Szuper falatkák elfoglalt hetekre | Egészséges életmód

Szuper falatkák elfoglalt hetekre

BogyósokA felgyorsult életünk arra ösztönöz minket, hogy az evésre minél kevesebb időt fordítunk, csak bekapjunk valamit és már fussunk is tovább egy újabb teendőt kipipálni. Sokan még az étkezéseket is kihagyják, csak egy kis snack, chips, extra kalória és kész. Azonban ennek eredménye a kiegyensúlyozatlan táplálkozás és a következetlen étkezési szokások.

A helytelenül megválasztott étkek és az össze-vissza időpontok stresszesebb helyzeteket, alvási rendellenességeket, vércukor-ingadozást, súlygyarapodást és emésztési problémákat egyaránt okozhatnak.

 

Ha nem tudunk rendszeresen három étkezést beiktatni naponta, bemutatunk néhány olyan finom és tápláló ételt, amely segít feltölteni energiakészletünket anélkül, hogy egy fánk, muffin, csoki vagy más egészségtelen étel lenne a megoldás.

1. Alma

z a gyümölcs egy klasszikus uzsonna. Mindenki hallotta már azt a mondást, hogy “Napi egy alma az orvost távol tartja“. Az alma nemcsak olcsó és egész évben hozzáférhető, bárhova problémamentesen  szállítható, de gazdag növényi tápanyagokban. Annak ellenére, hogy meglehetősen magas a cukortartalma, segít szabályozni a vércukorszintet és javítja emésztést is. Az alma nagyon jó megoldás, ha nagyon éhesek vagyunk, de nincs időnk egy teljes étkezésre, csak ragadjunk meg egy friss, lédús almát. Annyiféle tápanyagot tartalmaz, hogy ha nem fogyasztunk mást, akkor is minden szükséges tápanyaghoz és vitaminhoz hozzájuthatunk.

2. Nyers csonthéjas magvak

Dió, mint az alma, könnyen szállítható és rendkívül tápláló étek. Érdemes ötvözi a mandulát, a kesudiót, a brazil diót, a pisztáciát és a pekándiót, mert igen tápláló és sokrétű finomságot kapunk. Ezek az magvak magas fehérje-és rost tartalma mellett széleskörű ásványi anyag tartalommal is rendelkeznek. Azonban érdemes lehet elkerülni a sült és sózott diófélék változatait. Ezek a feldolgozott diófélék gyakran tartalmaznak avas olajokat, amelyeket magas nátriumtatalommal ötvöznek, ezért többet árt, mint használ a fogyasztásuk.

3. Az uborka és a görögdinnye leve

Mivel a legtöbb ember krónikusan dehidratált, vagyis nem fogyaszt elegendő folyadékot vagy lédús táplálékot, érdemes olyan ételt választaniuk, amely az éhséget és a szomjúságot is egyszerre oltja. A görögdinnye és az uborka magas víztartalmú és kellemes ízű, mindemellett tele vannak tápanyagokkal. Ezek mind könnyen lebomló tápanyagok, amelyeket hagyományos turmixgéppel finom itallá alakíthatunk. Igyuk meg azonnal, vagy öntsük egy termoszba és később frissítő szomjoltóként elfogyaszthatjuk, de ne feledjük el, hogy fel kell rázni fogyasztás előtt, mert összesűrűsödik, ha áll egy ideig. Uborka a C-vitamin, K-vitamin és a kálium kiváló forrása, a görögdinnye pedig a C-vitamin és kálium mellett az egyik legjobb likopin forrás, amely egy erős antioxidáns. Ez a folyadékkompozíció jó lehetőség a sportolók számára is hidratálási szempontból, mert segít leküzdeni az izom fáradtságot is.

4. Avokádó

Az avokádó nem feltétlen praktikus szállítási szempontból, inkább kis üvegbe aprózva vigyük magunkkal, hogy ne nyomódjon össze a pénztárcánk vagy a határidőnaplónk mellett. Ezért inkább érdemes reggelire elfogyasztani még otthon például egy darab teljes kiőrlésű pirítóssal. Sokkal jobb, mintha vajat kennénk rá, mert az avokádó a “jó zsírok” tárháza, amelyekre szervezetünknek szüksége van, és emellett a fehérje-, és káliumtartalma nagyobb, mint a banáné, és kevesebb cukor van benne. Elkenni pedig pontosan olyan könnyű, mintha vajaznánk.

5. Bogyós gyümölcsök

Fogjunk egy edényt fedővel és készítsük el a kedvenc keverékünket friss bogyós gyümölcsökből. Az eredmény egy szállítható felturbózott, szuper tízórai. A bogyósok gazdagok antioxidánsokban, vitaminokban és rostokban, no és az ízkombináció is egyszerűen csodálatos. Bár néhányuknak magas a cukortartalma, de ezt a test hasznosítási szempontjából igen optimális formában tartalmazza. A málna, a szeder, az áfonya és az eper verhetetlen ízkombinációt alkotó táplálékot eredményez, amelyet a nap bármely szakában fogyaszthatunk.

 

 

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás