Hogyan égethetsz el több kalóriát egy átlagos napon? | Egészséges életmód

Hogyan égethetsz el több kalóriát egy átlagos napon?

Hogyan égethetsz el több kalóriát egy átlagos napon?Sokakat érint a fogyás, de mit tehetünk, ha nem tudunk annyit edzeni, amennyire szükségünk lenne? Most megosztok veled néhány tippet – ami ugyan nem helyettesíti az egészséges táplálkozást és a rendszeres testmozgást, de mindenképp segíthet a megfelelő testsúly elérésében. Szóval készen állsz a fogyásra? Valóban szeretnél fogyni? Mit lennél hajlandó megtenni érte?

Ne aggódj, olyan megoldásokat fogok bemutatni, ami könnyen kivitelezhető és a lehető legkevesebb változást igényli a mindennapokban. Azt viszont nem ígérhetem, hogy minden maradhat a “régi kerékvágásban”. Ugyanis a “régi” szokásaid a jelenlegi testkompozícióhoz vezettek el. Az új szokások pedig egy új eredményt fognak produkálni.

Édes ébredés

Ha nincs elég időd, hogy lemenj az edzőterembe, akkor elég lehet összesen 15 perccel előbb felkelni. Csinálj valami olyasmit reggel, ami feltüzeli az anyagcserédet – például fekvőtámaszok, felülések vagy guggolások. Ezek a gyakorlatok beindítják a kalória égetést és az egész napra fent is tarthatják. Jó gyakorlat lehet még a terpesz-zár szökdelés, a karlendítéssel egybekötve. Ne becsüld le ezt a 15 percet, mert akár 140 kalóriát is elégethetsz, már a nap első 15 percében.

Vesd be az 1-szer 10-es trükköt

Találj a nap folyamán 10 alkalmat, amikor a pulzusszámot egy percig meg tudod növelni. A több oxigén folyamatosan éberen tart, aktiválja a szívet, a tüdőt, a lábakat és az agyat. Egy nap alatt akár 300-400 kalóriát is elégethetsz ezzel az egyszerű trükkel. Például minden órában csinálj 10 guggolást, vagy előre kitörésekkel menj néhány métert. Ha a kollégáidat vagy a családodat is rá tudod venni erre a gyakorlatra, akkor sokkal izgalmasabb lesz!

Tartsd hűvösen

Ha a szobában egy kicsivel hidegebbet tartasz, mint a szokásos, akkor a test kénytelen lesz több kalóriát égetni, hogy megtarthassa a test normál hőmérsékletét. Illetve mi is motiváltabbak leszünk a mozgásra, ha azt érezzük, hogy túlságosan lehűlünk. Így lehet beépíteni könnyedén az ülő munkába a mozgást. Természetesen ne vegyünk túl alacsonyra sem a hőmérsékletet, mert a vacogás nem segít, sőt hátráltat. (Nagyon jól kombinálható az 1-szer 10-es trükkel!)

Ülj a padlóra vagy állj fel!

A kényelmes székek és kanapék nem csak a tartásunkat tehetik tönkre. Ha a földön ülünk, akkor a test izmai több munkára kényszerülnek, mintha a kanapén ülnénk. A földön ülve a testnek egyensúlyoznia kell és meg kell tartania a felsőtest súlyát. Ezzel apró, de sokáig tartó izommunkára késztejük magunkat. Hasonlóan jó megoldás lehet, ha munkaközben felállunk. Például telefonáljunk állva, olvassunk állva, tömegközlekedjünk állva stb.

Használd ki a séta lehetőségét

Ha a bolt két saroknyira van, akkor menj gyalog. Ha gyalogolsz, akkor iktass be valamilyen “nehezítést”. Például menj gyorsabban, vagy a bevásárlás után vidd kézben a szatyrokat. Ha a bolt messzebb van, akkor parkolj messzebb a kocsival, hogy sétálni kelljen, vagy szállj le egy megállóval előbb a buszról. Ezek kis módosítások, de könnyen megoldhatóak és 10 percnél nem kell, hogy több időt igényeljenek.

Igyál több vizet!

A több víz ivása eleve jó hatással lesz a testedre. (Ha még több jót akarsz tenni a testeddel, akkor ajánlom figyelmedbe a 12 napos kihívást!) Ugyanakkor, ha többet iszol, akkor sűrűbben fogsz a mellékhelységhez járni. Így természetes okod lesz arra, hogy felkelj és sétálj egy kicsit. Ne feledd: a több mozgás, több kalória égetéshez vezet!

Lehetne még sok dolgot javasolni, például ha zenét hallgatsz, akkor mozogj is rá vagy ha tévét nézel, akkor a reklámok alatt csinálj fekvőtámaszokat vagy guggolásokat, esetleg olvasás helyett tölts le hangos-könyveket és mozogj miközben hallgatod őket. Vedd rá magad valahogy a több mozgásra és egyél egészségesen – ennyi a titok!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái edzés, életmód, fogyókúra és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás