9 Mítosz, amiben nem kell hinned, ha fogyni akarsz | Egészséges életmód

9 Mítosz, amiben nem kell hinned, ha fogyni akarsz

9 Mítosz, amiben nem kell hinned, ha fogyni akarszMi az igazi „titok” a vékony test elérésében? Nagyon sok tanácsot hallhatunk a fogyással kapcsolatban. Sajnos többsége féligazság vagy egyszerűen nem is állja meg a helyét. Ezekben hinni és követni nem csak azt jelenti, hogy nem fogunk lefogyni. Még az egészségünket is veszélyeztetjük. Most elsősorban a fogyás kapcsán nézzük meg, hogy milyen félreértésekkel találkozhatunk.

Nem fogsz találni a cikkben „holt biztos” módszert. Miért? Mert mindenki egy kicsit más. Mindenkinek az emésztése és a szervezete egy kicsit másképp működik. Ezért egy módszer lemásolása nem biztos, hogy sikert eredményez. Inkább az alapelvekre, az egészséges életre kell figyelni. Ezért inkább azzal foglalkozom, ahol könnyen elbukhatunk a fogyásban – és ez nem más mint a félreértések.

Mítosz: a méregtelenítés egy jó indítása a diétának

„A legtöbb esetben a méregtelenítő diéta leginkább egy diéta-gyilkosra hasonlít” – állítja Melissa Rifkin, orvosnő. Ezek a diéták sokszor tiltanak bizonyos ételcsoportokat. Ezzel megfosztják a szervezetet a megfelelő mennyiségű kalóriától és tápanyagtól egy rövid időre. Ezért inkább hízás lesz a vége, semmint fogyás. A szervezet érzékeli a tápanyaghiányt, ezért tartalékolásra áll át. Mindenképp konzultálj egy szakértővel mielőtt ilyen diétának fognál neki. Ha csak a fogyás miatt, akkor inkább válassz valami más megoldást.

Mítosz: minél kevesebb kalóriát eszem, annál gyorsabban fogyok

Az igaz, hogy ha kevesebb kalóriát eszel, mint amennyit felhasználsz, akkor fogyni fogsz. De a súlyvesztés a zsír, az izom és a víz elvesztésének valamilyen aránya. Ezért nagyon fontos, hogy ésszel fogjuk vissza a kalória mennyiséget és sportoljunk. Arról nem is beszélve, amit már említettem: a szervezet átállhat tartalékolásra, ha túl kevés tápanyagot eszünk. Tehát maradjunk meg az ésszerű megoldásoknál, haladjunk lépésről lépésre. Havi két kiló mínusz egy év alatt 20 kg!

Mítosz: a szénhidrát ellenség

Sokszor terjesztik, hogy a szénhidrát maga az ördög. A szénhidrát nagyon fontos része az egészséges táplálkozásnak és a fogyásnak is. A trükk az, hogy egészséges szénhidrátokat kell fogyasztani, a megfelelő mennyiségben. Például gyümölcsök, diófélék, magok, teljes kiőrlésű gabonák vagy hüvelyesek. Abban viszont mindenki egyetért, hogy a finomított szénhidrátok nem egészségesek. És ez így is van.

Mítosz: a fogyáshoz keményen kell edzeni

Semmi bajom sincs a kemény edzéssel, de a fogyáshoz erre nincs szükség. A terhelést folyamatosan kell emelni, ahogy egyre jobb formában vagyunk. A hirtelen nagy erőbedobás visszaüt, sérüléshez vezet. Ráadásul a fogyni vágyók általában nem sportosak, nincsenek „formában”, így nekik még rosszabb érzés a sikertelen edzés. Olyan mozgásformát kell választani, ami segít a célok elérésében és jó kedvvel végezzük. (A jó kedv azért fontos, mert lesz olyan, hogy nincs kedvünk hozzá és mégis megcsináljuk. Ilyen esetben jó, ha a mozgás maga örömöt okoz.)

Mítosz: a késő esti étkezés elhízáshoz vezet

Képzeljük el, hogy valaki éjszaka dolgozik és csak este hétkor kel fel. Mi lenne, ha ő sem enne, mert már késő van?! Évek óta olyan az életritmusom, hogy rendszeresen eszem este 9 után és egy grammot sem híztam – tudom, mert néhány hetente megmérem a súlyom. Az étkezés kapcsán inkább arra figyeljünk, hogy felkelés után legkorábban egy órával együnk, 4-6 óránként együnk egy keveset és lefekvés előtt két órával együnk utoljára. Tehát ha este tízkor megyünk aludni, akkor nyolckor fejezzük be a vacsorát legkésőbb.

Mítosz: az egészséges ételnek rossz az íze

Ha egy ételnek rossz íze van, akkor általában a szakács nincs a helyzet magaslatán. Természetesen előfordulhat, hogy valamit nem szeretünk. Bár én a céklát kifejezetten nem szeretem, el tudom úgy készíteni, hogy finom lesz és örömmel megeszem. A szomszédunk nem igazán kedveli a zöldségeket, de répatortámat és a cukkini tortámat imádja. És ezzel nem csak ő van így. Tehát keressünk olyan szakácsot, aki finom ételeket készít. (Néha kóstoljuk meg azt is amit nem szeretünk! Ki tudja… az ember ízlése változhat.)

Egészség Íze - eBook ajándékokkal

Mítosz: minden cukor ellenség

A sokszorosan feldolgozott fehércukrot és a legtöbb adalékként felhasznált cukrot el kell kerülni. Nem csak azért mert hízást okoznak, hanem mert egészségtelenek és a fogyasztásuk betegségekhez vezethet. Ugyanakkor vannak másféle cukrok is. A kulcs a cukor fogyasztásban a mennyiség. Ne együnk sok cukrot. Minden zöldségben és gyümölcsben van cukor. Ezeket nyugodtan fogyaszthatjuk, de csak a táplálékkal együtt. A kivont cukrok fogyasztása (legyen az akár gyümölcscukor) nem javallott. Ugyanis a koncentrált cukor fogyasztás túlságosan megterhelő a szervezet számára.

Mítosz: egy étkezés kihagyása segíthet a fogyásban

Nagyon rossz ötlet! Ha kihagyunk egy étkezést, akkor a következő evést alig várjuk. Nagyon éhesek leszünk. Ilyenkor elveszítjük a józan ítélőképességünket és elkezdünk habzsolni, túl esszük magunkat. Végső soron többet fogunk enni, mint ha nem hagytuk volna ki az étkezést. Az viszont sokkal jobb ötlet, ha nem hagyunk ki étkezést, de egy étkezésen belül kevesebb kalóriát fogyasztunk. Így végső soron „kevesebbet eszünk” és mégsem kínlódunk két étkezés között.

Mítosz: a fogyáshoz éhesnek kell érezni magunkat

Ha egész nap korog a gyomrod, akkor valószínűleg nem megfelelő ételeket ettél. A túl kevés fehérjét és túl sok finomított szénhidrátot tartalmazó ételek hirtelen, magas kiugrást okoznak a vércukorszintben. Ahogy a vércukor szint visszaesik kimerültnek és éhesnek fogod érezni magadat. Olyan ételeket válassz, melyekben magas a rost tartalom, például teljes kiőrlésű gabona, gyümölcs, zöldség, magok és hüvelyesek. Ezekhez társíts olyan ételeket, melyeknek magas a fehérje tartalma. Így kevesebb kalóriát fogyasztasz és mégsem leszel éhes. Ráadásul a vércukorszinted is kiegyensúlyozottabb lesz.

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái fogyókúra és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás