Fogyás – diétázás nélkül | Egészséges életmód

Fogyás – diétázás nélkül

Fogyás – diétázás nélkülAz első és legfontosabb, hogy a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozást semmi sem tudja helyettesíteni. Tehát figyeljünk oda arra, hogy az étrendünk megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot tartalmazzon. Együnk sok zöldséget, kevés húst és gyümölcsöt. A szénhidrátot ne vigyük túlzásba, de fogyasszunk belőle eleget. Természetesen a sokszorosan feldolgozott ételeket kerüljük el – pizza, hamburger, péksütemények, édességek stb.

A legtöbb esetben az jelenti a problémát, hogy túl sok a „kihágás”. Ez ellen nem tudok semmit tenni. Ez ellen csak Te tudsz valamit tenni. A megoldás egyszerű: ne csaljunk. Felejtsük el, még a lehetőségét is annak, hogy nem tartjuk be a diétát. Végülis az egészségünk megér ennyit, igaz? A jó hír, hogy koplalásról szó sincs!

Időre egyél

Állíts be egy időzítőt 20 percre és válj lassú evővé. Ez az egyik legegyszerűbb „trükk”, hogy lefogyjunk – anélkül, hogy valamilyen komplikált fogyókúrát kellene követnünk. Minden falatot alaposan rágjunk meg. A békés étkezés nagyfokú kielégülést okoz még kevesebb ételmennyiség mellett is. Ráadásul a test 20 perc alatt képes a telítettség érzését kelteni. Amikor befalod egy pillanat alatt az ételt, akkor a gyomornak nincs ideje közölni az aggyal, hogy elég volt az evésből. Ez túl evéshez – és hízáshoz – vezet.

Aludj legalább 7 órát

Már évekkel ezelőtt bizonyították, hogy ha 7 óránál kevesebbet alszunk, akkor az étvágyunk megnő. Ilyen esetben gyakran akkor is éhesnek érezzük magunkat, amikor nincs is szükségünk ételre. Ez túl evéshez vezet. És ide tartozik még egy jó módszer: a nassolást váltsuk fel mozgással. Amikor jön a nassolási inger, inkább foglaljuk el magunkat valamivel. Csinálhatunk valamilyen tornagyakorlatot, fekvőtámaszt, leülhetünk olvasni vagy elmehetünk sétálni is. A lényeg, hogy eltereljük a figyelmünket és ne együnk feleslegesen.

Többször, több zöldség

A megevett zöldség mennyiséget könnyen növelhetjük: napi háromszor együnk zöldséget. Sokszor meglepődnek amikor azt mondom, hogy a kevesebb kalória fogyasztás nem feltétlenül jelenti azt, hogy kevesebbet eszünk. Ez csak annyit jelent, hogy mást eszünk mint eddig. A zöldség kiválóan beleilleszthető bármilyen étrendbe. Könnyen ízesíthető gyógynövényekkel, olajokkal és más egészséges tápanyagokkal.

Szokj rá a levesekre

Egy gazdagabb leves – például minesztrone, tortilla vagy valamilyen kínai – könnyen eltelít és mégis kevesebb a kalória tartalma, mint más ételeknek. Én rendszeresen eszem olyan húslevest, amibe nem teszek húst, viszont nagyon sok zöldséget adok hozzá. Nagyon finom, sok benne a tápanyag és gyorsan eltelít.

És a teljes kiőrlésű gabona…

A teljeskiörlésű gabonák – barna rizs, árpa, zab, hajdina és a sokféle lisztek – mind jótékonyak lehetnek az „észrevétlen fogyásban”. Ma már sok ételt lehet kapni teljeskiőrlésű gabonákból. Ezek több tápanyagot tartalmaznak, mint „hagyományos” társaik, ezért gyorsabban eltelítenek. Minél gyorsabban éred el a telítettség érzését, annál kevesebbet eszel. A kevesebb kalória megevése pedig fogyáshoz vezet.

Ha mindenképp pizzázol…

Vannak esetek, amikor nem tudjuk elkerülni a pizzát, a „gyors kaját”. Ilyenkor is tehetünk valamit – bár tökéletes sosem lesz a gyenge minőségű étel –, amivel javíthatunk a helyzeten. A pizza tökéletes példa. Ne olyan pizzát rendeljünk, ami tocsog a zsírban. Például a húsos pizzák általában feleslegesen sok kalóriát tartalmaznak. Rendeljünk zöldségeset. És most jön a trükk: tegyünk hozzá még több zöldséget. Például együnk mellé egy könnyű salátát. Meglepő, de sokkal kevesebbet fogunk enni így a pizzából, ezzel is csökkentve a „káros hatását”.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Diéta, fogyókúra, táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás