a hibásan értelmezett veszélyre reagál. Ha a krónikus stresszt következetesen fizikai veszélynek értelmezi a testünk, akkor nem tudunk elhízni, ugyanis ilyen helyzetben mozgékonynak és vékonynak kell maradnunk, hogy könnyebben tudjunk harcolni. Ha azonban éhínségként értelmezi, akkor bajba kerülünk, mert bármit csinálunk el fogunk hízni.

6 egyszerű tipp a stressz kezeléséhez a fogyás érdekében

A kulcs, hogy a stressz mögöttes okait azonosítani tudjuk. Egyeseknél érzelmi trauma az ok, másoknál fizikai okok vannak, például álmatlanság. Megint másoknál stresszes vagy nem megfelelő kapcsolat lehet a gyökere a problémának. Akármi is legyen az ok, ha a szervezet éhínségként értelmezi, akkor a fogyáshoz át kell programozni a testet.

1,  Lélegezz rendszeresen mélyeket

Ezzel csökkented a szimpatikus idegrendszer hangsúlyosságát és serkented a paraszimpatikus idegrendszer munkáját, amely elősegíti a megfelelő pihenést és a jó emésztést.

2,  Minden nap tölts valamennyi időt relaxációval

Tudományos tény, hogy a relaxáció, ellazulás csökkenti a vérnyomást és a pulzusszámot valamint javítja a vérkeringést. Nagyban segíthet a relaxációs, meditációs CD-k használata, melyek arra lettek kifejlesztve, hogy megkönnyítsék az optimális pihenést és a mentális tisztulást.

3,  Vizualizáció

Szinte minden nagy sportoló használ valamilyen vizualizációs gyakorlatot. Tölts minden nap egy kis időt azzal, hogy elképzeled milyen lenne az ideális tested és az ideális napod. Hogyan néznél ki és milyen érzés lenne. Ezt a gyakorlatot egybekötheted a napi relaxációval is.

4,  Olyan ételeket egyél, ami egészséges az idegrendszered számára

Az étkezés az egyik legalapvetőbb “fogyási eszköz”. A túl sok és/vagy nem megfelelő étel miatt bármit is teszel el fogsz hízni vagy éppen nem fogsz tudni lefogyni. Az idegrendszernek képesnek kell lennie kezelni bizonyos mértékű stresszt anélkül, hogy összeomlana. Az érzelmi egészséghez kifejezetten nagy szükség van a megfelelő mennyiségű B és D vitaminokra és omega-3 zsírsavra.

5,  Légy őszinte az érzéseiddel kapcsolatban

Van egy oka annak, hogy az “ismerd meg önmagad” szinte minden mai kultúrában egy bölcs mondásnak számít. Megismerni önmagadat és azt, hogy mit érzel nap mint nap teljességgel elengedhetetlen abban, hogy megakadályozd a kellemetlen, de valódi érzések krónikus állapottá váljanak. Harag, frusztráció és szorongás mind segítség lehet a személyes fejlődéshez, ha őszinte vagy önmagadhoz és igyekszel felfedezni a kiváltó okokat.

Az egyik legjobb módszer a tudatosság növeléséhez a napló írás. A szabály egyszerű: nincs cenzúra, nem olvashatja senki más a naplót csak Te, minden gondolatot és érzelmet írj le, ami csak eszedbe jut. A rendszeres napló írás rendkívül hasznos a lelki egészséged szempontjából.

6,  Kezdj el mozogni

Egy jól megalapozott tény, hogy a rendszeres testmozgás az egyik legjobb szokás, amit felvehetsz, mert segít elkerülni a depressziót és megőrizni az érzelmi egyensúlyt. Egy bizonyos ponton nem számít milyen test mozgást végzel, a lényeg, hogy használd az ízületeket és az izmokat rendszeresen.

Kezdj neki most!

Nincs más dolgot, mint odafigyelni az étkezésre: ne egyél túl sokat (pláne ne süteményből), kezdj el mozogni, sportolni és relaxálj, lazíts. Ezek a legalapvetőbb dolgok, amiket megtehetsz az egészségedért. Nem tudod mi az egészséges étel? Szerintem pontosan tudod, hogy a zöldség egészséges, a gyümölcs is az, de a sütemény nem. Ha nem szeretsz sportolni, akkor menj el sétálni.

Ha tetszik, ha nem a tested csak akkor fog jól működni, ha használod, otthon ülni a kanapén nem megoldás.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód, fogyókúra és kulcsszavai , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás