Az egész világ egyre elhízottabb | Egészséges életmód

Az egész világ egyre elhízottabb

Az egész világ egyre elhízottabbA világ népességének csaknem egyharmada túlsúlyos vagy elhízott, és ez évről évre egyre rosszabb, ahogyan a kutatások bizonyítják. Egy angliai lapban megjelent kutatási eredmények azt mutatják, hogy 1980 óta 73 országban duplázódott meg az elhízott emberek száma. A felnőttek 12 százaléka, míg a gyermekek 5 százaléka minősül elhízottnak.

Ez azt jelenti, hogy a testmagasságuk és a súlyuk alapján inkább „gömbszerűnek” tűnnek, és bár ez az arány nem ad tökéletes képet, ha csak körbe nézünk, látjuk, hogy sajnos igaz az állítás. De a legrosszabb, hogy 2015-ben az elhízottsághoz kapcsolódó halálesetek száma az összes meghalt ember 7,1 százalékát tette ki. Pedig az elhízás „gyógyítható”…

Az életed a tét

Akik nem foglalkoznak a testsúlygyarapodásukkal, azok szív- és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, rák és mindenféle egyéb degeneratív betegség kockázatával játszanak. Az újévi fogadalmak helyett egy halálig tartó kiegyensúlyozott életmódot kellene fenntartani. Természetesen az Egyesült Államok élen jár az elhízásban, de ne hidd azt, hogy Magyarországon nem romlik a helyzet. Meglepően Egyiptom volt a „nyerő”, ahol 2015-ben a felnőttek 30 százaléka elhízott.

Ez az egész azért olyan veszélyes, mert a problémák hosszútávon fognak jelentkezni – 10-20-30 év után. Vagyis most egy évig felelőtlenül étkezel, és semmit sem érzékelsz abból, hogy milyen rosszat tettél magaddal. Ráadásul sok embernél „észrevétlen” a folyamat.

A túlsúly lehet a végzeted

1990 és 2015 között 28 százalékkal nőtt azon halálesetek száma, melyek a túlsúllyal állnak kapcsolatban. Ezeknek az eseteknek a 70 százaléka szív- és érrendszeri megbetegedés volt. Ez azt jelenti, hogyha el vagy hízva, akkor nagy eséllyel leszel „szíves” és valószínűleg a halálodat is ez a betegség fogja okozni. Ez rosszul hangzik.

A helyzet az, hogy az elhízásra nincs gyógyszer, nincs csoda módszer és nincs könnyű út – bár az elhízás sem könnyű út, az ezzel összefüggő betegségek pedig kifejezetten rossz utak. A helyes testsúly elérése és megtartása nem könnyű, állandó figyelmet és lemondást igényel – le kell mondani a rákos megbetegedésekről, a szív- és érrendszeri panaszokról és minden más degeneratív betegségről és normális testsúlyt kialakítani.

Első az étkezés

Azt is tudjuk, hogy bár a mozgás és a sport nagyon fontos, ennek ellenére a testsúlyodért az elfogyasztott ételek felelősek a leginkább. Csak az ételeid és étkezési szokásaid lecserélésével „könnyen” javíthatsz a helyzeteden. Az ételek többsége túlzottan sok energiát tartalmaz. Hiába „csak egy szendvicset ettem”, ha abban a szendvicsben annyi kalória van, amely egy asztalnyi ételt is kitesz.

Túl sok kalóriát eszel egy nap, ezért hízol el. Az édesített ételek (például pékáruk, üdítők, készen kapható konzerves ételek, készen kapható, konyhakész ételek, felvágottak, joghurtok, sütemények, desszertek, csokoládék, sós rágni valók stb.) becsapósak. Bár az adag kicsi, a benne található kalória mennyiség nagyon nagy. Egy falat ilyen étel 5-6 falat nyers zöldségnek is megfelelhet. Egyél meg egy szokásos joghurtot, számold meg hány kanálnyi volt, és szorozd meg 5-tel. Aztán egyél meg ennek megfelelő mennyiségű nyers zöldségekből készült salátát (vagyis 5-ször annyi salátát, mint joghurtot). Fogadni mernék, hogy míg a joghurt a fél fogadra sem elég, addig a saláta eltelít.

És most gondold meg: 1 joghurt után még további ételt kívánsz, pedig a benne lévő kalória alapján már nem kellene mást enned. Na ezért híztál el!

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái fogyókúra és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás