6 egészséges étel, amiből lehet, hogy túl sokat ettél | Egészséges életmód

6 egészséges étel, amiből lehet, hogy túl sokat ettél

A túl sok semmiből se6 egészséges étel, amiből lehet, hogy túl sokat ettélm jó, még az egészséges ételekből sem. A derékbőségünk is megbánhatja, ha túl sokat eszünk bizonyos dolgokból. Ezért is fontos a változatos étkezés. Ne mindig ugyanazokat a zöldségeket, ételeket és alapanyagokat használjuk. Amennyire csak lehet változatosan főzzünk és étkezzünk.

Most összeszedtem 6 olyan dolgot, amiből elképzelhető, hogy máris túl sokat ettél. Ez a lista természetesen ötletet is adhat arra, hogy legközelebb mit főzz – ha úgy érzed régen ettél valamit, akkor nyugodtan vedd elő ismét a tarsolyból. Így a lista ötletadó és figyelmeztető is lehet. Használd egészséggel és egyél változatosan!

1. Avokadó

Az avokadó nagyon jót tesz a szívnek (és a hajnak, bőrnek, emésztésnek stb.). Az is igaz, hogy egy átlagos avokadó 322 kalóriát tartalmaz és 29 gramm zsírt. Nyugodtan használhatod a harmadát egy közepes avokadónak az étkezésedhez. Ezzel a zsír bevitel megoldott. Viszont ennél többet enni belőle már túl sok lenne – mert nagy mennyiségben hizlal.

2. Kókusz

Nagyon jól mutat a kókuszreszelék az ital tetején vagy olaj formájában a serpenyőben. Televan tápanyagokkal, például kálium, laurinsav és rost. Ennek ellenére óvatosan bánjunk vele. Akár olaj formájában használjuk főzéshez, akár reszelék formájában valamihez, két teáskanálnyi mennyiségnél ne együnk többet.

3. Chia magok

Mindenképp fogyasszunk chia magot – tele vannak omega-3 zsírsavval, rosttal, antioxidánssal és fehérjével. Egy evőkanálnyi elég belőle a joghurtunkba, a smoothie-ba vagy a salátánk tetejére. A túl sok chia mag nagyon megterheli az emésztőrendszerünket és fel is puffaszthat.

4. Banán

A banánban rettentő sok tápanyag van – de légy óvatos, ha a szokások rabja vagy és hajlandó vagy mindig ugyanazt enni. Nagyon megdolgoztathatja a beleket. Szélsőséges esetben kálium túladagolást is kaphatunk (bár ez leginkább gyermekeknél fordulhat elő). A javaslatok szerint elég, ha csak néhányat eszünk egy hét alatt, így biztosan lesz elég ideje a szervezetünknek feldolgoznia.

5. Quinoa

A quinoa egy mag, nem gabona. Nagyon sok rostot és fehérjét tartalmaz. A kalória mennyisége hasonló a gabona félékhez: nagyjából 100 grammban 110 kalória. Mi a gond? Az emberek azt gondolják, hogy ez egy mindenek feletti egészséges élelem és nem figyelnek az adagra, amit megesznek. Bánjunk vele takarékosan és maximum 100 g elég is lesz belőle. Így is élvezhetjük az előnyeit és nem is eszünk túl sok kalóriát vele.

6. Smoothie-k

A reggelidtől függően könnyen ehetsz kevesebb kalóriát ébredés után. Mivel a smoothie nem szilárd étel, ezért a test kicsit másképp dolgozza fel. A legjobb, ha a megenni kívánt zöldségeket és gyümölcsöket össze turmixoljuk és kedvünk szerint ízesítjük egy kevés fűszerrel. Íme néhány tipp: Szuper méregtelenítő zöld smoothie

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái Diéta, fogyókúra, táplálkozás és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás