Ősszel is egészségesen | Egészséges életmód

Ősszel is egészségesen

Ősszel is egészségesenAz ősz a szüret ideje, amikor minden szinten visszavonulunk és gyűjtögetünk. Ilyenkor megvesszük a tűzre valót, az ételt, a meleg ruhát és eltűnődünk, felkészülünk a tél közelgő csendjén. A természetben minden összehúzódik, befelé és lefelé költözteti az életerejét. Amikor az ősz természetét tükröző ételt készítünk, tisztában kell lennünk az évszak gazdag, ugyanakkor összehúzó jellegével.

Kérdezheted, hogyan lehet az őszi étkezés gazdag? (Leszámítva, hogy manapság már bármit meg tudunk vásárolni a nagy áruházakban…) Már pedig ősszel is lehet nagyon táplálóan, egészségesen és változatosan étkezni – anélkül, hogy horribilis összegekért vásárolnánk mesterségesen növesztett paradicsomot. Szóval mit lehet enni?

Mit és hogyan ehetünk ősszel?

Az őszre jellemző a kissé fanyar íz, illetve az ételek elkészítésének lassabb módja. Ahogyan a természet is összehúzódik, a mi testünknek is ez a természetes reakciója, melyet segíthetünk. Több savanyú étellel ösztönözhetjük a szellemi összpontosítást és az összehúzódást a testünkben. Ilyen étel lehet a kovászos kenyér, a savanyú káposzta, az olajbogyó, a savanyúság, a póréhagyma, a sós szilva, a csipkebogyó, az ecet, a citrom, a grapefruit. Főzzünk kevesebb vízzel, alacsonyabb hőmérsékleten, és hosszabb ideig.

Száraz időjárásra is van megoldás

Az időjárás természetes módon befolyásolja a szervezetünk működését. A száraz időjárás vagy a test szárazságának ellensúlyozására minden évszakban helyezzük előtérbe a nedvesítő ételeket: spenót,árpa, köles, körte, alma, datolyaszilva, tengeri növények, mandula, fenyőmag, földimogyoró, szezámmag, tojás, rák, kagyló, hering, disznóhús. Illetve maga a só is nedvesítő hatású.

Az immunrendszer erősítése

Az immunrendszer 70% a belekben található. Sajnos a mai modern táplálkozás erősen rongálja a belek természetes működését és egyensúlyát. Ezért az immunrendszer sokszor gyengén teljesít. A vastagbél nyálkahártyájának megújítására jó választás lehet a tengeri növények illetve a különböző magfélék. Ezenkívül a “zöld ételek” béta-karotin tartalma is védelmezi a nyálkát. Az alábbi ételek szintén előnyösek lehetnek: sárgarépa, tök, brokkoli, petrezselyem, kel, torma. (A zöld ételek a fehérjék és zsírok emésztésében is segíthetnek.)

Ezenkívül pedig a magas rosttartalmú ételek fogyasztása is hatékony lehet. A rost tisztítja a vastagbelet. Továbbá, ha az étrend elegendő rostot tartalmaz, 60%-al csökkenhet egyes rákfajták megjelenésének az esélye. Azt javaslom, hogy kis lépésekben, apránként kezdjünk el egészségesebben étkezni, és átállni az “őszi” étkezésre.

Ne essünk túlzásba!

Az egészségesebb táplálkozás felé való eltolódás mindig jótékony hatású. Viszont a nagymértékben egészségtelen szokásokat egyik napról a másikra megszüntetni nem biztos, hogy bölcs dolog – és általában nem is célra vezető. Apró lépésekkel, változtatásokkal haladjunk a cél felé. Például napi egy adag, vegyes saláta ebédre tökéletes kezdésnek mondható. Észre sem vesszük és végül több zöldséget fogunk fogyasztani, mint húst…

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás