Mit eszünk és mi lenne a normális? | Egészséges életmód

Normális vagy általános – melyik a megfelelő?

Normális vagy általános – melyik a megfelelő?Nagyjából egy évvel ezelőtt diagnosztizálták egy ismerősömet áttétes rákkal. Természetesen azonnal felajánlottam, hogy beszélgessünk, és ha tudok bármiben segíteni, akkor számíthat rám. Le is ültünk beszélgetni, és kiderült, hogy a szakorvos azt mondta, mindegy, hogy mit eszik vagy iszik a kezelés alatt, nincs jelentős befolyással a kezelés kimenetelére.

Sokként ért ez a kijelentés. Lássuk igaza van-e az orvosnak és a válasza általános vagy normális? Azt mondta, hogy a kezelésre nincs jelentős befolyással – és nem azt, hogy a páciens egészségére. Mivel a kezelést az orvos nagyon jól ismeri, ezért biztosan igaza is volt. Ráadásul már sok ilyen kezelés van (sajnos), ezért tudja mi az általános kimenetele és hatása. Vagyis ez teljesen általános. De mi lenne a normális?

Mit nevezhetünk normálisnak?

Ma már annyira elrugaszkodtunk az egészséges, valós élettől, hogy nem is tudjuk mi a normális. Inkább azt tudjuk megmondani, hogy az általános – és ezt hívjuk „normálisnak”. Maradva az előbbi példánál: általános, hogy a páciens azt eszik és iszik, amit csak megkíván. Például szaftos húsok tömkelege, gyors éttermi ételek, üdítők, sütemények stb. De ez a normális? És még fontosabb kérdés: ez az egészséges?

Nekem szerencsém van, mert olyan ételallergiáim vannak, hogy nem ehetek meg egy rakás olyan ipari terméket, melyre azt mondják, hogy étel és általánosságban el is fogadják az emberek – de ez nem normális! Hiszen tudjuk, hogy egészségtelen! Csak éppen nem foglalkozunk vele, és inkább az általánosságot tekintjük „normálisnak”. A normális mégis a kiegyensúlyozottan egészséges táplálkozás lenne – és ezt mindenki tudja!

Milyen a kiegyensúlyozott táplálkozás?

A kiegyensúlyozott táplálkozás semmit sem tilt – a hangsúlyt az arányokra helyezi, ezért bármit ehetsz. Ez mindaddig igaz, amíg nem leszel nagyon beteg, például rákos – egyébként az ismerős szerencsére úgy néz ki, meggyógyul, és egészen jól van. Az arányok betartásával észre fogod venni azt is, hogy mire elérsz a süteményig, már annyira nem is kívánod. Lássuk az arányokat:

  • A táplálkozás alapját érdekes módon a tiszta víz jelenti. Nem az üdítő, nem a szénsavas víz, nem a gyümölcslé, hanem a víz. Vízből legalább két litert meg lehet innia egy felnőttnek, ha emellett még megkíván valamilyen 100%-os gyümölcslevet, akkor azt is ihat. Ez az alap, amihez jöhet még például tea, vagy betegség esetén kávé (a kávé gyógyszer, nem való mindenkinek mindennapos használatra!).
  • Ezután jönnek a szilárd táplálékok, melyekből az alapot a szénhidrátok miatt a teljes kiőrlés gabonákból készült ételek és a zöldségek jelentik. De alapvetően a zöldségeknek kell túlsúlyban lenniük – ha egészségesen akarunk táplálkozni. Viszont nyugodtan fogyaszthatunk kenyeret, rizst, burgonyát, nincs tiltás. Csak az arányra kell figyelni: sok zöldség, kevesebb gabona. Természetesen az ételeinket ne tegyük tönkre hozzáadott cukorral, tartósítószerrel, színezékekkel és más adalékokkal!
  • Erre jöhet a gyümölcs, a húsféle és a tojás. Az arányokat tekintve gyümölcsnek kell többnek lennie, és a húsnak kevesebbnek. Vagyis egy szelet húshoz két alma dukál! Ha még mindig éhes lennél, akkor tovább léphetsz, hiszen most jön a legjobb: a minden más.
  • Íme, a minden más: magok, tej- és tejtermék, sütemények stb. Amit eddig nem mondtam az itt van. Ezekből a magok és olajok a legfontosabbak, mert ezek adják a szükséges zsírokat. Ha nem tudjuk megengedni magunknak a jó minőségű kókuszzsírt és növényi olajokat, akkor nyugodtan használjunk a sütéshez disznózsírt! Ebben a kategóriában a sor végére a sütemények, édességek, csokoládék stb. kerültek.

Na, most számold ki, hogy egy szelet sütemény elfogyasztása milyen óriási mennyiségű egyéb ételt követel meg – feltéve, ha egészségesen akarsz élni, és le akarsz mondani a betegségekről, melyek általánosak (és ezért „normálisak”?).

Hozzászólások

hozzászólás

A bejegyzés kategóriái életmód és kulcsszavai , , . Tedd a kedvenceid közé a cikket.

A weboldal használatával elfogadod a cookie-k (sütik) használatát. További információ

Ez a weboldal azért használ cookie-kat (sütiket), hogy Számodra a legjobb böngészési élményt tudja nyújtani. Ha továbbra is használod a weboldalt a cookie (süti) beállítások megváltoztatása nélkül vagy az "Elfogadom" gombra kattintasz, beleegyezel a cookie-k (sütik) használatába.

Bezárás